Testy

Test Škoda KAROQ 2.0 TDI 4x4: Nešpekulujte. Karoq je výborné SUV, ktoré sa oplatí kúpiť aj pri dnešných cenách

ŠKODA KAROQ  2.0 TDI 110 kW v redakčnom teste AUTOVINY.sk
ŠKODA KAROQ 2.0 TDI 110 kW v redakčnom teste AUTOVINY.sk odhalila svoj mimoriadny všestranný potenciál. Napriek kompaktnému podvozku má veľkorysý vnútorný priestor, stabilný a pokojný prejav na diaľnici a spoľahlivú bezpečnostnú techniku, ktorá nám bola oporou počas okružnej trasy Slovensko-Chorvátsko-Taliansko-Slovensko. Pritom si zachováva skvelú spotrebu paliva: počas 1605 km prevažne jazdených po diaľniciach sa priemerná spotreba ustálila na 6,6 l/100 km.

SUV Škoda Karoq je napriek svojej mladosti v modelovom portfóliu českej automobilky takou klasikou, že ho nie je potrebné predstavovať. Snáď práve preto je občas prehliadané, keď príde reč na kompaktné SUV, pretože z estetického hľadiska ide o skôr konzervatívny model, a tak menej nápadný. Sotva našli niekoho, komu by sa toto auto vyslovene nepáčilo. Ak však chce majiteľ svojím Karoqom zaujať, má takú možnosť: zadovážiť si ho vo verzii Sportline, ktorá sa na Slovensku predáva od 31 440 €, prípadne akceptovať slabšie výbavy a dopriať karosérii pútavý oranžový lak. V oranžovej metalíze Phoenix za vyše tisíc eur, v ktorej sme auto testovali my ešte počas leta minulého roka, je Karoq jednoducho nádherný, čo nám dokazovali neustále pohľady okolia.

Toľko k estetike, poďte si prečítať o našej skúsenosti s týmto kompaktným SUV.

Škoda Karoq: aktuálne ceny, motorizácie a výbavy

Škoda Karoq sa na Slovensku predáva od 23 130 €, čo je konfigurácia 1,0 TSI EVO 81 kW (110 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou vo výbave Active. Ak by vám trojvalcový motor TSI EVO nestačil, v predaji sú aj benzínové a naftové štvorvalce 1.5 TSI ACT EVO a 2.0 TDI EVO. Verzia Karoq Sportline, ktorá štartuje na cene 31 440 €, ponúka aj 2.0 TSI.

Pohon 4x4 je dostupný v kombinácii s najsilnejším naftovým motorom 2,0 TDI EVO SCR 110 kW (150 k) a vo verzii Sportline aj s benzínovým 2.0 TSI - obe so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Je potrebné povedať, že na kompaktné SUV už dnes úplne bez problémov stačí aj základový trojvalec 1.0 TSI EVO s max. výkonom 81 kW, avšak rozumieme dôvodom, pre ktoré sa ľudia rozhodujú skôr pre štvorvalce 1.5 TSI - ich prejav najmä na diaľnici je predsa len kultivovanejší a viac sa hodí na cesty mimo urbanizovaného prostredia.

Základná výbava

Stupeň výbavy Active (od 23 130 €) je vskutku bohatý na hodnotné prvky výbavy. Už v najnižšej cene tak Karoq dostanete:

  • s celou paletou bezpečnostných funkcií vrátane FRONT ASSIST a asistentom rozjazdu do kopca;
  • ďalej získate LED hlavné svetlomety a FULL LED zadné svetlá;
  • 6,5" dotykový displej v strede s rádiom SWING;
  • 8" virtuálny kokpit;
  • parkovacie senzory vzadu;
  • manuálnu klimatizáciu;
  • tempomat;
  • elektronickú parkovaciu brzdu;
  • doživotnú garanciu Mobility Premium a predĺženú záruku na 5 rokov/do 100 000 km
  • škoda, že v základnej výbave sú len oceľové 16" disky s plastovými krytmi.

