Ako by ste túto dopravnú situáciu v Bratislave riešili vy? Kto by bol v prípade nehody na vine?

Podobných organizácií ciest je neúrekom na celom Slovensku, tento konkrétny príklad sa odvíja od našej skúsenosti z Kazanskej ulice v Bratislave v Podunajských Biskupiciach.
Vydané  Text: 
Dopravná situácia Popradská - Kazanská v Bratislave (screenshot Google Maps)

Kazanská ulica patrí v Bratislave medzi pomerne vyťažené cesty, má štyri pruhy pre priebežnú jazdu, dva v každom smere, chvíľami sa k nim na krátku vzdialenosť pripájajú a odpájajú ďalšie pruhy z vedľajších ciest a pozdĺž celej ulice je zatrávnený stredový ostrovček s vynechanými miestami pre prejazd.

Keďže sú Hlavnom meste dopravné zápchy každodennou realitou nielen počas dopravných špičiek, ale v priebehu celého dňa, vodiči obchádzajú takmer stojace kolóny áut na Ulici Svornosti cez Popradskú ulicu, ktorou sa rýchlejšie dostanú na Kazanskú a odtiaľ do vnútra Podunajských Biskupíc smerom na Most pri Bratislave. Dostať sa z Popradskej ulice na Kazanskú znamená prejsť cez tri pruhy pre autá prichádzajúce zľava doprava a pripojiť sa do smeru smerom doľava obídením stredového ostrovčeka. Tu občas vznikajú konfliktné situácie, pretože nie všetci vodiči predvídajú a iní skrátka nevedia, ako majú postupovať. Situácia je nasledovná:
• z Popradskej ulice sme sa snažili odbočiť doľava na Kazanskú (zelená šípka);
• na Kazanskej sa na rovnakom mieste otáčal iný vodič, takže spraviť svoj pruh voľným pre nás (modrá šípka);
• keď sme sa doň zaradili, asi po sekunde nás vytrúbil vodič Audi, ktorý sa chcel na poslednú chvíľu zaradiť do nášho pruhu z pravej strany a očividne sme ho vybrzdili (červená šípka).
Dopravná situácia Popradská - Kazanská v Bratislave (screenshot Google Maps)
Otázka znie, kto by bol v prípade nehody na vine? My, keďže sme sa iba pripájali a nepredpokladali, že by sa niekto nečakane zaradil do tohto pruhu alebo vodič, ktorý na poslednú chvíľu zmenil smer jazdy a ohrozil nás? Z nášho pohľadu to vyzerá tak, že vodič v Audi sa chcel rýchlo preradiť a využiť situáciu, kedy mu to vodič (modrá šípka) umožnil spomalením. Vodič Audi (červená šípka) však nesledoval situáciu na ceste a nevšimol si nás (zelená šípka), že sme sa už zaradili do pruhu, v ktorom pôvodne išiel vodič s modrou šípkou.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.