Nová na Octavia G-Tec prejde na benzín už iba 300 kilometrov

Na obe plné nádrže zvládne asi 920 kilometrov dlhú trasu, z nej 620 km na CNG a 300 na benzín. Podľa nás to nie je úplne najšťastnejšia inovácia, ale asi to tak vyžaduje trh.
Vydané  Text: 

Na obe plné nádrže zvládne asi 920 kilometrov dlhú trasu, z nej 620 km na CNG a 300 na benzín. Podľa nás to nie je úplne najšťastnejšia inovácia, ale asi to tak vyžaduje trh.

Pohon na plyn nie je nič nové a nájdu sa tisíce ľudí, ktorí ho ako alternatívny typ pohonu uprednostňujú pred elektrickými hybridmi. Podľa mnohých (a my nie sme proti) by mala byť podpora pre CNG a LPG pohony zo strany automobiliek väčšia, pretože v porovnaní s benzínovo-elektrickými hybridmi majú stále nižšiu uhlíkovú stopu, dlhší dojazd a predovšetkým rýchlejší proces dopĺňania paliva. Pokiaľ ide o **Škoda Octavia G-Tec**, tá tiež nie je novinkou, ale po poslednom facelifte automobilka tento motorický variant nevylepšovala. S novým dizajnom sa exteriéru sa modernizovala aj palubovka, ale pod kapotou aj naďalej pracuje motor 1.4 TSI s výkonom 81 kW a popri štandardnej 50-litrovej nádrži na benzín nachádzajú svoje miesto aj dve oceľové nádoby na stlačený plyn CNG s objemom 15 litrov.


Modernizácia techniky plynovej Octavie G-Tec sa dotkne aj výkonu, aj objemu nádrží a teda dojazdu. Výkon motora spaľujúceho plyn a benzín 1.5 TSI narastie na **96 kW** (čo je v porovnaní so súčasnými 81 kW veľký skok vpred), krútiaci moment až na **240 Nm** (z pôvodných 200 Nm) a veľkosti palivových nádrží sa upravia v prospech CNG. Konkrétne **na benzín bude iba 15 litrová nádrž** a **21 kilogramov pre CNG**. Nové nádoby vraj ušetria až 72 kilogramov z celkovej hmotnosti automobilu, čo nie je vôbec zanedbateľné. Podľa prepočtov magazínu Auto.cz súčasná Octavia G-Tec jazdí na benzín 940 km a na plyn 430 km. Po modernizácii to bude iba **300 kilometrov na benzín a 640 kilometrov na plyn**. Portál pritom zobral do úvahy aj zníženie reálnej priemernej spotreby plynu z 4,2 kg/100 km na nových 4,0 kg/100 km. Výrobca pritom udáva spotrebu plynu iba 3,4 kg/100 km, čo je však v praxi iba ťažko dosiahnuteľné. Maximálna rýchlosť novej Octavie G-Tec 1.5 TSI stúpne zo 195 na 206 km/h.





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?