Vo vyššom stupni výbavy Ambition (od 26 730 €, začína s motorom 1.5 TSI ACT EVO) dostanete už aj:

  • hodnotnejší interiér Ambition;
  • automatickú dvojzónovú klimatizáciu Climatronic;
  • Full LED zadné svetlá s dynamickými smerovkami;
  • Vyhrievanie predných sedadiel;
  • Vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním;
  • EASY START – bezkľúčové štartovanie bez SAFE systému;
  • LIGHT AND RAIN ASSIST – svetelný a dažďový senzor;
  • vyhrievaný volant (verzie s prevodovkou DSG majú aj páčky za volantom);
  • Výsuvné ostrekovače svetlometov a vyhrievané dýzy ostrekovača čelného skla;
  • dáždnik vo dverách;
  • lakťová opierka vzadu s priechodným otvorom;
  • ochranné lemy blatníkov
  • a napokon Disky CASTOR z ľahkej zliatiny 16" (215/60 R16);
  • zamrzí, že ani v tomto stupni výbavy nie je parkovacia kamera; za príplatok 570 € v rámci balíčka Parking

Stupeň výbavy Style je ten najvyšší základný, predáva sa od 28 610 € a ponúka navyše v porovnaní s Ambition ešte aj:

  • strieborný strešný nosič;
  • Disky SCUTUS z ľahkej zliatiny 17" s aero krytmi;
  • FULL LED MATRIX hlavné svetlomety s AFS;
  • Rádio BOLERO 8", hlasové ovládanie a bezdrôtový SmartLink;
  • KESSY – bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie;
  • Alarm so SAFE systémom;
  • adaptívny tempomat ACC;
  • DRIVING MODE SELECT – voľba jazdného profilu;
  • 230V zásuvka a USB-C vzadu;
  • estetické prvky na karosérii a v interiéri.
  • ani v tejto verzii nie je cúvacia kamera; je za príplatok 570 € v rámci balíčka Parking.
  • ak by ste mali záujem o adaptívny podvozok DCC (DYNAMIC CHASSIS CONTROL), môžete si ho dokúpiť za 813 - 891 € v rámci balíčka Performance paket.

Najvyšším stupňom výbavy, ktorý ovplyvňuje aj jazdné charakteristiky vozidla, je Sportline. V tejto výbave dostanete azda všetko, čo vám napadne, dokonca aj tú parkovaciu kameru, ktorá v sériovej výbave ostatných stupňov chýba. Pridanou hodnotou je športovejší interiér s nie dvoj, ale trojramenným volantom, a tiež 18" čierne disky PROCYON z ľahkej zliatiny.

Test Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4x4 Style (2022)
Elektrické otváranie a zatváranie piatych dverí s virtuálnym pedálom sa dá ku Karoqu zadovážiť za doplatok 648 €, prípadne v rámci komplexnejšieho paketu Style Plus s parkovacou kamerou, 8" navigáciou či prednými parkovacími senzormi za 1099 €.

Silná stránka Karoqu je pripravenosť na každodenný život

Praktický potenciál je v Škode Karoq zdanlivo dotiahnutý do dokonalosti. Automobil kombinuje výhody esúvečiek a kombi, za pozitívne vlastnosti považujme veľkorysý vnútorný priestor bez preferencie orientácie pre vodiča, spolujazdca či trojicu zadných pasažierov. Batožinový priestor s kapacitou v rozpätí 479 – 588 litrov so šikovnými detailmi balíčka Simply Clever je pridanou hodnotou, ktorú využijete možno menej často v plnej miere, počas väčšiny dní oceníte skôr rôzne šikovne vymyslené detaily.

Poradca pri kúpe / Škoda Karoq
Ukážkovú variabilitu dopĺňa otvor na lyže a rezervné koleso. Konkurencia na tieto užitočné drobnosti častokrát zabúda, Škoda ich ponúka za príplatok

Zvlášť je potrebné oceniť nasledovný balíček doplnkov, ktoré nachádzajú využitie v každodennom živote, dokonca aj u motoristov, ktorí zatiaľ neholdujú rodinnému životu:

  • stredový tunel vedúci z kufra do interiéru;
  • sklápanie zadných sedadiel spredu, ale aj z kufra pomocou samostatných pák;
  • posuvné háky pre upevnenie tašiek na konzole;
  • 12 V elektrická zásuvka pre pripojenie spotrebičov je od výbavy Style štandardne doplnená aj o 230 V zásuvku a USB-C konektory vzadu;
  • osvetlenie kufra je v skutočnosti baterka, ktorú môžete zo steny vybrať a použiť aj mimo auta;
  • gumená vanička prekrývajúca koberček na podlahe;
  • zadné kotviace úchyty pre detské sedačky možno použiť aj na upevnenie nákladu sťahovacími pásmi;
  • na ľavom aj pravom boku kufra sú vnorené priečinky pre menšie predmety;
  • na pravom boku na vnútornej strane blatníka je vyhotovená priehradka;
  • pevný kryt kufra sa dá odobrať a uložiť na podlahu kufra.
Poradca pri kúpe / Škoda Karoq
Nadpriemerná svetlá výška a bohaté oplastovanie karosérie chránia auto pred nepríjemnými škrabancami

Nemenej praktických riešení sú k dispozícii aj samotnému šoférovi a spolujazdcovi počas jazdy, v prednej časti interiéru nachádzame početné (aj kryté) odkladacie priestory, zásuvky a dokonca aj šikovný smetný kôš na odpadky vo dverách vodiča (súčasť balíčka Simply Clever za 94€). Tento balíček skvele ladí s celkovou ergonómiou interiéru, ktorá je dotiahnutá do skvelého výsledku aj vďaka primeranej tuhosti ovládacích prvkov, volantu a celkového dojmu z materiálového vyhotovenia.

