Predpoklady sa potvrdili. Ioniq sa stane samostatnou značkou!

Auto, ktoré má na konte svetový primát, sa stane značkou. Plány automobilky sú veľmi sľubné.
Hyundai po prvý raz použil názov IONIQ, zložený zo slov “ion” a “unique” (jedinečný) pri predstavení dlhodobého výskumného a vývojového projektu IONIQ, zameraného na dopravu šetrnú k životnému prostrediu. Na základe tohto projektu vznikol v roku 2016 modelový rad IONIQ, prvý automobil na svete, ktorý v jednej karosérii poskytoval tri alternatívy elektrifikovaného pohonu – hybridný, plug-in hybrid a elektrický. **IONIQ dostáva krídla** Hyundai pod značkou IONIQ uvedie na trh viacero modelov označených číslami. Párnymi číslami budú označené limuzíny a nepárnymi číslami SUV. Prvým modelom značky IONIQ bude SUV strednej triedy IONIQ 5, ktoré bude mať premiéru začiatkom roka 2021. Dizajn modelu IONIQ 5 bude vychádzať zo štúdie 45 Concept, ktorá mala premiéru na frankfurtskom autosalóne v roku 2019. Dizajnéri sa pri návrhu modelu IONIQ 5 inšpirovali minulosťou a integráciou parametrických pixelov vytvorili jedinečný dizajnový prvok, ktorý sa bude objavovať aj v budúcich modeloch značky IONIQ. Existujúce vozidlá IONIQ – hybridné, PHEV, EV – nebudú zastrešené pod novou značkou IONIQ. **Koľko „Prophecy“ sa dostane do výroby?** V roku 2022 bude nasledovať športová limuzína IONIQ 6, dizajnovo vychádzajúca z najnovšej štúdie Hyundai Prophecy, predstavenej v marci roku 2020. Dizajn štúdie Prophecy charakterizuje ikonická silueta s dokonalými proporciami a výrazne aerodynamickým dizajnom. Tretím modelom bude v roku 2024 veľké SUV, označené IONIQ 7. Všetky modely budú postavené na novej platforme E-GMP (Electric Global Modular Platform), ktorá umožní rýchle nabíjanie a dostatočný dojazd. **Inteligentný dizajn** Všetky modely IONIQ budú mať spoločný nadčasový dizajn, inšpirovaný historickými modelmi značky a pritom vytvárajúci premostenie do budúcnosti. Osobitná platforma pre elektrické automobily umožní transformovať interiér kabíny na „inteligentný obytný priestor“ so všestranne nastaviteľnými sedadlami, bezdrôtovou konektivitou a jedinečnými prvkami ako napríklad odkladacie schránky vytvorené ako zásuvky. Zmena paradigmy sa prejaví aj v užívateľských rozhraniach, ktoré budú jednoduché, intuitívne a ergonomické, aby sa posádka vozidla cítila úplne slobodne.
> „Značka IONIQ prinesie zmenu paradigmy v zákazníckej skúsenosti s elektromobilmi,“ povedal Wonhong Cho, člen predstavenstva a globálny riaditeľ marketingu Hyundai Motor Company. Spoločnosť Hyundai Motor Group nedávno oznámila, že plánuje predávať 1 milión elektrických automobilov ročne a s trhovým podielom 10 percent patriť k lídrom na globálnom trhu elektrických automobilov v roku 2025. Uvedenie značky IONIQ pre elektrické modely posilňuje úsilie Hyundai o čistú mobilitu a reflektuje jej nastávajúcu transformáciu na poskytovateľa inteligentnej mobility prostredníctvom bezemisných riešení.