Nová na Octavia G-Tec prejde na benzín už iba 300 kilometrov

Na obe plné nádrže zvládne asi 920 kilometrov dlhú trasu, z nej 620 km na CNG a 300 na benzín. Podľa nás to nie je úplne najšťastnejšia inovácia, ale asi to tak vyžaduje trh.
Vydané  Text: 

Na obe plné nádrže zvládne asi 920 kilometrov dlhú trasu, z nej 620 km na CNG a 300 na benzín. Podľa nás to nie je úplne najšťastnejšia inovácia, ale asi to tak vyžaduje trh.

Pohon na plyn nie je nič nové a nájdu sa tisíce ľudí, ktorí ho ako alternatívny typ pohonu uprednostňujú pred elektrickými hybridmi. Podľa mnohých (a my nie sme proti) by mala byť podpora pre CNG a LPG pohony zo strany automobiliek väčšia, pretože v porovnaní s benzínovo-elektrickými hybridmi majú stále nižšiu uhlíkovú stopu, dlhší dojazd a predovšetkým rýchlejší proces dopĺňania paliva. Pokiaľ ide o **Škoda Octavia G-Tec**, tá tiež nie je novinkou, ale po poslednom facelifte automobilka tento motorický variant nevylepšovala. S novým dizajnom sa exteriéru sa modernizovala aj palubovka, ale pod kapotou aj naďalej pracuje motor 1.4 TSI s výkonom 81 kW a popri štandardnej 50-litrovej nádrži na benzín nachádzajú svoje miesto aj dve oceľové nádoby na stlačený plyn CNG s objemom 15 litrov.


Modernizácia techniky plynovej Octavie G-Tec sa dotkne aj výkonu, aj objemu nádrží a teda dojazdu. Výkon motora spaľujúceho plyn a benzín 1.5 TSI narastie na **96 kW** (čo je v porovnaní so súčasnými 81 kW veľký skok vpred), krútiaci moment až na **240 Nm** (z pôvodných 200 Nm) a veľkosti palivových nádrží sa upravia v prospech CNG. Konkrétne **na benzín bude iba 15 litrová nádrž** a **21 kilogramov pre CNG**. Nové nádoby vraj ušetria až 72 kilogramov z celkovej hmotnosti automobilu, čo nie je vôbec zanedbateľné. Podľa prepočtov magazínu Auto.cz súčasná Octavia G-Tec jazdí na benzín 940 km a na plyn 430 km. Po modernizácii to bude iba **300 kilometrov na benzín a 640 kilometrov na plyn**. Portál pritom zobral do úvahy aj zníženie reálnej priemernej spotreby plynu z 4,2 kg/100 km na nových 4,0 kg/100 km. Výrobca pritom udáva spotrebu plynu iba 3,4 kg/100 km, čo je však v praxi iba ťažko dosiahnuteľné. Maximálna rýchlosť novej Octavie G-Tec 1.5 TSI stúpne zo 195 na 206 km/h.





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.