Poradca pri kúpe / Škoda Karoq
Karoq ponúka jednoduchý interiér, ktorý kombinuje modernú konektivitu s klasickými fyzickými ovládačmi pre rádio a klimatizáciu. Všetko je poruke, prakticky na nič si nemusíte zdĺhavo zvykať a bonusom sú skutočne štedré odkladacie priestory. Modernizácia ozvláštnila sedadlá aj palubnú dosku novými farbami a materiálmi
Poradca pri kúpe / Škoda Karoq
Vzadu nechýba stropné madlo, pohodlná lakťová opeirka ani nabíjacie USB porty pre mobilné zariadenia. Priestoru je všade dostatok aj na dlhú cestu

Interiér nepochybne patrí k tým konzervatívnejším, čo môžu niektorí považovať za nudu. Netvrdíme, že by bol interiér nápaditý alebo zvlášť kreatívne vypracovaný, v tomto prípade oceňujeme primeranú materiálovú pestrosť, hodnotné vypracovanie detailov, príjemné povrchové materiály a tiež solídnu kvalitu sedadiel. Presedieť v nich dlhé hodiny a viac ako tisíc kilometrov nie je žiadne trápenie, poskytujú telu oporu, sú tak akurát tvrdé a dajú sa precízne nastavovať. Bedrové opierky na predných sedadlách dostanete v Karoqu od stupňa výbavy Ambition.

Test Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4x4 Style (2022)
Kvalitné sedadlá a dobre fungujúcu klimatizáciu sme ocenili najmä počas šialenej 7-hodinovej dopravnej zápchy na diaľnici v Taliansku. Keď horí les, musí sa zastaviť aj hlavná dopravná tepna.

Jazdné vlastnosti a spotreba

Jazdné vlastnosti Škody Karoq sú podmienené niekoľkými dôležitými technickými detailmi. Okrem motora 2.0 TDI EVO SRC, ktorý sa vyznačuje kultivovaným chodom a schopnosťou zaberať už od nízkych otáčok, počítajte s pohonom všetkých štyroch kolies a ako doplnok si môžete zadovážiť aj Performance paket, ktorý umožňuje nastavenie tuhosti tlmičov (podvozok DCC). Pohon všetkých štyroch v Karoq Sportline pracuje automaticky, dopomáha trakcii pri rozbehoch a preberá na seba zodpovednosť nad udržiavaním kontroly nad vozidlom. Driftovať na okruhu s týmto autom síce nebudete, dokonca ani vo verzii Sportline, ale to nemá byť cieľom. V tomto prípade hovorme o potenciáli robiť všedné jazdy pokojnejšími, bezpečnejšími.

Test Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4x4 Style (2022)
Motory 2.0 TDI sa počas rokov osvedčili ako nezmary, ktoré zvládnu takmer čokoľvek. Ich aktuálna verzia spĺňa prísne emisné normy a pri nákupe nového modelu nemusíte mať žiadnu obavu o spoľahlivosť: Škoda dáva na Karoq štandardne predĺženú záruku 5 rokov/100 000 km.

Karoq s pohonom 4x4 využíva na prednej náprave zavesenie McPherson so spodnými trojuholníkovým ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, zadná náprava používa viacprvkové zavesenie (multilink) s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami s priečnym skrutným stabilizátorom. Verzia Karoqu s pohonom prednej nápravy má totiž vzadu tuhú kľukovú nápravu s vlečnými ramenami. Vďaka vyspelejšiemu podvozku dosahuje toto SUV o niečo lepšie jazdné vlastnosti napríklad pri prejazde priečnymi nerovnosťami a v celkovej stabilite vo vyšších rýchlostiach.

Rovnako dôležitá je tiež svetlá výška podvozka, ktorá sa líši od modelu k modelu: štandardne je to 172 mm, pre verziu 4x4 176 mm. Ak je vozidlo vybavené adaptívnym podvozkom DCC, svetlá výška dosiahne o centimeter bližšie k zemi. No a ak si zadovážite aj paket pre zlé cesty chrániaci podvozok, bude svetlá výška 166 mm a 170 mm pre verziu 4x4. Karoq teda aj v tomto ohľade dáva na výber.

