Nové radary nie sú pre bezpečnosť na cestách, štát chce len zarobiť
Asi každý motorista, a je jedno, či je to vodič profesionál, alebo vodič sporadický, či dokonca chodec, každý z nás chce bezpečnejšie cesty a každý z nás sa chce z cesty domov vrátiť živý a zdravý. Asi všetci chceme kvalitnú cestnú infraštruktúru, cesty, ktoré majú kvalitný povrch, dobré rozhľadové pomery a cesty, o ktoré sa správca stará tak, ako sa starať má. Namiesto toho máme cesty síce objektívne nie až také zle, ako v niektorých iných krajinách, ale od dokonalých majú sakramentsky ďaleko. A áno, ani cesta s japonským názvom sama jama, či podľa bestselleru 50 odtieňov sivej, nie je na Slovensku žiadnou veľkou výnimkou.
Čo chcú dosiahnuť neoznačenými statickými radarmi?
Zvýšiť bezpečnosť? Sotva. Už samotné ministerstvo priznalo, že zďaleka nebudú všetky radary osadené tam, kde dochádza k nehodám. To znamená, že budú skôr umiestnené tam, kde dochádza k prekročeniu maximálnej povolenej rýchlosti. Hoci miera rizika je na týchto úsekoch veľmi malá, priam minimálna, i keď prízvukujem, nie nulová. Pýtam sa, je podľa vás, milí čitatelia, správne riešiť takéto úseky, keď sa tam možno jazdí o trochu rýchlejšie (dobré rozhľadové pomery, minimálne riziko vzniku nehody… ) a vopchať tam radar, ktorý vás cvakne, ani neviete ako?

Takéto radary s digitálnou tabuľou majú na Slovensku pre motoristov len informačný a preventívny charakter.
Na druhej strane, uvedomujem si riziko neprimeranej rýchlosti v mestách a obciach a som ochotný pripustiť, že by merali aj osadené statické radary, ale len za určitých podmienok. A tými sú najmä, že vytipované úseky by boli navrhnuté na základe skutočnej nehodovosti, kde príčinou nehody bola neprimeraná rýchlosť. Navyše by tieto úseky s meraním rýchlosti mali spĺňať predpoklad, že budú riadne a včas označené, že je tam osadený funkčný radar.
A nech si platí ten, kto je naozaj sprostý, slepý, prípadne oboje. Skrytá represia nie je cestou, ako zvýšiť bezpečnosť na cestách. Je to len nástroj, ako vybrať od vodičov viac peňazí.
Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.



















