Peter Vojtko z Todosu: Požiadavky zákazníkov sú takmer rovnaké / Rozhovor

V rozhovoroch s predajcami automobilov značky Škoda pokračujeme s pánom Petrom Vojtkom, majiteľom spoločnosti Todos.

Okrem Bratislavy predáva automobily značky Škoda aj v Ružomberku, Žiline a v Košiciach.
Odomkli sme celý rozhovor z auto motor a šport č. 6/2023
Vydané  Text:  Martin Šebesta

 

Prečo ste sa rozhodli pre spoluprácu s automobilkou Škoda?

V roku 1996 som zakladal spoločnosť IMPA. V tomto čase, keď bola Škoda vo fáze rozvoja, sme šťastne uverili v perspektívu tejto značky a otvorili našu prvú prevádzku Škoda v Dolnom Kubíne. Postupne sme sa rozširovali a využívali príležitosti a voľné miesta na trhu. V spoločnosti IMPA som pôsobil do roku 2011. Následne som začal budovať spoločnosť Todos. Získali sme prvú prevádzku v Žiline a postupne sme sa rozširovali. Podarilo sa nám získať aj prevádzku Todos Bratislava, ktorá má už 31-ročnú históriu. Ide o bývalú prevádzku Auto Valušek, ktorej tradíciu sme obohatili o naše know-how. Ďalej sa nám podarilo pokryť mestá Ružomberok a Košice. Keď sa v rýchlosti spätne pozriem na celú históriu, myslím, že rozhodnutie spolupracovať so značkou Škoda som nikdy neoľutoval, práve naopak.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

 

Automobily značky Škoda predávate v štyroch rôznych slovenských mestách. Aké rozdiely vnímate medzi zákazníkmi z jednotlivých miest?

Naši zákazníci sú v globále rovnakí, veľké rozdiely medzi jednotlivými mestami nevnímam. Jediný veľký rozdiel je asi iba v tom, že Bratislava má vysoký podiel flotilových klientov, ktorí majú trochu iné požiadavky. V ostatných mestách sa podiel bežných retailových klientov pohybuje až na úrovni 90 percent.

 

TODOS Bratislava

TODOS Bratislava

Inzercia

Inzercia

Prispôsobujete ponuku a služby v jednotlivých mestách špecifikám a potrebám jednotlivých regiónov, alebo nájdu zákazníci v každom meste rovnaké služby?

Robíme všetko pre to, aby sme v celej sieti poskytovali rovnaké služby. Pravdou však je, že regióny sa z hľadiska služieb líšia. Najviac sa líši Bratislava, pretože máme veľa flotilových klientov, ktorí preferujú, keď nemusia vôbec prísť do prevádzky a využívajú služby vyzdvihnutia vozidla priamo u nich. Bežní ľudia v ostatných regiónoch majú k svojim vozidlám oveľa bližší vzťah a napríklad sa radi pozerajú aj na priebeh servisných zásahov.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

 

Sú nejaké prvky, ktorými sa vyznačujú zákazníci z jednotlivých regiónov? Napríklad pohon všetkých kolies v Košiciach, Ružomberku a v Žiline, prípadne naftové motory v Bratislave?

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Pohon všetkých kolies je slovenský fenomén. Tento prvok by chceli mať v aute, najmä vyšších modelov, azda všetci a vôbec nerozmýšľajú nad tým, či ho vôbec potrebujú. Napríklad v Bratislave ho považujem za zbytočný. Naopak, v hornatých regiónoch má svoj význam. Vo všeobecnosti platí, že na Slovensku sa predávajú vyššie stupne výbav.

 

Ako vnímate posun preferencií zákazníkov za ostatné roky? Žiadajú si iné druhy pohonov, prvky výbavy, prípadne individuálnych úprav?

V ostatných rokoch sa ľudia začali viac zaujímať o alternatívne pohony. Za ostatné tri roky cítime najmä presun od naftových motorov k benzínovým. Pred piatimi až ôsmimi rokmi si väčšina klientov žiadala naftové motory.

 

Peter Vojtko

Peter Vojtko z Todosu: Požiadavky zákazníkov sú takmer rovnaké

Spomínali ste alternatívne pohony. Rátate tam aj LPG? Je o to medzi klientmi záujem?

Bežní zákazníci mali o LPG minimálny záujem, o čosi úspešnejší sme boli medzi flotilovými klientmi. Z môjho pohľadu to bol skôr medzistupeň k hybridom a plugin hybridom a ľudia tento pohon veľmi neprijali.

 

Ako sa stavajú zákazníci k plug-in hybridným a elektrickým vozidlám? Nakoľko majú o ne aj reálny záujem? Môžu byť plug-in hybridy nízkou spotrebou náhradou za naftové motory?

Vyšší záujem o plug-in hybridné motory by som pripisoval skôr aktuálnemu trendu v automobilizme. Ľudia sa pre plug-in hybridné a plne elektrické vozidlá rozhodujú skôr z hľadiska budúcnosti, keď možno očakávajú príchod zákazov vjazdov do mestských zón, lacnejšie parkovanie, prípadne daňové zvýhodnenia. Nehovoriac o šetrení životného prostredia, čo je náš celospoločenský zámer. Automobilka Škoda na základe predstavených plánov vidí svoju budúcnosť v elektromobilite.

