Test Škoda KAROQ 2.0 TDI 4×4: Nešpekulujte. Karoq je výborné SUV, ktoré sa oplatí kúpiť aj pri dnešných cenách
Škoda Karoq sa na Slovensku predáva od 23 130 € a už v základnej výbave má FULL LED svetlá, 5-ročnú záruku či doživotnú garanciu Mobility Premium.
Vydané Text: Erik Stríž
Škoda Karoq: aktuálne ceny, motorizácie a výbavy
Škoda Karoq sa na Slovensku predáva od 23 130 €, čo je konfigurácia 1,0 TSI EVO 81 kW (110 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou vo výbave Active. Ak by vám trojvalcový motor TSI EVO nestačil, v predaji sú aj benzínové a naftové štvorvalce 1.5 TSI ACT EVO a 2.0 TDI EVO. Verzia Karoq Sportline, ktorá štartuje na cene 31 440 €, ponúka aj 2.0 TSI. Pohon 4×4 je dostupný v kombinácii s najsilnejším naftovým motorom 2,0 TDI EVO SCR 110 kW (150 k) a vo verzii Sportline aj s benzínovým 2.0 TSI – obe so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Je potrebné povedať, že na kompaktné SUV už dnes úplne bez problémov stačí aj základový trojvalec 1.0 TSI EVO s max. výkonom 81 kW, avšak rozumieme dôvodom, pre ktoré sa ľudia rozhodujú skôr pre štvorvalce 1.5 TSI – ich prejav najmä na diaľnici je predsa len kultivovanejší a viac sa hodí na cesty mimo urbanizovaného prostredia.Základná výbava
Stupeň výbavy Active (od 23 130 €) je vskutku bohatý na hodnotné prvky výbavy. Už v najnižšej cene tak Karoq dostanete:- s celou paletou bezpečnostných funkcií vrátane FRONT ASSIST a asistentom rozjazdu do kopca;
- ďalej získate LED hlavné svetlomety a FULL LED zadné svetlá;
- 6,5″ dotykový displej v strede s rádiom SWING;
- 8″ virtuálny kokpit;
- parkovacie senzory vzadu;
- manuálnu klimatizáciu;
- tempomat;
- elektronickú parkovaciu brzdu;
- doživotnú garanciu Mobility Premium a predĺženú záruku na 5 rokov/do 100 000 km
- škoda, že v základnej výbave sú len oceľové 16″ disky s plastovými krytmi.
- hodnotnejší interiér Ambition;
- automatickú dvojzónovú klimatizáciu Climatronic;
- Full LED zadné svetlá s dynamickými smerovkami;
- Vyhrievanie predných sedadiel;
- Vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním;
- EASY START – bezkľúčové štartovanie bez SAFE systému;
- LIGHT AND RAIN ASSIST – svetelný a dažďový senzor;
- vyhrievaný volant (verzie s prevodovkou DSG majú aj páčky za volantom);
- Výsuvné ostrekovače svetlometov a vyhrievané dýzy ostrekovača čelného skla;
- dáždnik vo dverách;
- lakťová opierka vzadu s priechodným otvorom;
- ochranné lemy blatníkov
- a napokon Disky CASTOR z ľahkej zliatiny 16″ (215/60 R16);
- zamrzí, že ani v tomto stupni výbavy nie je parkovacia kamera; za príplatok 570 € v rámci balíčka Parking
- strieborný strešný nosič;
- Disky SCUTUS z ľahkej zliatiny 17″ s aero krytmi;
- FULL LED MATRIX hlavné svetlomety s AFS;
- Rádio BOLERO 8″, hlasové ovládanie a bezdrôtový SmartLink;
- KESSY – bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie;
- Alarm so SAFE systémom;
- adaptívny tempomat ACC;
- DRIVING MODE SELECT – voľba jazdného profilu;
- 230V zásuvka a USB-C vzadu;
- estetické prvky na karosérii a v interiéri.
