PORADÍME VÁM S VÝBEROM

PLNÝ PREKVAPENÍ. Poradca pri kúpe Peugeot 408

Tento strhujúci fastback toho ponúka naozaj mnoho pre rôzne typy zákazníkov. Pomôžeme vám zorientovať sa v jeho možnostiach a vybrať tú najvhodnejšiu pre vás.

Vydané  Text: Juraj Hrivnák

Slovo strhujúci sa v tlačových správach ľudových automobiliek používa skôr ako klišé, no v prípade Peugeotu 408 to tak nie je. Ten má na toto slovo plné právo. Doslova na seba strháva pohľady, pretože jeho silueta s klesajúcou zadnou časťou (fastback), vyššia svetlá výška a najmä prekvapivá kombinácia tvarov, línií a materiálov je niečo, čo na ceste len tak nestretnete. Teda až doteraz.

Peugeot 408 si totiž zákazníci rýchlo obľubujú. A nielen pre jeho dizajn, ale aj priestor. Auto je koncipované ako päťdverový fastback s veľkosťou na vrchole segmentu C, takže pohodlne obslúži štyroch dospelých.

Jeho cenník je však dosť rozsiahly. Pomôžeme vám rýchlo sa v ňom zorientovať a upozorníme vás na tie prvky výbavy, ktoré by na vašom aute nemali chýbať.

MOTORIZÁCIE

Čo sa týka motorizácií, tu to je pomerne jednoduché. Máte na výber dva motory: preplňovaný trojvalec 1.2 PureTech a Plugin hybrid, ktorý používa ako spaľovací motor 1,6-litrový štvorvalec preplňovaný turbom. K dispozícii je v dvoch výkonových verziách. Dokopy si teda môžete vybrať z troch pohonných jednotiek. S prevodovkou toho veľa nevymyslíte, tu dostanete predpísaný veľmi dobrý 8-stupňový automat z dielne Aisin. Plug-in hybrid oddeľuje od klasického trojvalca vo výbave Allure za akciových 31 490 € hrubá cenová stena 9 000 €, takže stojí od 40 490 €.

Dodajme však, že s Plug-in hybridom dostanete navyše aj adaptívny tempomat, paket Safety Plus a predĺženú záruku na 6 rokov/100 000 km, plus nabíjací kábel. Vo vyšších výbavách je príplatok za Plug-in hybrid 8 800 €. Finančnú matematiku, teda či si auto za takúto cenu môžete dovoliť, si musíte spraviť sami.

Inzercia


My vám povieme fakty: za 9 000 € dostanete o 34 kW (50 k) vyšší výkon, o 130 Nm vyšší krútiaci moment a buď iba nepatrne vyššiu spotrebu (6,3 verzus 6,1 l/100 km), ak jazdíte s vybitou batériou, alebo schopnosť jazdiť úplne za nulu a bez emisií, ak nabíjate poctivo.

Ďalej je tu ešte nepatrná daň v podobe batožinového priestoru menšieho o 65 l, ale našťastie vám na batožinu stále zostane veľmi rozumných 471 litrov. Len dodajme, že nehybridná verzia má obrovský a vynikajúco prístupný kufor s objemom 536 litrov.

Takže si to zhrňme: Peugeot 408 1.2 PureTech má výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 230 Nm. Verzia 1.6 Plug-in hybrid 180k má celkový výkon 133 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment 360 Nm. Výkonnejšia verzia 1.6 Plug-in hybrid 225k má výkon, uhádli ste, 165 kW (225 k) a rovnakých 360 Nm.

Rozdiel je tu iba v naladení spaľovacieho motora. Ten má buď 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k) a vždy 250 Nm. Elektromotor má v obidvoch plug-in hybridných verziách maximálny výkon 81 kW (110 k) a krútiaci moment 360 Nm, pričom po plnom nabití vás odvezie čisto elektricky až do vzdialenosti 63 km v kombinovanom režime podľa WLTP. V meste zvládne vďaka 12,4 kWh batérii až do 72 km. Nabijete ho za 1 h 40 min z wallboxu, a to maximálnym výkonom 7,4 kW. Toľko zvládne príplatková palubná nabíjačka. Štandardne má výkon 3,7 kW a Li-ion batériu nabíja 3 h a 25 min.

KTORÝ MOTOR?

To dosť závisí od vášho rozpočtu, keďže rozdiel medzi základným trojvalcom a slabším Plug-in hybridom, ktorý je v cenníku ďalší v poradí, je značný. Našťastie plug-in hybrid má iba malý dopad na využiteľnosť auta, takže voľba motora skutočne závisí v prvom rade od vašich fi nančných možností. S plug-in hybridmi Peugeotu máme skúsenosti a ak ich máte kde nabíjať, poskytnú vám ozaj tichú, príjemnú a aj dynamickú jazdu. Aj keď, ak jazdíte s vybitou batériou, spotreba nerastie do drastických výšin, túto verziu by sme si nekupovali, ak by sme nemali kde pravidelne nabíjať. Preto širokej verejnosti odporúčame základný trojvalec, ktorý poskytuje dobrý kompromis medzi výkonom, spotrebou a nákupnou cenou.

