Technické údaje Mazda Demio 1.6i (2002)


Vedeli ste, že pôvodný DeLorean DMC12 bol prepadákom a výrobca kvôli nemu zbankrotoval? Teraz má veľké plány.

 

Pôvodný a nový DeLorean DMC12. Charakter ostal zachovaný, ale v modernej interpretácii a s veľkorysým tvarovaním karosérie z nehrdzavejúcej ocele.

 

Ikonické auto nášho detstva sa vracia, hoci v novej podobe.

Španielsky dizajnér Ángel Guerra sa už pred dvomi rokmi rozhodol vzdať poctu ikonickému „časostroju“ DeLorean DMC12 tým, že pri príležitosti 40. výročia spustenia jeho výroby vyhotoví jeho novú generáciu. Vznikla v počítači a hoci nemala potenciál na vznik v reálnom svete, celkom dobre si vieme predstaviť, že sa práve takéto autá čoskoro premávali aj po slovenských cestách.

Interpretácia originálneho dizajnu z prelomu 70. a 80. rokov 20. storočia (vývoj prebiehal už v 70. rokoch) od Guerra pôsobí vyvážene, vzdáva originálu poctu a nesnaží sa ho prerábať na niečo excentrické. Dá sa povedať, že Španiel dodal DeLoreanu mladú tvár a pritom zachoval jeho pôvodný charakter.

Kľúčovými prvkami dizajnu sú predovšetkým krídlové dvere, ale aj dynamický profil, úzka horizontálna predná maska s tenkými svetlometmi a celkový imidž športového auta.

 

DeLorean sa skutočne vracia

Posledné správy však poukazujú na to, že vlastník značky DeLorean má predsa len smelé plány. Počas tohto roka mieni predstaviť až 5 nových áut. Prvý z modelov avizuje v krátkom teasingu spred niekoľkých týždňov:

A práve dnes prišiel s celkom novým videom, ktorý odhaľuje zadné partie pripravovaného vozidla:

 

 

Neslávne známy DMC12

Skutočný a pôvodný DeLorean DMC12 sa začal vyrábať v roku 1981 a vyrábal sa len do roku 1982. Mal teda iba dva roky na to, aby sa zapísal do histórie, čo sa mu podarilo nielen vďaka dizajnu od legendárneho Giorgetta Giugiara z Italdesign, ale aj vďaka filmovej sérii Návrat do budúcnosti, v ktorom bol strojom času.

Scéna, v ktorej sa prvýkrát objavil DeLorean DMC12 vo filme Návrat do budúcnosti (1985):

 

Pre zaujímavosť, spoločnosť DeLorean Motor Cars, Ltd. vyrábala tento model v Belfaste v severnom Írsku a do svojho bankrotu vyrobila na 9-tisíc exemplárov. Dnes ich naďalej jazdí asi 6 500 kusov a majú mimoriadnu hodnotu. Kedysi mali cenu tiež vysokú, lenže bankrot spoločnosti bol predsa len niečím zapríčinený – model DCM12 mal problém, že napriek športovému vzhľadu mal veľmi slabý výkon a jazdné vlastnosti, ktoré majiteľov veľmi nemilo prekvapovali.

Skrátka, dizajn na jednotku, no funkčne išlo o priemerné vozidlo s premrštenou cenou. V roku 2017 bol magazínom Time Magazine nominovaný do skupiny 50 najhorších áut sveta.

Motor od skupiny Peugeot-Renault-Volvo V6 PRV s objemom 2,85 litra dosahoval maximálny výkon 97 kW (130 koní) a krútiaci moment 207 Nm.

Z konštrukčného hľadiska však malo ísť o vyspelejší automobil typu GT s nezávislými nápravami vpredu aj vzadu a s karosériou z nelakovanej nehrdzavejúcej ocele.

 

Čo si myslíte o novom DeLorean DMC12 vy? Je podľa svet pripravený na takéto nevšedné vozidlá a podarí sa výrobcovi napraviť nelichotivú reputáciu pôvodného modelu?

 

ZnačkaMazda
ModelDemio
Typ1.6i
Rok výroby/modelový ročník2002
Dĺžka3924 mm
Šírka1679 mm
Výška1529 mm
Rázvor2489 mm
Prevádzková hmotnosť1075 kg
Užitočné zaťaženie440 kg
Objem batožinového priestoru (min.)269 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) dm3
Max. výkon100 kW
Max. výkon pri6000 ot./min
Max. krútiaci moment146 Nm
Max. krútiaci moment pri4000 ot./min
Max. rýchlosť180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h11,4 s
Palivobenzín
Objem valcov1596 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov4
Poháňaná nápravapredná
Typ prevodovkymanuálna
Počet prevodových stupňov5
Kombinovaná spotreba6,7 l/100 km
Emisie CO2159 g/km
Cena

Pokračujte na ďalší príspevok »