- ani v tejto verzii nie je cúvacia kamera; je za príplatok 570 € v rámci balíčka Parking.
- ak by ste mali záujem o adaptívny podvozok DCC (DYNAMIC CHASSIS CONTROL), môžete si ho dokúpiť za 813 – 891 € v rámci balíčka Performance paket.
Silná stránka Karoqu je pripravenosť na každodenný život
Praktický potenciál je v Škode Karoq zdanlivo dotiahnutý do dokonalosti. Automobil kombinuje výhody esúvečiek a kombi, za pozitívne vlastnosti považujme veľkorysý vnútorný priestor bez preferencie orientácie pre vodiča, spolujazdca či trojicu zadných pasažierov. Batožinový priestor s kapacitou v rozpätí 479 – 588 litrov so šikovnými detailmi balíčka Simply Clever je pridanou hodnotou, ktorú využijete možno menej často v plnej miere, počas väčšiny dní oceníte skôr rôzne šikovne vymyslené detaily.- stredový tunel vedúci z kufra do interiéru;
- sklápanie zadných sedadiel spredu, ale aj z kufra pomocou samostatných pák;
- posuvné háky pre upevnenie tašiek na konzole;
- 12 V elektrická zásuvka pre pripojenie spotrebičov je od výbavy Style štandardne doplnená aj o 230 V zásuvku a USB-C konektory vzadu;
- osvetlenie kufra je v skutočnosti baterka, ktorú môžete zo steny vybrať a použiť aj mimo auta;
- gumená vanička prekrývajúca koberček na podlahe;
- zadné kotviace úchyty pre detské sedačky možno použiť aj na upevnenie nákladu sťahovacími pásmi;
- na ľavom aj pravom boku kufra sú vnorené priečinky pre menšie predmety;
- na pravom boku na vnútornej strane blatníka je vyhotovená priehradka;
- pevný kryt kufra sa dá odobrať a uložiť na podlahu kufra.
Jazdné vlastnosti a spotreba
Jazdné vlastnosti Škody Karoq sú podmienené niekoľkými dôležitými technickými detailmi. Okrem motora 2.0 TDI EVO SRC, ktorý sa vyznačuje kultivovaným chodom a schopnosťou zaberať už od nízkych otáčok, počítajte s pohonom všetkých štyroch kolies a ako doplnok si môžete zadovážiť aj Performance paket, ktorý umožňuje nastavenie tuhosti tlmičov (podvozok DCC). Pohon všetkých štyroch v Karoq Sportline pracuje automaticky, dopomáha trakcii pri rozbehoch a preberá na seba zodpovednosť nad udržiavaním kontroly nad vozidlom. Driftovať na okruhu s týmto autom síce nebudete, dokonca ani vo verzii Sportline, ale to nemá byť cieľom. V tomto prípade hovorme o potenciáli robiť všedné jazdy pokojnejšími, bezpečnejšími.Zhodnotenie testu Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4×4 Style
Ak zvažujete nákup nového kompaktného SUV, Škoda Karoq jednoducho musí byť v zozname kandidátov. Nie preto, že je to všeobecne obľúbený model, ale preto, že ponúka dobrý pomer ceny a hodnoty a hotové spektrum priaznivých vlastností, z ktorých budete ťažiť každý deň. ### Technické údaje Škoda Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4×4 (facelift 2022) **Rozmery a objemy** * Rozmery: 4 390/1 841/1 608 mm * Rázvor: 2 630 mm * Rozchod kolies vpredu/vzadu: 1 576/1 547 mm * Stopový priemer otáčania: 10,2 m * Objem palivovej nádrže: 55 + 11 litrov SCR * Objem batožinového priestoru: 500/1 609dm3 // VarioFlex: 567/1 584 dm3 // VarioFlex pri vybraných zadných sedadlách 1 789 dm3 * Pohotovostná hmotnosť s vodičom (75 kg): 1604 – 1724 kg * Celková hmotnosť: 2126 – 2240 kg * Hmotnosť brzdeného prívesu pri 12 % stúpaní: 2100 kg **Pohon a podvozok** * Motor: