Fotogaléria:Predstavenie: Škoda Yeti

Armáda Jeepov sa rozrástla o model Renegade. Otestovali sme ho v trochu netradičnej, no potenciálne zaujímavej verzii 1.6 MTJ s pohonom predných kolies.


Ktovie, či si marketingové oddelenie Jeepu poriadne preštudovalo výkladový slovník, než odobrilo meno Renegade. Znie to síce tak drsne a bojovne, k robustnému charakteru auta sa hodí, ale „zradca“, „odrodilec“ či „odpadlík“ rozhodne nie sú tými správnymi významami, ktoré sa podľa nás majú spájať s Jeepom ako symbolom Ameriky. Ibaže by tým chceli naznačiť jeho talianske korene, ktoré však má už aj aktuálny Cherokee. Na rozdiel od neho však Renegade v Taliansku aj vyrábajú, takže to považujme za vybavené.

Hoci ide o neveľké auto, interiér v prvom momente prekvapí svojou priestrannosťou. Na predných sedadlách naozaj nebudú mať problém ani dvaja urastenejší dospelí, veď Renegade využíva novú širokú platformu Small US Wide 4 × 4. Vzadu však neočakávajte zázraky, skôr naopak. Miesta na nohy je pomerne málo a pohodliu neprispieva ani rozvalený sklon operadla, ktorý kontrastuje s ostro zalomenými kolenami. Batožinový priestor je s 351 dm³ takmer na úrovni kompaktných hatchbackov, je však prekvapujúco úzky. Ak ste Renegade zaradili medzi kandidátov na rodinné auto, navštívte predajcu aj s kočíkom.

Špecialitou auta, ktorá nám do očí najviac udrela práve v kabíne, je fakt, že výrobca vám musí neustále pripomínať, v čom to vlastne sedíte. Výskyt nápisu Jeep alebo motívu masky klasického Willysu (dve svetlá a medzi nimi deväť rebier) je asi trojnásobný oproti konkurencii, osobitne vyzdvihujeme spätné zrkadlá, vnútorný kryt dažďového senzora, orámovanie reproduktorov, podlahu batožinového priestoru a výplň veka kufra.

Ovládanie je kombináciou amerického (neoznačené tlačidlá rádia na spodnej strane volantu) a talianskeho (spínanie stieračov otočením konca pravej páčky) sveta. Diplomaticky napísané žargónom motoristických novinárov: vyžaduje si to zvyk. To platí aj pre systém uConnect (navigácia atď.) ovládaný cez centrálny dotykový displej.

Chuťovku v podobe verzie Trailhawk s pohonom všetkých kolies a redukciou pri deväťstupňovom automate si necháme na inokedy, väčšine zákazníkov totiž dobre poslúži aj obyčajný pohon predných kolies v kombinácii so šesťstupňovým manuálom a s osvedčeným talianskym dieselom 1.6 MultiJet. Motor sa spočiatku nejaví zvlášť kultivovane, pretože sa musí zohriať. Potom je celkom príjemný, primerane ochotný a príjemne skromný. Za svojich 88 kW a 320 Nm si vypýta v priemere nejakých 6 litrov nafty na 100 km.

Hoci je Jeep synonymom terénneho auta, s Renegadeom a jeho 175 mm svetlej výšky je lepšie držať sa pevnej cesty. Na tej pôsobí veľmi stabilne a rozvážne. Pokojná jazda mu vyhovuje, vymetanie zákrut s nekomunikatívnym riadením vás pomerne rýchlo unaví. Na 17-palcových kolesách sme očakávali solídny komfort, celkom však nerozumieme tvrdému naladeniu pružín. Auto je tak aj na celkom hladkej ceste neustále nervózne. Vo Wrangleri s dvojicou tuhých náprav to vieme pochopiť (ten je inak pokojnejší), ale pre Renegade s nezávislým zavesením je takého pohojdávanie neprípustné.

Inzercia

Záver Jeep v ostatných rokoch pracuje na imidži originálnej značky a v tomto mu Renegade určite pomôže. Jeho nedostatky môžete nonšalantne prehliadnuť (hoci podľa nás sú niektoré dosť ťažko prehliadnuteľné), alebo sa radšej rozhliadnite po bežnej konfekcii z radu SUV.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.