TRH S JAZDENÝMI AUTAMI

Slováci minulý rok doviezli 62-tisíc starých áut zo zahraničia. Ministerstvo vnútra zverejnilo podrobnosti

Dovoz jazdených áut nie je pre Slovensko priaznivý. Priemerný vek vozového parku na Slovensku je 15 rokov.

Nižšia nadobúdacia cena so sebou nesie početné riziká, najmä stočené kilometre a nepriznané poškodenia.
Vydané  Text: 

Počas uplynulého roku sa na Slovensko z cudziny doviezlo spolu 61 759 ojazdených osobných vozidiel.

Je to o 743 viac ako za predošlý rok 2022, kedy si ich Slováci spoza hraníc importovali 61 016. Pre porovnanie – v roku 2021 to bolo 61 195 a rok pred tým len 57 178. V decembri 2023 bol zaregistrovaný pomerne nízky počet – 4 764, z toho najviac v Bratislavskom kraji (949) a najmenej v Košickom kraji (439).

„Najchudobnejším“ mesiacom v roku 2023 bol január, s počtom registrovaných 4 687 dovezených jazdených osobných automobilov. Na druhej strane, najviac ich bolo importovaných v marci – 6 706. Vyplýva to z oficiálnych údajov Ministerstva vnútra SR.

Podrobné údaje k dovozu jazdených vozidiel na Slovensko zverejnilo priamo Ministerstvo vnútra SR na svojej webovej stránke.

Aký je pomer jazdených a nových áut na Slovensku?

Za celý rok 2022 bolo na Slovensku zaregistrovaných spolu 78 841 nových osobných vozidiel (čaká sa na sumárne údaje za rok 2023). Na druhej strane, podľa odhadov siete autocentier AAA AUTO sa v SR ročne predá celkovo až okolo 350 000 ojazdených osobných automobilov.

Priemerný vek áut sa blíži k hranici 15 rokov.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Nepriaznivý trend pre Slovensko

„Registrujeme, že za uplynulý rok sa doviezlo na Slovensko skoro 62-tisíc osobných ojazdených áut spoza hraníc, čo je naozaj dosť veľký počet kusov,“ komentuje situáciu na trhu Karolína Topolová, generálna riaditeľka AURES Holdings

Fakty sú také, že ich bolo dovezených zase viac ako za predošlé roky, čo nie je dobrým signálom pre slovenský vozový park.

Z dostupných analýz z trhu jazdených vozidiel totiž vyplýva, že nezriedka ide o menej kvalitné prestarnuté vozidlá, ktoré nespĺňajú kritériá na ich bezpečnosť pre pasažierov. Pramení to aj z toho, že práve dovážané autá s nejasným pôvodom sú oveľa častejšie, v porovnaní s automobilmi zo Slovenska, predmetom rôznych podvodov.

Najčastejšími a najväčšími problémami sú tu stočené tachometre, taktiež falšovanie roku ich výroby či zatajovanie poškodenia po ťažkých haváriách. Na druhej strane, v prípade tuzemských ojazdených áut je história vozidiel oveľa ľahšie overiteľná.









Pokračujte na ďalší príspevok »