radový štvorvalec, naftový/vznetový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva, automatická 7° prevodovka DSG; * Zdvihový objem: 1 968 cm3 * Max. výkon: 110 kW pri 3000 – 4200 ot./min. * Max. krútiaci moment: 360 Nm pri 1600 – 2750 ot./min. * Podvozok: pohon všetkých štyroch kolies, zavesenie McPherson so spodnými trojuholníkovým ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, zadná náprava používa viacprvkové zavesenie (multilink) s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami s priečnym skrutným stabilizátorom; možnosť vybavenia adaptívny tlmičmi DCC; * Spojka: dve súosové spojky, elektrohydraulicky ovládané; * Prevodovka: automatická 7-stupňová DSG; **Rýchlosti a spotreba** * Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,8 s * Maximálna rýchlosť: 204 km/h * Kombinovaná spotreba nafty podľa WLTP: 5,6 – 6,1 km/h * Spotreba počas testu, priemerne: 6,6 l/100 km * Kombinované emisie CO2: 146 – 160 g/kmZdroje: AUTOVINY.SK
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
ODPORÚČANÉ
Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok
Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.
Prišla nová Škoda Octavia: Návrat k nápadným svetlám, nový interiér a vylepšené motory
Zverejňujeme ceny, oficiálne informácie, fotky aj podrobnosti o motorizáciách.
Vodič vykázal matku s dieťaťom z autobusu, pretože plakalo. Je toto možné aj u nás?
Dieťa plakalo a kričalo. Ženu preto vodič vyzval, aby aj s dieťaťom vozidlo opustili. Niektorí ľudia stoja na strane vodiča, iní matky. Mohlo by sa toto stať aj na Slovensku?
Budú spaľovacie motory montovať aj do elektromobilov? Nechávajú si otvorené zadné dvierka
Automobilky menia svoje plány.
Opel práve odhalil 7-miestne SUV FRONTERA s extrémnou nosnosťou strechy – aby ste na ňom mohli stanovať
Model nemeckej značky, ktorú vlastní automobilový gigant Stellantis, bude na európskom trhu ponúkaný s hybridnými a plne elektrickými pohonnými jednotkami.
Prvá elektrifikovaná 911 je na okruhu Nürburgring rovnako rýchla ako 911 Turbo S s výkonom 641 k!
Už 28. mája spoznáme nové hybridné Porsche 911 oficiálne. Dovtedy pre nás automobilka pripravila niekoľko mimoriadnych fotografií.
Silný rok nemeckej značky so štyrmi debutmi.Ford pri elektromobilite zaradil spiatočku. Rok 2030 bol nakoniec prestrelený
Chabý dopyt donútil spoločnosť prehodnotiť svoje ciele.
Zrušenie výroby niektorých modelov sa môže ukázať v negatívnom svetle.Záchrana pre naftové motory? Číňania vyvinuli agregát s rekordnou účinnosťou!
Nový naftový agregát z dieľne čínskeho výrobcu Weichai Power prekonáva rekordy. Je to záchrana pre naftové motory?
Jeho tepelná účinnosť je viac ako 53%. Pomože motor s viac ako 200 patentami zvrátiť zastavenie vývoja spaľovacích jednotiek?KIA chystá tvrdú konkurenciu pre elektromobily všetkých značiek, model EV3
Spočiatku sa špekulovalo, že sa bude vyrábať na Slovensku, čo dnes považujeme za málo pravdepodobné.
Ohlásila aj ďalšiu novinku, je ňou cenovo dostupný elektromobil. Aktualizované 16.5.2024TOP 5 najlacnejších SUV na Slovensku. Ktoré si vyberiete?
Lacné SUV, to je kategória, ktorú Slováci vyhľadávajú veľmi často.
Sú príťažlivé najmä pre svoj zdanlivo väčší vnútorný priestor a vyšší podvozok, ktorý z nich robí všestranné vozidlá.