Čo je vo vnútri tenkého kľúča od Renaultu Espace?

Práve testujeme Renault Espace a okrem toho, že je toto nadrozmerné auto vybavené priam neskutočnou výbavou, má aj jeden z aktuálnych typických prvkov nových Renaultov: tenký kľúč v tvare kreditky.
Vydané  Text: 

Kľúč od Renaultu je v porovnaní s tými klasickými výrazne estetickejší a nápadnejší. Každý, kto ho vidí prvýkrát, je prekvapený z prevedenia, ktoré sa často nevidí. Zaujímavejšie kľúče od áut má snáď už iba BMW, ktoré do nich umiestňuje rovno plnofarebný dotykový displej (pre modelové rady 5 a 7). Kľúč od Renaultu pritom nie je (okrem dizajnu) v ničom tak výnimočný. Má niekoľko výborných funkcií, ktoré vieme oceniť v každodennom živote, napríklad automatické odomykanie auta pri priblížení sa k dverám vodiča alebo automatické zamknutie, keď sa s kľúčom vo vrecku vzdialite. Keď si k tomu pripočítame bezkľúčové štartovanie motora, zisťujeme, že sme sa toho kľúča počas dňa dotkli iba dvakrát: keď sme si ho ráno schovali do vrecka a večer, keď sme ho doma vyložili na stôl. Aj keď by sa mohlo zdať, že je kľúč mimoriadne tenký, v skutočnosti má hrúbku 1,5 cm, teda viac ako moderné mobilné telefóny. Je vyrobený z plastu a veľký biely kryt už po niekoľkých mesiacoch obsahuje nenápadné škrabance.
Zadná strana kľúča obsahuje štyri tlačidlá: odomykanie, zamykanie, otvorenie kufrových dverí (v Espace je plne automatické) a symbol slnka, ktorý značí rozsvietenie všetkých svetiel na aute.
Ak sa chcete dostať do vnútra kľúča, musíte kryt posunúť v pozdĺžnom smere nadol. Plastový kryt tak sprístupní zakrytú elektroniku kľúča, zakrytý slot pre malú batériu a minimalistický kľúčik pre núdzové otvorenie auta.
Keď sa batéria v kľúči vybije a nefunguje tak diaľkové ovládanie, musíte auto otvoriť práve pomocou tohto malého kľúčika. Výrobca vôbec nedbal na jeho praktickosť alebo dizajn, je skutočne iba zhmotnením frázy „z núdze cnosť“.

Testujeme Renault Espace

Renault Espace práve testujeme s 1,8-litrovým benzínovým motorom Energy TCe 225 EDC, ktorého výkon je až 165 kW (225 koní). Má priam fantastickú výbavu: okrem iného masážne predné sedadlá, 7 plnohodnotných sedadiel, funkciu 4Control, spomínané bezkľúčové prevedenie, digitálnu palubovku, nadrozmernú panoramatickú strechu a kompletnú konektivitu. Zaujímavosťou, že motor je vyrobený z hliníka a rovnaký materiál nachádzame aj na karosérii – naše redakčné magnetky informujúce o aktuálnom teste Auto Motor a Šport teda nedržia. Celý test bude zverejnený v jednom z najbližších vydaní magazínu Auto Motor a Šport a tiež u nás na webe Autoviny.sk.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.