Riadky podľa cieľových skupín: druhé auto do rodiny; rodina; seniori; mladý pár; podnikateľ

KTORÚ VÝBAVU?

Základná výbava Allure obsahuje väčšinu prvkov, ktoré v aute tohto typu chcete mať, avšak pozor, vyhrievané sedadlá nie sú štandardom ani v jednom prípade. LED svetlomety sú základ, rovnako ako 17“ zliatinové kolesá. Aby ste sa v aute necítili ako chudobní príbuzní, na palube nájdete pekné textilné dekory (naše obľúbené), ambientné osvetlenie ponúkajúce 8 rôznych farieb a rovno aj automatickú dvojzónovú klimatizáciu, elektrické okná a plne digitálny Peugeot i-Cockpit pozostávajúci z 10-palcového prístrojového štítu a rovnako veľkého hlavného displeja, ktorý už v základe podporuje bezdrôtovú konektivitu cez Apple CarPlay aj Android Auto.

V základe je však aj vlastná navigácia, asistenčné systémy (udržiavanie v pruhu a autonómne brzdenie pred prekážkou), zadná parkovacia kamera a rozpoznávanie dopravných značiek. To je veľmi slušný základ.

Ak nám tu niečo chýba, je to komfortné a obľúbené bezkľúčové odomykanie dverí a predné parkovacie senzory. Tie už nájdete vo výbave Allure Pack spolu so sledovaním mŕtveho uhla, upozornením na premávku prichádzajúcu zboku pri cúvaní a adaptívny tempomat s pokročilejšími asistenčnými systémami.

Peugeot 408 Allure Pack jazdí rovno na 19-palcových diskoch, podľa nás s najpodarenejším dizajnom v ponuke. Veľkosť 18 palcov v ponuke vôbec nenájdete. Vrchol ponuky tvorí verzia GT. Tá hovorí iba o výbave.

Výber motora je plne vo vašich rukách. Peugeot vás nenúti zvoliť si najdrahšie a najvýkonnejšie verzie. Podvozok je taktiež štandardný. Výbavu GT zdobia ultratenké Full LED svetlomety s Matrix Beam funkciou a krásne prepracované 3D zadné LED svetlá. Mriežka chladiča má vertikálne lišty, karosériu zdobia nápisy GT a dokonca aj nové logo Peugeotu na predných dverách. Prekvapivý je zvláštny geometrický dizajn opäť 19-palcových diskov z ľahkých zliatin. V interiéri máte na výber zaujímavé čalúnenia s kontrastným prešívaním, s ktorým vyniknú športovo strihnuté sedadlá. Pozerať sa budete na 3D digitálny kokpit a tú správnu atmosféru dotvoria doplnky ako hliníkové prahy dverí, športové pedále a čierny strop.

ČO Z PRÍPLATKOV?

Cenník Peugeotu je relatívne komplikovaný a nie všetky príplatky sú dostupné pre všetky výbavy. Rozoberieme si to teda postupne, v ktorej výbave odporúčame zvážiť ktoré prvky.

Allure:

  • Predné parkovacie senzory (250 €)
  • Vyhrievané predné sedadlá (250 €)

Allure Pack:

  • Vyhrievané predné sedadlá (250 €)
  • Vyhrievaný volant (300 €)
  • 360° parkovacie kamery (500 €)
  • Bezdrôtové nabíjanie smartfónu (150 €)

GT (navyše k Allure Pack):

  • Systém nočného videnia s rozpoznávaním chodcov a zvierat (1 300 €)
  • Prémiový audiosystém FOCAL s 10 reproduktormi (1 000 €)

Zvlášť upozorňujeme práve na systém nočného videnia. Aj v tomto segment vychytal Peugeot dieru na trhu, pretože žiaden konkurent tento systém neponúka. Podľa nás je to mimoriadne užitočná vec, ktorá doslova transformuje spôsob, akým môžete v noci jazdiť. Zver, tmavé postavy a opitých cyklistov vám totiž auto rozpozná a zvýrazní na displeji samé, takže budete včas vedieť, že na vás na alebo pri ceste čaká nebezpečenstvo.

Peugeot 408 ponúka zaujímavý dizajn pre široké spektrum zákazníkov. V ponuke mu možno chýba motorizácia, ktorá by vykryla dieru (v cene aj výkone) medzi základným motorom a slabším Plug-in hybridom, ale z celkového hľadiska je obdivuhodné, ako komplexne sa dá Peugeot 408 nakonfigurovať, aby splnil práve vaše potreby.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?