Zo subjektívneho hľadiska má Karoq optimálne rozložené hmotnosti a správne dávkuje hnaciu silu na obe nápravy, pretože aj pri dynamickej jazde ostrými zákrutami zachováva svoju stabilitu, zachováva si tuhosť karosérie a aj napriek vyššiemu posedu a svetlej výške typickej pre kompaktné SUV dokáže zvládať zákruty aj bez nápadnejšieho nakláňania sa. V prípade, že máte záujem o pokojnú jazdu (výber normálneho jazdného režimu a režimu prevodovky D) bude auto spolupracovať príkladne a aj pasažieri na zadných sedadlách nebudú cítiť trasenie alebo nepríjemné nakláňanie.

Test Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4x4 Style (2022)
Škoda Karoq 2.0 TDI DSG 4x4: 1605 km, 25 hodín jazdy priemernou rýchlosťou 61 km/h s bilanciou spotreby 6,6 l/100 km.

Za volantom Škode Karoq som prevažnú časť kilometrov som absolvoval na diaľniciach. Na diaľnici samotnej počas 559 km dlhej trasy 2.0 TDI spotreboval priemerne 6,3 l/100 km (VØ 99 km/h). A za uplynulých 1605 km motor spotreboval priemerne 6,6 l nafty na 100 km pri priemernej rýchlosti 61 km/h. Toto hodnotíme priaznivo, veď ide SUV s pohonom 4x4 a celý čas nieslo troch ľudí aj s batožinou.

Poradca pri kúpe / Škoda Karoq

Zhodnotenie testu Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4x4 Style

Ak zvažujete nákup nového kompaktného SUV, Škoda Karoq jednoducho musí byť v zozname kandidátov. Nie preto, že je to všeobecne obľúbený model, ale preto, že ponúka dobrý pomer ceny a hodnoty a hotové spektrum priaznivých vlastností, z ktorých budete ťažiť každý deň. 

Prečítajte si aj:


Poradca pri kúpe Škoda Karoq: Status Quo

Peter Orosz


Technické údaje Škoda Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4x4 (facelift 2022)

Rozmery a objemy

  • Rozmery: 4 390/1 841/1 608 mm
  • Rázvor: 2 630 mm
  • Rozchod kolies vpredu/vzadu: 1 576/1 547 mm
  • Stopový priemer otáčania: 10,2 m
  • Objem palivovej nádrže: 55 + 11 litrov SCR
  • Objem batožinového priestoru: 500/1 609dm3 // VarioFlex: 567/1 584 dm3 // VarioFlex pri vybraných zadných sedadlách 1 789 dm3
  • Pohotovostná hmotnosť s vodičom (75 kg): 1604 - 1724 kg
  • Celková hmotnosť: 2126 - 2240 kg
  • Hmotnosť brzdeného prívesu pri 12 % stúpaní: 2100 kg

Pohon a podvozok

  • Motor: radový štvorvalec, naftový/vznetový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva, automatická 7° prevodovka DSG;
  • Zdvihový objem: 1 968 cm3
  • Max. výkon: 110 kW pri 3000 - 4200 ot./min.
  • Max. krútiaci moment: 360 Nm pri 1600 - 2750 ot./min.
  • Podvozok: pohon všetkých štyroch kolies, zavesenie McPherson so spodnými trojuholníkovým ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, zadná náprava používa viacprvkové zavesenie (multilink) s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami s priečnym skrutným stabilizátorom; možnosť vybavenia adaptívny tlmičmi DCC;
  • Spojka: dve súosové spojky, elektrohydraulicky ovládané;
  • Prevodovka: automatická 7-stupňová DSG;

Rýchlosti a spotreba

  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,8 s
  • Maximálna rýchlosť: 204 km/h
  • Kombinovaná spotreba nafty podľa WLTP: 5,6 - 6,1 km/h
  • Spotreba počas testu, priemerne: 6,6 l/100 km
  • Kombinované emisie CO2: 146 - 160 g/km
Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Neporaziteľný / SsangYong Rexton Club
Magazín

Neporaziteľný / SsangYong Rexton Club

SsangYong vytvoril špeciálnu edíciu vlajkovej lode Rexton, ktorá je ako šitá na mieru slovenským rodinám. Rexton Club dáva dokopy to podstatné, aby ponúkol bezkonkurenčný pomer ceny a hodnoty. Cenovka sa začína už na úrovni 34 990 €!