Testy

V perinke / Dlhodobý test Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Mild Hybrid 4 × 4 Elegance (2. časť)

Naše Suzuki S-Cross má jednu neodškriepiteľnú výhodu. A tou je nízka hmotnosť. Ako vieme, hmotnosť je veličina, ktorá negatívne vplýva takpovediac na každý jeden aspekt dynamiky auta. Ťažké auto potrebuje silnejší motor, hrubšie polosi, väčšie brzdy, tvrdšie pružiny, širšie pneumatiky, a to všetko opäť váži viac a je o to drahšie. Je to špirála smrti. Keď sa teda po nej uberáte opačným smerom, prichádza jedna výhoda za druhou. Vy ich pocítite v spotrebe, jazdných vlastnostiach aj prevádzkových nákladoch. A aj v teréne či na snehu. A práve tam sme sa vybrali s naším Suzuki S-Cross.

Najprv diaľnica

Aj v tomto prípade bola cieľom výletu Kráľova studňa. Akurát v čase písania reportáže napadlo čerstvých niekoľko čísel snehu. Ako si s ním poradilo Suzuki? Začnime však najprv cestou tam. Myslím tou asfaltovou, širokou – diaľnicou. Rozhodol som sa neponáhľať sa, pretože sa nebolo kam. A tak som na Spotify cez Android Auto počúval svoje obľúbené podcasty. Škoda, že Suzuki ešte nezvláda bezdrôtové pripojenie pre Android. Nižšia rýchlosť mala svoje opodstatnenie. Odhlučnenie S-Crossu nie je práve jeho silná stránka. Rádio má našťastie výkonu dosť. Milým prekvapením bolo, že do cieľa pod cestou na Kráľovu studňu ukazoval palubný počítač (ovládaný tyčinkami v kaplnke prístrojov) priemernú spotrebu 6,3 l/100 km. To je vynikajúci údaj.

Suzuki S-Cross, dlhodobý test, 2. časť
Ľahká karoséria sa do snehu nezabára a obratne napreduje aj strmšími zasneženými svahmi
Suzuki S-Cross, dlhodobý test, 2. časť

Toľko snehu nasnežilo!

Suzuki S-Cross využíva medzinápravovú spojku, takže na to, aby ste si užívali výhody pohonu 4 × 4, nemusíte robiť nič. Auto štartuje v automatickom režime a zadný náhon sa pripája podľa prediktívnych predpokladov riadiacich jednotiek. A robí to fantasticky! Suzuki S-Cross lietalo po zľadovatenom povrchu ako keby nič. Snežný režim štvorkolky umožňuje dodatočne uzamknúť medzinápravový diferenciál, ale to zatiaľ nebolo potrebné. S trakciou ani na tých najzľadovatenejších úsekoch nebol žiaden problém. Výzvy prišli až so stúpajúcou nadmorskou výškou, kde pribúdal aj sneh. S - Cross má totiž svetlú výšku 180 mm, čo nie je málo, ale ani veľa. Je to taký zlatý priemer medzi crossovermi. Otázkou bolo či S - Cross po - ložíme na brucho. Veru, boli miesta, kedy sme cítili a počuli, že zanechávame stopy nielen za pneumatikami. A tam sa najväčšou brzdou ukázala byť trakčná kontrola, ktorá dokázala doslova zadusiť naše pokusy šplhať sa ďalej. Našťastie, v Suzuki ešte poznajú, čo sa sluší a patrí, a ESP sa dá kompletne deaktivovať. A práve vtedy sa začína tá pravá zábava!

Suzuki S-Cross, dlhodobý test, 2. časť
Dobré zimné gumy sú základ!

Ako nič

Motor 1.4 Boosterjet má niekoľko výhod. Bleskové reakcie na plyn a skvelý krútiaci moment už od veľmi nízkych otáčok. To znamená, že nepotrebujete pomoc redukcie, aby ste sa vyhrabali aj ťažkého terénu, v ktorom sa postupuje pomaly. A medzinápravová spojka prepožičiava autu obratnosť a schopnosť zatočiť aj na ozaj zľadovatenom povrchu. Režim LOCK sme využili iba v naozaj najhorších úsekoch cesty, v hlbokom snehu a koľajach. Inak si S - Cross poradil bravúrne aj v automatickom režime svojho pohonu 4 × 4. Na exotickú lyžovačku v bohom zabudnutých lyžiarskych strediskách teda S-Cross vrelo odporúčam! Akurát, ak chcete ísť štyria, zožeňte si strešný box, pretože aj keď zadné sedadlá asymetricky sklopíte do roviny, otvor na lyže chýba. Treba ich teda vyložiť na strechu.

Suzuki S-Cross, dlhodobý test, 2. časť
Režim Snow je skôr opatrný, preto v náročnejších podmienkach radíme vypnúť ESP a radšej potrénovať cit v pravej nohe
Suzuki S-Cross, dlhodobý test, 2. časť
Pohon AllGrip je perfektný. Nečaká na preklz, koná prediktívne. Vďaka tomu nestratíte hybnosť. Ponúka aj režm LOCK

Plusy a mínusy (2 500 km)

    • Pozícia za volantom +Šikovný pohon 4 × 4 +Ľahké ovládanie +360° kamera +Silný motor +Výborná pružnosť + Reakcie na plyn +Pekná palubná doska +Skvelá trakcia
  • – Aerodynamický hluk – Ovládanie palubného počítača – Pomalší infotainment – Príliš invazívne ESP (dá sa vypnúť)
Suzuki S-Cross, dlhodobý test, 2. časť

Technické údaje Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet Hybrid AllGrip

  • Motor preplň. benzínový R4, 1 373 cm3
  • Výkon 95 kW (129 k) pri 5 500 ot./min.
  • Krútiaci moment 235 Nm pri 2 000 – 3 000 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon 4 × 4, vpredu MacPherson, vzadu náprava s torznou priečkou.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
  • Pneu. 215/55 R17.
  • Batožinový priestor 430/1 230 dm³
  • Rozmery: 4 300 × 1 785 × 1 589 mm, rázvor 2 600 mm,
  • pohotovostná/celková hmotnosť 1 285/1 755 kg, objem nádrže 47 l.
  • Najvyššia rýchlosť 195 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,2 s
  • Spotreba (WLTP) 5,8 – 6,1 l/100 km
  • Emisie CO2 132 – 137 g/km
  • Cena/testované auto 21 370/27 030 €
  • Konkurenti: Toyota Yaris Cross, Renault Captur, Mazda CX-3

Prečítajte si aj:


Umenie dostatku / Dlhodobý test Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Mild Hybrid 4 × 4 Elegance / 1. časť

Juraj Hrivnák


Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Neporaziteľný / SsangYong Rexton Club
Magazín

Neporaziteľný / SsangYong Rexton Club

SsangYong vytvoril špeciálnu edíciu vlajkovej lode Rexton, ktorá je ako šitá na mieru slovenským rodinám. Rexton Club dáva dokopy to podstatné, aby ponúkol bezkonkurenčný pomer ceny a hodnoty. Cenovka sa začína už na úrovni 34 990 €!