 

Venujete sa aj predaju jazdených vozidiel v rámci programu Škoda Plus. Aký záujem evidujete o túto službu či už z hľadiska ľudí, ktorí chcú týmto spôsobom vozidlo predať, ale aj kúpiť?

Najväčšou výhodou programu Škoda Plus je záruka pre ľudí, ktorí kupujú jazdené vozidlá od stabilného a dôveryhodného partnera. Záujem o tieto vozidlá je veľký, pretože v ponuke sa nachádzajú vozidlá s podobnými vlastnosťami a zárukou, ako keby išlo o nové vozidlo. Výkup podlieha prísnej kontrole a vozidlá musia spĺňať mnohé požiadavky. Pôvod vozidla, či pochádza od súkromného majiteľa, alebo je po operatívnom leasingu, nie je až taký podstatný. Dôležité je, aby spĺňali nastavené kritériá, aby mali jasnú servisnú históriu a počet odjazdených kilometrov, dobrý technický stav a mnoho ďalších.

 

Priniesla vám služba Škoda Plus nových klientov, ktorí by si inak vozidlo u vás nekúpili?

Istotne sa takí našli. No i predtým bežal program Škoda Vyskúšané, na ktorú Škoda Plus nadväzuje, takže skúsenosti s týmto druhom predaja máme a poznáme aj klientov, ktorí takého vozidlá vyhľadávajú.

 

Ako dlho sa zdržia vykúpené vozidlá v ponuke Škoda Plus?

Dobré autá sa predávajú obratom. Mnohé autá v tomto programe sú takmer ako nové, no zároveň za dobrú cenu. A to ľudia vždy preferujú. Rádovo sa autá zdržia iba niekoľko dní. Procesy máme nastavené tak, že ak sa do siedmich dní od uverejnenia inzerátu nezačnú ozývať záujemcovia, tak niečo nie je v poriadku. Pri dobrých ponukách máme dopyt už do 24 hodín. Návštevnosť stránok je veľmi vysoká.

 

Ocenenie pre TODOS Bratislava od ŠKODA AUTO

Ocenenie pre TODOS Bratislava od ŠKODA AUTO

Prevádzkujete aj vlastný fleetový portál. V čom je jeho pridaná hodnota?

Portál slúži pre klientov, ktorí prevádzkujú 100 a viac vozidiel. Portál im poskytuje detailný prehľad o vozidlovom parku. Môžu si cez neho opravy objednávať, schvaľovať, kontrolovať a zároveň majú k dispozícii celú históriu opráv. Portál okrem toho poskytuje aj prehľad kontaktných osôb a adries, kde nájdu v prípade potreby pomoc a podporu. Zároveň cez portál kontrolujeme reakčné časy servisu. To znamená, že do 30 minút od zadania požiadavky musí mať zákazník odpoveď zo servisu. Flotilovým klientom, ktorí prevádzkujú veľké počty automobilov, tak uľahčujeme prácu a poskytujeme množstvo hodnotných informácií.

 

Viete odhadnúť, aký pomer vašich zákazníkov tvoria flotiloví a bežní zákazníci?

V Bratislave máme viac ako 60 percent flotilových klientov, v ostatných mestách nepresahuje podiel 10 percent.

 

Zažili ste v súvislosti s vozidlami Škoda aj nejaké netradičné požiadavky, ktoré ste následne riešili?

Väčšina našich klientov je spokojná s tým, čo dnes Škoda v rámci svojej palety výbav a príslušenstva ponúka. Nejaké dodatočné neštandardné úpravy sa vyskytujú čoraz menej. Ešte v 90-tych rokoch sme evidovali záujem o tuning, výmenu diskov, audiosústavy, no mnohé z toho ponúka automobilka už od výroby vo vysokej kvalite, prípadne je možnosť dovybaviť auto z ponuky originálneho príslušenstva.

 

Čo považujete z vášho pohľadu za najväčšiu pridanú hodnotu spoločnosti Todos pre záujemcov o kúpu novej škodovky?

Napríklad na jednej internetovej adrese máme prehľad všetkých modelov, ktoré sa nachádzajú v našich prevádzkach po celom Slovensku. To znamená, že záujemcovia si môžu vyberať zo spoločných skladových zásob všetkých našich prevádzok. Každý klient má v celej sieti Todos aj doživotnú zľavu na servis a náhradné dielce. Vozidlo vieme napríklad dodať na akékoľvek miesto, ktoré si klient vyberie.

 

Je nejaký model značky Škoda, ktorý sa kedysi predával a radi by ste ho dnes vrátili do ponuky?

Privítal by som, keby sa do ponuky vrátili úžitkové vozidlá ako bol naposledy Roomster, možno aj niečo väčšie. To nám určite chýba. Inak je modelový rad veľmi dobre vyskladaný. Úžitkové vozidlá by nám pomohli pri plnení požiadaviek flotilových zákazníkov vrátane živnostníkov a menších firiem.


Zdroje:  auto motor a šport č. 6/2023








Pokračujte na ďalší príspevok »