Fotogaléria:Jaguar XJ220 oslavuje 20 rokov

Výkon 367 koní v ostrom Volve dokáže ručičku tachometra dostať na stovku za 4,4 sekundy.


Ako má Mercedes svoje AMG a BMW líniu M, tak Volvo disponuje vlastnou športovou divíziou s názvom Polestar. Dokonca aj postup premeny obyčajného Volva na závodný špeciál je veľmi podobný. Znížiť svetlú výšku, do priestoru motora prilepiť nejaké to turbo, pohrať sa s riadením, nastavením podvozka a na záver postrašiť palubnú dosku kusom vylešteného karbónu.

Tento rok prišiel čas na úpravu modelov S60 a V60. Niekoho nepoteší, že modernizácia si vyberie aj svoju daň v podobe dvoch valcov a jedného litra z objemu. Čísla však hovoria jasne. Nové modely budú rýchlejšie a výkonnejšie ako kedykoľvek predtým.

Starý šesťvalcový motor o objeme troch litrov nahradí štvorvalcový dvojliter preplňovaný dvomi turbami. Výkon sa týmto zvýši z pôvodných 345 na 367 koní. Krútiaci moment však klesne z 500 na 470 Nm. Aj napriek strate krútiaceho momentu je nová S60ka z nuly na sto o 3 desatiny rýchlejšia ako minuloročný model. To znamená, že stovku dá za 4,4 sekundy, pritom kombi verzia zaostáva len o jednu desatinu sekundy.

Na rozdiel od štandardných modelov Volvo má Polestar upravený motor, osemstupňovú automatickú prevodovku, nové brzdy Brembo a náhon na všetky štyri. Na záver môžeme pripočítať, respektíve odčítať 20 kilogramov z celkovej hmotnosti. Stále však nepoznáme cenu. Môžeme však predpokladať, že oproti minulému roku sa budú líšiť len minimálne.

Pokračujte na ďalší príspevok »