Opel Insignia Country Tourer sa predáva od 27-tisíc eur. Vyšší adaptívny podvozok, krásny interiér, za príplatok aj biturbo

Najvážnejší konkurent pre mladobolelavského skauta ho cenou podlieza o pár tisíc eur a ponúkne minimálne 140, maximálne až 260 konských síl.
Vydané  Text: 

Luxusné terénne kombíky sú v kurze, ale paradoxne najlepšie ponuky v pomere cena/výkon prichádzajú od neprémiových výrobcov. Opel Insignia Country Tourer je robustné, komfortné a priestranné kombi so svetlou výškou zväčšenou o 25 mm, s príplatkovým s pohonom všetkých štyroch kolies, funkciou torque vectoring a v ponuke dokonca s biturbom.

V označeniach áut značky Opel sa nemusí každý hneď vyznať. Insignia je modelový rad, ktorý konkuruje napríklad Octavii, vo verzii kombi sa volá Tourer. Ako Tourer sa ďalej predáva v dvoch ďalších verziách: Sports a Country. Sport je štandard, Country je vizuálna a za príplatok aj funkčná výbava do terénu. Prekvapivé môže byť, že v porovnaní s Octaviou Scout, ktorá je v predaji už v základnej verzii s pohonom 4×4, u Oplu si musíte za takýto pohon doplatiť, respektíve si zadovážiť verziu so silnejším motorom. Na druhej strane to môže byť považované za výhodu, pretože ten, komu vyhovuje len imidž Country Tourera a nemá záujem jazdiť s ním na chatu cez lesy, nemusí plytvať peniazmi za nákup pohonu oboch náprav.
Opel Insignia Country Tourer disponuje veľkým vnútorným priestorom a výrazne nižšou hmotnosťou ako predchodca vďaka novej architektúre karosérie. Jeho doménou je množstvo techniky v interiéri a v kontexte bezpečnosti, upúta vizuálnymi doplnkami v štýle country: čierne obklady lemov blatníkov a prahov karosérie a strieborné nájazdové štíty v nárazníkoch dodávajú novinke robustný vzhľad off-roadu. Program Opel Exclusive dáva na výber z prakticky neobmedzeného výberu farieb laku karosérie. Jazdu mimo spevnených ciest umožňuje o 25 milimetrov zväčšená svetlá výška, 5-prvková zadná náprava a pohon všetkých kolies s funkciou torque vectoring, údajne najdokonalejší v tejto triede. Namiesto konvenčného diferenciálu zadnej nápravy má dve elektronicky ovládané multilamelové spojky, ktoré aktívne individuálne rozdeľujú krútiaci moment na zadné kolesá – bez ohľadu na povrch cesty a poveternostné podmienky.
Aby kompenzoval nedotáčavosť, systém podľa polohy pedála akcelerátora a uhla natočenia volantu prenáša väčší krútiaci moment na vonkajšie zadné koleso. Tak sa vozidlo nielen stabilizuje v zákrute, ale aj presnejšie zatáča a spontánnejšie reaguje na povely vodiča. Podvozok FlexRide prispôsobuje charakteristiku tlmičov pruženia, posilňovača riadenia, elektronického pedála akcelerátora a body preraďovania (pri automatickej prevodovke) automaticky alebo podľa vodičom zvoleného režimu ‘Standard’, ‘Sport’ alebo ‘Tour’. O riadenie podvozka sa stará softvér ‘Drive Mode Control’. Interiér Insignie Country Tourer sa v zásade nelíši od toho v ostatných verziách Insignie, stretávame sa tu s kvalitnými materiálmi, štandardnou ergonómiou značky a modernou grafikou na palubovke. Insignia vo svojej aktuálnej generácii stanovila latku kvality pomerne vysoko, vo veľkej miere preberá dizajn a vyhotovenie z prémiových automobilov.
Variabilita vnútorného priestoru je vpredu na skôr na bežnej úrovni, avšak vzadu ponúkne až 560 litrov batožinového priestoru, respektíve až 1665 litrov po sklopení zadného radu sedadiel. Sú to pekné čísla, ktoré napovedajú o každodennej praktickosti Insignie. Zaujímavosťou je, že kufrové dvere sa dajú z pozície vodiča otvoriť úplne, zatvoriť alebo ponechať otvorené iba v 3/4 , aby sa neudreli napríklad o strop v nízkej podzemnej garáži. Priaznivo sa pozeráme aj na objem palivovej nádrže až 62 litrov, čo by mohlo znamenať, že pri ľahkej nohe budete tankovať s väčšími časovými odstupmi.
Opel Insignia Country Tourer sa u nás predáva za ceny od 27 190 € (za Octaviu Scout zaplatíte podľa konfigurátora minimálne 31 410 €), to platí pre benzínový motor 1.5 TURBO (103kW/140k) Start/Stop so 6-stupňovým manuálom. Za najsilnejší benzínový variant 2.0 TURBO (191kW/260k) Start/Stop AT8 4×4 zaplatíte minimálne 35 590 € a za najsilnejší naftový 2.0 CDTI BiTurbo (154kW/210k) Start/Stop AT8 4×4 iba o niečo viac: 37 340 €. Trocha nás mrzí, že cena za najslabší naftový motor 2.0 CDTI (125kW/170k) Start/Stop s manuálnou prevodovkou o viac ako dvetisíc presiahol magickú hranicu 30-tisíc eur. Kompletný cenník jednotlivých motorických verzií v PDF nájdete tu: SK_Insignia_CT-Cennik.pdf Kompletné technické údaje v PDF nájdete tu: SK_Insignia_CT_Technicke_udaje.pdf




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.