Nový model s predĺženým rázvorom ani nevyzerá ako Audi. Je E7X náznakom budúcnosti pre Európu?
Nový model E7X naznačuje, že Audi v Číne smeruje k odvážnej dizajnovej revolúcii, ktorá mení doterajšie predstavy o tom, ako má vyzerať moderný elektromobil značky. Ide o druhý sériový elektromobil subznačky AUDI, písanej veľkými písmenami, ktorá funguje samostatne a vyvíja nové vozidlá výhradne pre čínsky trh. Nový model nadväzuje na nedávno predstavený koncept E SUV, no teraz sa k nemu pridali aj obrázky z čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií, ktoré definitívne odhaľujú, ako bude vyzerať produkčná verzia.
Na prvý pohľad je jasné, že nový model E7X sa vymyká tradičnej európskej estetike Audi. Predná maska je síce plne uzavretá, čo je typické pre elektromobily, no jednotlivé línie pôsobia odvážnejšie a expresívnejšie. Svetlá dostali novú, ostrejšiu grafiku, spodná časť nárazníka je pozmenená a celkovo sa dizajn priblížil futuristickému štýlu pôvodného konceptu. Zaujímavé sú aj detaily – nový model ponúkne kombináciu digitálnych a klasických spätných zrkadiel, množstvo kamier a senzorov na blatníkoch a výrazný lidar umiestnený priamo na streche. K tomu treba pripočítať výsuvné kľučky dverí a veľké aerodynamické disky kolies až do veľkosti 22 palcov.
Nový model s predĺženým rázvorom
Rozmery sú ďalším dôkazom, že nový model bude stáť niekde medzi strednou a vyššou SUV kategóriou. Dĺžka 5049 mm, šírka 1997 mm a výška 1710 mm z neho robia vozidlo o niečo menšie než pôvodný koncept a menšie aj než európske Audi Q7. Zaujímavé však je, že rázvor sa natiahol na 3060 mm, čo je nárast o 66 mm oproti štúdiovému prototypu. Výsledkom je výrazne priestrannejší interiér, ktorý sa podľa informácií objaví aj v luxusnej štvormiestnej konfigurácii.

E5 Sportback
Hoci Audi zatiaľ neodhalilo finálne fotografie kabíny, nový model by mal vychádzať z interiérového konceptu známeho z modelu E5 Sportback. Očakáva sa, že cez celú šírku palubnej dosky bude opäť dominovať obrovský 27-palcový displej doplnený o digitálneho avatara AUDI Assistant. Materiály v kabíne budú pravdepodobne patriť k tomu najlepšiemu, čo značka v Číne ponúka – od trojrozmernej drevenej dekorácie cez ambientné osvetlenie až po difuzér vôní. Nový model má osloviť zákazníkov, ktorí sú zvyknutí na veľmi vysoký technologický štandard domácich prémiových značiek.
Zverejnené technické údaje ukazujú, že nový model príde minimálne v dvoch verziách. Základná bude mať pohon zadných kolies a výkon 408 koní. Silnejší variant quattro ponúkne až 680 koní a maximálnu rýchlosť 230 km/h, čo na veľké SUV nie sú vôbec zanedbateľné hodnoty. Koncept, z ktorého nový model vychádza, používal batériu s kapacitou 109 kWh. Tá zabezpečila podľa čínskeho cyklu CLTC dojazd vyše 700 kilometrov a vďaka 800-voltovej architektúre zvládala ultra rýchle nabíjanie – za desať minút vedela pridať približne 320 kilometrov. Audi zatiaľ oficiálne nepotvrdilo, či rovnaké parametre dostane aj sériová verzia, no vzhľadom na konkurenciu v Číne je to veľmi pravdepodobné.
Audi tak cez svoj nový model vysiela do sveta jasný signál: čínska subznačka sa stáva silným inovačným laboratóriom, ktoré môže časom ovplyvniť aj dizajn a technológie globálnych modelov. Aj keď E7X pravdepodobne zostane výsadou čínskeho trhu, jeho výrazný dizajn, odvážna technika a špecifické digitálne riešenia môžu naznačiť, ako bude o pár rokov vyzerať ďalší nový model značky určený už pre celý svet.
Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!













