Nový Ford Fiesta ST má mechanický samosvorný diferenciál a vie vypínať jeden valec motora

V úplne novom Forde Fiesta ST sa prvýkrát objaví mechanický samosvorný diferenciál a 3-valcový EcoBoost vie vypínaním jedného z valcov znížiť spotrebu až o 11 percent.
Vydané  Text: 

Podľa slov Fordu je Fiesta ST tým najcitlivejším, najpútavejším a najzábavnejším autom. Vraj za to vďačí technike, okrem iného obsahuje aj nasledovné technológie: • voliteľný (teda príplatkový) mechanický samosvorný diferenciál (LSD) pre optimalizovanú priľnavosť v zákrutách,
• pružiny s funkciou presmerovania momentu patentované spoločnosťou Ford (novinka v segmente), ktoré umožňujú ostrejší prejazd zákrutami, lepšiu odozvu zadnej časti vozidla a pocit dokonalejšieho spojenia s vozidlom,
• voliteľný systém riadenia rozjazdu, ktorý zaisťuje rovnomerne rýchle rozbiehanie z pokoja na trati
• motor EcoBoost s objemom 1,5 litra a výkonom 200 koní je trojvalec a disponuje funkciou deaktivácie tretieho valca, ktorá prispieva k zníženiu spotreby paliva o 11 %.
• technológia aktívneho výfukového ventilu, ktorý zosilňuje výnimočne vzrušujúci a prirodzene športový zvuk trojvalcového motora,
• voliteľná výbava obsiahne aj komunikačný systém SYNC 3, audiosystém B&O PLAY a sofistikované technológie na podporu vodiča, ako je napríklad pomocník pre udržiavanie v jazdnom pruhu a systém rozpoznávania dopravných značiek.



Vyberáme z tlačovej správy:

Tretia generácia modelu Fiesta ST je prvá, ktorá bude v ponuke s voliteľným samosvorným diferenciálom Quaife. Pomáha optimalizovať záber predných kolies, čím vozidlo získava lepšie jazdné schopnosti v zákrutách – predovšetkým väčšiu priľnavosť pri výjazde zo zákrut. Mechanický systém obmedzuje prenos krútiaceho momentu motora na koleso so zníženou priľnavosťou, napríklad na vnútorné koleso počas prejazdu zákrutou. Znižuje sa tým prekĺzavanie kolesa a vylepšuje sa prenos krútiaceho momentu motora na koleso s vyššou priľnavosťou, aby sa mohol plne využiť výkon motora.
Konštruktéri spoločnosti Ford vyvinuli tiež patentované pružiny s funkciou presmerovania momentu. Zlepšujú stabilitu, agilitu a reakcie zadnej nápravy s vlečenými ramenami a torznou tyčou v úplne novom modeli Fiesta ST, čím zaisťujú lepší pocit prepojenia s vozidlom a prispievajú k výnimočným zážitkom z jazdy. Voliteľný systém riadenia rozjazdu Launch Control bol vyvinutý výlučne pre použitie na okruhu. Vodiči v novom modeli Fiesta ST dosiahnu maximálnu spokojnosť a rovnomerne rýchle štarty z pokoja. Je navrhnutý tak, aby sa ľahko používal. Vodič ho môže zvoliť pomocou tlačidiel na volante. Následne sa na 4,2-palcovom displeji na paneli prístrojov zobrazí špeciálne grafické zobrazenie. Po úplnom stlačení plynového pedála systém zvýši otáčky motora a automaticky ich nastaví na hraničnú hodnotu – ukazovateľ na displeji bude signalizovať, kedy je vozidlo pripravené na štart. Po následnom úplnom uvoľnení spojkového pedála systém zaistí optimálny štart z pokoja využitím elektronického stabilizačného systému (ESC), systému trakčnej kontroly, systému smerovania krútiaceho momentu a systému kompenzácie stáčania riadenia, ktoré budú riadiť prenos výkonu a krútiaceho momentu.

Vyšší výkon, vyššia výbava

Nový 1,5-litrový motor Ford EcoBoost využíva turbodúchadlo, vysokotlakové vstrekovanie paliva, dvojité nezávislé variabilné časovanie ventilov a trojvalcovú konštrukciu. Dosahuje výkon 200 koní pri 6 000 1/min. a krútiaci moment 290 Nm od 1 600 do 4 000 1/min. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 6,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 232 km/h. Nová kombinácia vstrekovania paliva do nasávania a priameho vstrekovania paliva spolu s inovatívnou technológiou deaktivácie valcov od spoločnosti Ford priniesla podľa údajov samotnej automobilky zníženie spotreby paliva a emisií CO2 o 11 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu Fiesta ST200. Nová Fiesta ST bude od začiatku k dispozícii v troj- aj päťdverovej verzii so športovým dizajnom exteriéru v štýle ST. Súčasťou štandardnej výbavy budú 17-palcové disky kolies, voliteľne budú k dispozícii 18-palcové zliatinové disky kolies. Zákazníci budú mať na výber viac stupňov výbavy s označením ST-1, ST-2 a ST-3.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.