Zomrel muž, ktorý zachránil výrobu Porsche 911!

Zanechal po sebe veľký odkaz.
Vydané  Text: 

Bývalý šéf Porsche, Peter Schutz, nás nedávno opustil vo veku 87 rokov. Do funkcie nastúpil v roku 1981, keď automobilka prechádzala ťažkým obdobím a zápasila s finančnými stratami. Porsche pôvodne zamýšľalo ukončiť výrobu legendárneho modelu 911. Peter Schutz toto rozhodnutie našťastie stihol v poslednej chvíli zmietnuť zo stola. Pod jeho vedením vzniklo aj veľké množstvo nových modelov, ako napríklad 911 Cabriolet či 944 vo verziách Turbo, S a S2. V roku 1982 dohliadal na progres automobilky Porsche v Le Mans, kde sa značke podarilo obsadiť prvé, druhé, tretie, štvrté a dokonca aj piate miesto. Schutz navyše priniesol úplne nový (emocionálny) spôsob myslenia a začal propagovať históriu značky, čím vrátil modelu 911 istú exkluzivitu. Petrovi sa tak nakoniec podarilo nielen Porsche zachrániť, ale aj vrátiť do čiernych čísel.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.