Čo je vo vnútri tenkého kľúča od Renaultu Espace?

Práve testujeme Renault Espace a okrem toho, že je toto nadrozmerné auto vybavené priam neskutočnou výbavou, má aj jeden z aktuálnych typických prvkov nových Renaultov: tenký kľúč v tvare kreditky.
Vydané  Text: 
Kľúč od Renaultu je v porovnaní s tými klasickými výrazne estetickejší a nápadnejší. Každý, kto ho vidí prvýkrát, je prekvapený z prevedenia, ktoré sa často nevidí. Zaujímavejšie kľúče od áut má snáď už iba BMW, ktoré do nich umiestňuje rovno plnofarebný dotykový displej (pre modelové rady 5 a 7). Kľúč od Renaultu pritom nie je (okrem dizajnu) v ničom tak výnimočný. Má niekoľko výborných funkcií, ktoré vieme oceniť v každodennom živote, napríklad automatické odomykanie auta pri priblížení sa k dverám vodiča alebo automatické zamknutie, keď sa s kľúčom vo vrecku vzdialite. Keď si k tomu pripočítame bezkľúčové štartovanie motora, zisťujeme, že sme sa toho kľúča počas dňa dotkli iba dvakrát: keď sme si ho ráno schovali do vrecka a večer, keď sme ho doma vyložili na stôl. Aj keď by sa mohlo zdať, že je kľúč mimoriadne tenký, v skutočnosti má hrúbku 1,5 cm, teda viac ako moderné mobilné telefóny. Je vyrobený z plastu a veľký biely kryt už po niekoľkých mesiacoch obsahuje nenápadné škrabance.
Zadná strana kľúča obsahuje štyri tlačidlá: odomykanie, zamykanie, otvorenie kufrových dverí (v Espace je plne automatické) a symbol slnka, ktorý značí rozsvietenie všetkých svetiel na aute.
Ak sa chcete dostať do vnútra kľúča, musíte kryt posunúť v pozdĺžnom smere nadol. Plastový kryt tak sprístupní zakrytú elektroniku kľúča, zakrytý slot pre malú batériu a minimalistický kľúčik pre núdzové otvorenie auta.
Keď sa batéria v kľúči vybije a nefunguje tak diaľkové ovládanie, musíte auto otvoriť práve pomocou tohto malého kľúčika. Výrobca vôbec nedbal na jeho praktickosť alebo dizajn, je skutočne iba zhmotnením frázy „z núdze cnosť“.

Testujeme Renault Espace

Renault Espace práve testujeme s 1,8-litrovým benzínovým motorom Energy TCe 225 EDC, ktorého výkon je až 165 kW (225 koní). Má priam fantastickú výbavu: okrem iného masážne predné sedadlá, 7 plnohodnotných sedadiel, funkciu 4Control, spomínané bezkľúčové prevedenie, digitálnu palubovku, nadrozmernú panoramatickú strechu a kompletnú konektivitu. Zaujímavosťou, že motor je vyrobený z hliníka a rovnaký materiál nachádzame aj na karosérii – naše redakčné magnetky informujúce o aktuálnom teste Auto Motor a Šport teda nedržia. Celý test bude zverejnený v jednom z najbližších vydaní magazínu Auto Motor a Šport a tiež u nás na webe Autoviny.sk.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »