BMW modernizovalo elektromobil i3, bude ho označovať ako iPhone
Písmenom „s“ sa bude označovať tá lepšia a drahšia verzia.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Najnovšie sa dozvedáme o ďalšej modernizácii elektromobilu, ktorá však opäť neprináša žiadne výrazné zmeny v dizajne. i3 je aj naďalej nápadné, odvážne, kompaktné vozidlo s precízne prepracovanými detailmi.
Nové i3s rozpoznáte od toho z roku 2014 vďaka odlišným tvarom spodnej polovice prednej časti, hmlovky sú osadené do nových krytov. Zadné partie ostali prakticky nezmenené, rovnako aj predné svetlomety, profil vozidla a jeho celkový charakter.
Na prvý pohľad neregistrujeme inovácie ani v interiéri, ten je naďalej futuristický, minimalistický, páka prevodovky je spracovaná do netradičnej konzoly napravo za volantom, pre vodiča sú k dispozícii dva displeje a multifunkčný volant. Takzvaný Control Display má uhlopriečku 10,25 palca a rozlíšenie zvýšené na 1440×540 pixelov.
Po technickej stránke nové i3 ponúkne aj vylepšené DSC (Dynamic Stability Control) a DTC (Dynamic Traction Control), bezpečnostný balíček Driving Assistant Plus a funkciu Traffic Jam assistant, ktorá dokáže do rýchlosti 60 km/h aktívne udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu a zachovávať bezpečnú vzdialenosť od ďalšieho vozidla.
Označovanie ako iPhone
Nové BMW i3 sa predviedie na autosalóne vo Frankfurte budúci mesiac, do ponuky predajcov sa zaradí v priebehu novembra tohto roka. Zaujímavosťou bude, že sa v showroomoch objaví vo verziách i3 a i3s. Označovanie po vzore smartfónov Apple iPhone bude rozlišovať výkonnostné verzie elektromobilu.Vylepšená verzia i3s bude od tej štandardnej odlišná vybranými dizajnovými prvkami navyše, tie by sa mali postarať o dynamickejší vzhľad vozidla. Tento variant bude o 2 cm širší. Maximálny výkon BMW i3s bude 135 kW/184 koní, krútiaci moment dosiahne 270 Nm.
Batérie uložené v podlahe umožnia maximálny dojazd 290 až 300 kilometrov podľa metodiky NEDC. Podľa tejto metodiky je kombinovaná spotreba energie 13,6 až 13,1 kWh na 100 kilometrov jazdy. Novinkou je tiež nový nabíjací kábel, ktorý podľa slov automobilky dokáže dobiť batérie na 180 kilometrov jazdy za tri hodiny, čo je 5-krát rýchlejšie ako pri súčasnom modeli.
Vo variante s benzínovým motorom Range Extender (REx) bude vedieť jazdiť so spotrebou iba 0,7 litra paliva na 100 kilometrov, resp. 12.5 kWh energie na 100 km.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivo