AKTUALITA

Hybridné peklo: Nové Porsche 911 má brutálny výkon a nulové oneskorenie turba

Legendárne Porsche 911 je hybrid! Zabudnite však na všetko, čo ste si o hybridoch mysleli. Táto beštia využíva elektrinu na jedinú vec – brutálny výkon a okamžitú akceleráciu bez zaváhania.

Vydané  Text: 

Ani ikonický spaľovák sa nevyhol elektrifikácii, aj keď zatiaľ iba čiastočnej. Porsche 911, symbol športových áut a čistého vodičského zážitku, vstupuje do novej éry. Inžinieri v Zuffenhausene však neobetovali charakter legendy na oltár ekológie. Práve naopak, využili elektrickú energiu na to, aby posunuli výkon a dynamiku na úplne novú úroveň. Prvým nositeľom tejto revolučnej technológie je vynovený model Carrera GTS, no najväčšie prekvapenia sa ešte len chystajú pre vrcholné verzie Turbo.

T-Hybrid? Viac než len hybrid

Zabudnite na ťažké plug-in hybridy zamerané na dojazd. Porsche predstavilo systém T-Hybrid (Turbo-Hybrid), ktorý je ľahký, kompaktný a navrhnutý s jediným cieľom: maximálny výkon. Srdcom systému je úplne nový 3,6-litrový šesťvalcový motor typu boxer. Kľúčovou inováciou je elektrické turbodúchadlo (eTurbo). Malý elektromotor umiestnený priamo v turbodúchadle ho dokáže roztočiť okamžite, čím sa úplne eliminuje akékoľvek oneskorenie známe ako „turbolag“ (turbodiera). Výsledkom je blesková odozva na stlačenie plynového pedálu, aspoň tak uvádza Porsche na svojom webe.

3,6-litrový T-Hybrid motor od Porsche

Systém dopĺňa druhý, silnejší elektromotor, integrovaný do prepracovanej 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovky PDK, ktorý pridáva extra výkon pri akcelerácii. Energiu dodáva malá a ľahká 400V batéria s kapacitou 1,9 kWh, ktorá sa dobíja výlučne rekuperáciou a dokonca aj z energie výfukových plynov.

Carrera GTS ako priekopník

Prvým modelom, ktorý túto technológiu dostal, je Porsche 911 Carrera GTS generácie 992.2. Vďaka systému T-Hybrid dosahuje kombinovaný výkon pôsobivých 534 koní a krútiaci moment 610 Nm. Tieto čísla sa pretavili do ohromujúcej dynamiky. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá iba 3,0 sekundy.

Carrera GTS

Ešte výrečnejší je údaj z legendárneho okruhu Nürburgring, kde bol nový model GTS o neuveriteľných 8,7 sekundy rýchlejší ako jeho priamy predchodca. To je jasný dôkaz, že elektrifikácia v podaní Porsche znamená predovšetkým rýchlosť.

Čo čaká 911 Turbo? Výkon nad 700 koní

Hoci Carrera GTS je prvou lastovičkou, skutočná búrka sa ešte len chystá. Prototypy hybridného modelu 911 Turbo už usilovne krúžia po Nürburgringu, čo potvrdzujú špionážne fotografie a povinné žlté nálepky označujúce hybridný pohon, uvádza Autocar. Očakáva sa, že vrcholné modely Turbo a Turbo S dostanú ešte výkonnejšiu a agresívnejšie naladenú verziu systému T-Hybrid.

Porsche 911 Carrera GTS ako hybrid

Podľa viacerých zdrojov by výkon vlajkovej lode, modelu 911 Turbo S, mohol po facelifte a implementácii hybridnej technológie presiahnuť hranicu 700 koní, čím by sa opäť prepisovali rekordy v kategórii superšportových automobilov. Porsche 911 dokazuje, že elektrifikácia nemusí znamenať koniec pre spaľovacie motory. V Zuffenhausene našli spôsob, ako využiť elektrickú energiu na umocnenie toho, čo robí 911 legendou – extrémny výkon, okamžitú odozvu a neopakovateľný jazdný zážitok. Hybridná éra pre Porsche 911 sa práve začala a podľa všetkého bude rýchlejšia a vzrušujúcejšia ako kedykoľvek predtým.

Ďalej odporúčame:

Veľká zmena radarov na mieste plnom Slovákov, kontrola rýchlosti prebieha inak

Zdroje:  Porsche, Autocar





Automobilovej žurnalistike sa venujem už od roku 2017. Som fanúšikom technológií a elektromobilov, no napriek tomu si myslím, že k niektorým autám poctivá strojovňa jednoducho patrí.