Nový Mercedes triedy C: Nové svetlá a interiér, vylepšená technika a združený displej

Modernizácia aktuálnej generácie populárneho sedanu a kombi nie je revolučná, ale vylepšuje to, čo už bolo na nadpriemernej úrovni.
Vydané  Text: 

Mercedes-Benz triedy C je úspešný projekt, o čom svedčia predovšetkým predajné čísla. Výrobca uvádza, že na celom svete sa ho v roku 2017 predalo viac ako 415 000 kusov, najviac v Číne, kde je v ponuke aj predĺžený variant sedanu.

Mercedes píše o novej céčke v superlatívoch, čo sa však reálne na vozidle zmenilo, sú detaily exteriéru, interiéru a nejaká tá užitočná technika. Predné svetlomety nadobudli novú vnútornú grafiku, čo bude ten najvýraznejší prvok, podľa ktorého rozlíšite céčku pred a po facelifte. Novinka je štandardne vybavená halogénovými svetlami a dennými LED pásmi. Za príplatok sú k dispozícii full LED svetlomety a prvýkrát sú v prípade céčky k dispozícii aj inteligentné svetlomety MULTIBEAM LED s diaľkovým svetlom s „ultra dosvitom“. Nové sú aj laky, okrem novej striebornej bude k dispozícii aj smaragdová zelená. Sedan a kombi dostávajú v prípade zadného nárazníka novú spodnú časť; geometria, ozdobné prvky a koncovky výfukov závisia od výbavy a motorizácie.

Interiér a technika

Interiér sa dočkal vylepšení detailov, jeho celkový charakter výrobca ponechal zachovaný. Stretávame sa teda s tradičným ergonomickým usporiadaním ovládacích prvkov a s modernou interpretáciou luxusu. Matrioškový koncept dizajnu Mercedes zachováva nielen pri dizajne exteriéru, ale aj vo vnútri svojich áut: trieda C má niečo z áčka i niečo z esky.
Poteší, že funkcia Keyless-Go (bezkľúčový vstup a štart) je súčasťou základnej výbavy a že za príplatok je možné dokúpiť si združený palubný displej, ktorý nahradí tradičné dva tubusy s tachometrom a otáčkomerom. Na tomto displeji sa dá grafika zobrazovať v režimoch Klasický, Šport a Progresívny, má uhlopriečku 12,3 palca a rozlíšenie 1 920 x 720 pixelov. Ak si za tento módny a funkčný doplnok zákazník nepriplatí, dostane štandardnú analógovú palubovku s 5,5-palcovým farebným displejom. Multimediálna obrazovka nad stredovou konzolou sa ponúka v dvoch veľkostiach. V kombinácii so systémom Audio 20 má 7 palcov a 960 x 540 pixelov, za príplatok v rámci výbavy Command 10,25 palca a rozlíšenie 1 920 x 720 pixelov.
Na volante sa okrem mechanických tlačidiel (a je ich naozaj dosť) nachádzajú aj dotykové plochy, podľa Mercedesu ich ovládanie pripomína smartfón. Dotyková plocha je aj na dosah pravej ruky na ovládači multimediálneho systému, ktorý by si neznalý používateľ mohol zmýliť s pákou automatickej prevodovky. Modernizáciou prešli aj asistenčné jazdné systémy, v niektorých situáciách dokáže Trieda C jazdiť aj čiastočne automatizovane. V sériovej výbave je rozšírený aktívny asistent brzdenia, zlepšené kamerové a radarové systémy dokážu predvídať na vzdialenosť až 500 m, z toho 90 metrov v 3D, prítomné sú vylepšené funkcie aktívny asistent zmeny jazdného pruhu a aktívny asistent núdzového zastavenia, samozrejmosťou je adaptívny tempomat DISCTRONIC.
Ponuka motorov, verzií a mimoriadnych výbav ostáva zachovaná, vo balíku AMG Line sa však diamantová maska chladiča stala súčasťou štandardnej výbavy.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.