Zomrel muž, ktorý zachránil výrobu Porsche 911!

Zanechal po sebe veľký odkaz.
Vydané  Text: 

Bývalý šéf Porsche, Peter Schutz, nás nedávno opustil vo veku 87 rokov. Do funkcie nastúpil v roku 1981, keď automobilka prechádzala ťažkým obdobím a zápasila s finančnými stratami. Porsche pôvodne zamýšľalo ukončiť výrobu legendárneho modelu 911. Peter Schutz toto rozhodnutie našťastie stihol v poslednej chvíli zmietnuť zo stola. Pod jeho vedením vzniklo aj veľké množstvo nových modelov, ako napríklad 911 Cabriolet či 944 vo verziách Turbo, S a S2. V roku 1982 dohliadal na progres automobilky Porsche v Le Mans, kde sa značke podarilo obsadiť prvé, druhé, tretie, štvrté a dokonca aj piate miesto. Schutz navyše priniesol úplne nový (emocionálny) spôsob myslenia a začal propagovať históriu značky, čím vrátil modelu 911 istú exkluzivitu. Petrovi sa tak nakoniec podarilo nielen Porsche zachrániť, ale aj vrátiť do čiernych čísel.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.