Nová na Octavia G-Tec prejde na benzín už iba 300 kilometrov
Na obe plné nádrže zvládne asi 920 kilometrov dlhú trasu, z nej 620 km na CNG a 300 na benzín. Podľa nás to nie je úplne najšťastnejšia inovácia, ale asi to tak vyžaduje trh.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Na obe plné nádrže zvládne asi 920 kilometrov dlhú trasu, z nej 620 km na CNG a 300 na benzín. Podľa nás to nie je úplne najšťastnejšia inovácia, ale asi to tak vyžaduje trh.
Pohon na plyn nie je nič nové a nájdu sa tisíce ľudí, ktorí ho ako alternatívny typ pohonu uprednostňujú pred elektrickými hybridmi. Podľa mnohých (a my nie sme proti) by mala byť podpora pre CNG a LPG pohony zo strany automobiliek väčšia, pretože v porovnaní s benzínovo-elektrickými hybridmi majú stále nižšiu uhlíkovú stopu, dlhší dojazd a predovšetkým rýchlejší proces dopĺňania paliva. Pokiaľ ide o **Škoda Octavia G-Tec**, tá tiež nie je novinkou, ale po poslednom facelifte automobilka tento motorický variant nevylepšovala. S novým dizajnom sa exteriéru sa modernizovala aj palubovka, ale pod kapotou aj naďalej pracuje motor 1.4 TSI s výkonom 81 kW a popri štandardnej 50-litrovej nádrži na benzín nachádzajú svoje miesto aj dve oceľové nádoby na stlačený plyn CNG s objemom 15 litrov.Modernizácia techniky plynovej Octavie G-Tec sa dotkne aj výkonu, aj objemu nádrží a teda dojazdu. Výkon motora spaľujúceho plyn a benzín 1.5 TSI narastie na **96 kW** (čo je v porovnaní so súčasnými 81 kW veľký skok vpred), krútiaci moment až na **240 Nm** (z pôvodných 200 Nm) a veľkosti palivových nádrží sa upravia v prospech CNG. Konkrétne **na benzín bude iba 15 litrová nádrž** a **21 kilogramov pre CNG**. Nové nádoby vraj ušetria až 72 kilogramov z celkovej hmotnosti automobilu, čo nie je vôbec zanedbateľné. Podľa prepočtov magazínu Auto.cz súčasná Octavia G-Tec jazdí na benzín 940 km a na plyn 430 km. Po modernizácii to bude iba **300 kilometrov na benzín a 640 kilometrov na plyn**. Portál pritom zobral do úvahy aj zníženie reálnej priemernej spotreby plynu z 4,2 kg/100 km na nových 4,0 kg/100 km. Výrobca pritom udáva spotrebu plynu iba 3,4 kg/100 km, čo je však v praxi iba ťažko dosiahnuteľné. Maximálna rýchlosť novej Octavie G-Tec 1.5 TSI stúpne zo 195 na 206 km/h.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivo