Fotogaléria:Študentský projekt ovládania ventilov zaujal
Manuálna prevodovka sa vo Ferrari stane minulosťou, automat je lepší.
Môžete sa hnevať, ale štatistiky hovoria jasne. Väčšina zákazníkov značky Ferrari volí automatickú prevodovku. **Posledným modelom s manuálom v ponuke bola California**, no za celú životnosť modelu sa vyrobilo **len 5 kusov s klasickým spôsobom radenia**.
Držať tak v ponuke manuálnu variantu nie je z hľadiska nákladov na vývoj a výrobu rentabilné. **Podľa automobilky je manuál prežitkom a v moderných automobiloch nemá čo hľadať.**
Podobného názoru je aj konkurenčné Lamborghini, ktoré sa **prednedávnom taktiež rozhodlo označiť manuál za exponát vhodný do technického múzea.** Pravdou je, že superšporty sú hlavne o rýchlosti a ovládateľnosti. **Pre dosiahnutie najlepšieho výsledku je potrebné vedieť kedy a ako preradiť**. V tom má počítačom riadená prevodovka navrch. Dokáže lepšie využiť potenciál výkonu motora a určiť ten správny moment na preradenie.
Tešiť sa môžu majitelia áut Ferrari a Lamobrghini s manuálnou prevodovkou. Ich **cena sa po tomto oznámení rapídne zvyšuje**. Hodnota poslednej Californie dokonca stúpla až na neuveriteľných 392 000 eur.