
Ilustračné foto k téme Tesla Full Self-Driving, autopilot Tesla. Foto: Bram Van Oost
**Tesla využila relatívne ľahký prístup k regulácii technológie automatizovaného riadenia v USA, v Európe však naráža na legislatívne problémy.**
Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky krátko pred prvou smrteľnou nehodou Tesly s autopilotom v roku 2016 uviedol, že existujúce zákony v krajine predstavujú len málo prekážok pre takéto nové asistenčné systémy vodiča.
Na marcovú otázku, kedy budú môcť Európania otestovať FSD, Musk fanúšikom pri otvorení závodu neďaleko Berlína odpovedal, že takúto možnosť spoločnosť odkladá, pretože regulačné orgány sú v európskom regióne menej povoľné ako v zámorí:
„**V USA sú veci štandardne legálne**,“ povedal Musk. „**V Európe sú štandardne nezákonné**. Takže musíme získať súhlas vopred, zatiaľ čo v USA to môžete urobiť podľa vlastného uváženia, viac-menej.“
Národná rada pre bezpečnosť cestnej dopravy, ktorá však nemá právomoc prinútiť výrobcov automobilov dodržiavať jej odporúčania, skritizovala nasadenie Autopilota a FSD spoločnosťou Tesla: „**Práve teraz máme na našich cestách divoký západ**,“ povedala začiatkom tohto roka predsedníčka NTSB Jennifer Homendy pre Bloomberg. „**Je to katastrofa, ktorá čaká, kým sa naplní**.“