Porsche prepísalo históriu: Nová 911 Turbo S má 701 koní a tajnú zbraň, ktorú jej budú všetci závidieť.
Svet sa na chvíľu zastavil. Tesne pred bránami mníchovského autosalónu odhalilo Porsche klenot, na ktorý boli všetci zvedaví. Novú generáciu modelu 911 Turbo S pre rok 2026. Ikona, ktorá desaťročia definovala pojem superšportu na každý deň, sa stala hybridom. Zabudnite však na tiché plazenie sa mestom na elektrinu. Toto je hybrid podľa receptu z Weissachu – technológia tu neslúži ekológii, ale surovému, nefalšovanému výkonu.
Legenda sa elektrifikuje, aby bola ešte rýchlejšia
Aj tí najväčší puristi museli uznať, že elektrifikácia je nevyhnutná. Porsche sa však rozhodlo pristúpiť k tejto úlohe svojsky. Namiesto ťažkých batérií a nutnosti zdĺhavého nabíjania implementovalo systém, ktorý nazýva „T-Hybrid“. Základom je prepracovaný plochý šesťvalec s objemom 3,6 litra, odvodený od motora v modeli Carrera GTS. Kľúčová zmena sa však odohrala pri turbodúchadlách. Každé z dvoch túrb je teraz vybavené vlastným elektromotorom.
Tento malý, no geniálny prídavok funguje ako okamžitý doping. Kým výfukové plyny roztočia turbínu, elektromotor ju už dávno poslal do maximálnych otáčok. Výsledok? Absolútne nulové oneskorenie turba. Plynový pedál teraz reaguje s ostrosťou atmosférického motora a zároveň s ohromnou silou, akú dokáže poskytnúť len preplňovanie. Krátkodobú energiu dodáva kompaktná 1,9 kWh batéria, ktorá je umiestnená vpredu a dobíja sa výhradne rekuperáciou.
Čísla, ktoré hovoria za všetko
A teraz to najdôležitejšie. Výsledkom spojenia spaľovacieho motora a elektrickej asistencie je najsilnejšia produkčná 911 všetkých čias. Celkový výkon systému dosahuje 701 koní a krútiaci moment vrcholí na hodnote 800 Nm.
Tieto čísla sa premietajú do zrýchlenia, ktoré „popiera fyzikálne zákony“:
-
0 na 100 km/h: 2,5 sekundy
-
0 na 200 km/h: 8,4 sekundy
Maximálna rýchlosť je stanovená na 322 km/h. Zaujímavosťou je, že zrýchlenie je o 0,2 sekundy lepšie ako u predchodcu, a to aj napriek nárastu hmotnosti o 85 kilogramov.
Verdikt zo Zeleného pekla
Skutočným dôkazom schopností každého Porsche je však čas na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife. A tu nové Turbo S doslova zahanbilo svojho predchodcu. S oficiálne potvrdeným časom 7:03,92 minúty je o neuveriteľných 14 sekúnd rýchlejšie.
Testovací jazdec Jörg Bergmeister potvrdil, že aj napriek vyššej hmotnosti je auto vďaka vylepšenému podvozku, aktívnej aerodynamike a novým pneumatikám výrazne agilnejšie a ponúka viac priľnavosti vo všetkých častiach okruhu.
Dizajnová evolúcia, nie revolúcia
Ako je u Porsche zvykom, dizajn sa menil len v detailoch. Nová predná časť dostala aktívne vertikálne klapky pre lepšie chladenie, podobne ako model GTS. Pribudol aj nový aktívny difúzor a vzadu sú nové titánové koncovky výfuku. Všetky tieto zmeny prispeli k o 10% nižšiemu aerodynamickému odporu. Exkluzívne pre modely Turbo je vyhradený nový farebný odtieň „Turbonite“ na detailoch a logách.
Nové Porsche 911 Turbo S je majstrovským dielom a výkladnou skriňou moderného inžinierstva. Ukazuje, že hybridná technológia nemusí byť len o kompromisoch, ale môže posunúť hranice výkonu do úplne nových dimenzií. Je to jasný odkaz svetu, že aj keď sa všetko mení, podstata 911 zostáva rovnaká – byť dokonalým športovým autom. A cena? Tá, samozrejme, zodpovedá technologickému skoku a začína na sume výrazne presahujúcej 250 000 eur.
Zdroje: Porsche