Testy

Postará sa / Dlhodobý test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi PHEV N Line+ (2. časť)

Medzi klasické výhody plug-in hybridného pohonu patrí už tradične takmer nulová spotreba, keď ho nabíjate a najazdíte denne len určitý počet kilometrov. Sekundárnou výhodou je možnosť ovládania klimatizácie na diaľku. A nielen to.

Perfektná aplikácia

Hyundai na tento účel využíva vlastnú aplikáciu Bluelink a jej funkcionalita je naozaj perfektná. V prvom rade treba povedať, že neslúži iba pre plug-in hybridy. Akýkoľvek nový Hyundai, ktorý je vybavený 10,25-palcovou hlavnou obrazovkou s navigáciou, podporuje aj služby systému Bluelink a má k tomu predplatené online služby Hyundai Live na 5 rokov. Bluelink umožňuje majiteľom kontrolovať stav svojho vozidla na diaľku. Zamkli ste dvere? Nemusíte ich ísť skontrolovať, stačí pozrieť v aplikácii. Aký je stav alarmu? Množstvo paliva v nádrži? A kde ste to vlastne zaparkovali? To všetko sa dá zistiť cez Bluelink. Absolútne skvelou funkciou je možnosť plánovania trasy. Naplánujete si ju v pohodlí doma v aplikácii, a potom si ju už iba odošlete do auta. Nasadnete, stlačíte štart a idete, pričom vďaka SIM karte vstavanej v aute dokáže vaša navigácia vypočítať najideálnejšiu trasu aj vzhľadom na aktuálnu premávku. V prípade plug-in hybridného modelu, akým je náš Tucson, sa funkcionalita aplikácie rozširuje ešte aj o diaľkové ovládanie klimatizácie a nabíjania. Môžete si teda nastaviť pravidelné časy, kedy má byť vozidlo predklimatizované, alebo spustiť klimatizáciu ručne ešte než nasadnete do auta. Skvelá vec počas horúcich dní! Nabíjanie môžete ovládať tiež – časy spustenia, želaná úroveň nabitia – to všetko si môžete nastaviť.

Dlhodobý test Hyundai Tucson PHEV N-Line (2022)

Nabíjanie bez starostí

Keď už hovoríme o nabíjaní, Hyundai ponúka vlastnú nabíjaciu kartu Charge myHyundai. Jej výhodou je to, že ponúka prístup k vyše 391 546 nabíjacím staniciam v 29 krajinách Európy, z toho 677 na Slovensku, pričom výsledkom je jedna jediná transparentná faktúra. Nemusíte sa teda starať o niekoľko zmlúv a nosiť so sebou rôzne nabíjacie karty pre rôzne nabíjačky. Navyše máte garanciu, že 100 % načerpanej energie pochádza z obnoviteľných zdrojov. Charge myHyundai ponúka tri programy – od nezáväzného Flex určeného pre ľudí, ktorí väčšinu nabíjaní absolvujú doma, cez vyvážený Smart, kde na Slovensku platíte pri nabíjaní ceny prevádzkovateľov jednotlivých staníc bez akýchkoľvek ďalších poplatkov, až po Easy, ktorý je určený náročným používateľom a ponúka jednotné a veľmi výhodné (iba 0,36 Eur/kWh po dobu 45 minút, a to vrátane ultrarýchleho nabíjania!) ceny nabíjania na území SR, pričom pri e-roamingu platíte navyše iba jednorázový pripájací poplatok (okolo 0,49 eur) pri každom nabíjaní. Samotné nabíjanie podlieha lokálnym tarifám (podmienky e-roamingu sú pre všetky programy rovnaké). V rámci Charge myHyundai si môžete priplatiť aj za balíky Ionity, ak plánujete vo veľkom využívať práve túto európsku sieť vysokorýchlostných nabíjacích staníc. Konkrétne ceny a možnosti vám odporúčame si podrobne preštudovať na chargemyhyundai.com.

Aj na cestách

Keď už máte pokoj v duši vďaka pohodlnej obsluhe a nabíjaniu auta, je dobré vedieť, že ho môžete mať aj počas prevádzky. Hyundai totiž v modeli Tucson ponúka rozsiahlu bezpečnostnú výbavu, ktorá sa aktívne podieľa na tom, aby sa vaša jazda zakaždým skončila dobre. A keby aj došlo k najhoršiemu, o bezpečnosť posádky sa postará tuhá karoséria a sústava siedmich airbagov vrátane inovatívneho stredového airbagu, ktorý pri bočnom náraze zabraňuje vzájomnému stretu cestujúcich. To už však zachádzame do sfér, ktoré by sme nechceli nikdy otestovať. Spomeňme preto radšej prvky aktívnej bezpečnosti. Autonómne brzdenie pred prekážkou a udržiavanie v jazdnom pruhu je už takmer povinná jazda, preto o nich spomenieme iba toľko, že prvý systém nevykazuje prakticky žiadne falošné poplachy a druhý sa dá jednoducho aktivovať/deaktivovať na volante dlhým stlačením príslušného tlačidla.

Krátke stlačenie vás dostane rovno do funkcie Pilot, kde Tucson čiastočne prevezme riadenie a pohodlne vás prevedie dopravnou zápchou udržiavajúc sa v pruhu a dodržiavajúc bezpečnú vzdialenosť od vozidla pred vami. Novým bezpečnostným prvkom je autonómne brzdenie pri hroziacej zrážke pri odbočovaní vľavo – keď si nevšimnete oproti idúce auto, ktorému by ste mali dať pri odbočovaní prednosť.

Dlhodobý test Hyundai Tucson PHEV N-Line (2022)

Špeciálne náš plug-in hybrid ponúka aj Asistent zabraňujúci kolíziám pri cúvaní. Ak by ste pri parkovaní mali oškrieť nárazník. Tucson PHEV vám v tom zabráni. Inovatívne je aj sledovanie mŕtveho uhla, kedy vám vozidlo umožní, aby ste sa sami lepšie presvedčili, či máte voľnú cestu. Pri aktivovaní smerovky sa zapne širokouhlá kamera v zrkadle a jej obraz sa premietne na prístrojový štít. Sledovanie mŕtveho uhla funguje aj pri parkovaní, keď pri otváraní dverí upozorní, ak sa zozadu blíži auto. Ultrazvukové senzory v kabíne zas monitorujú priestor na zadných sedadlách a upozornia vás, ak by ste tam zabudli dieťa alebo zviera. Je toho oveľa viac, ale tieto funkcie sme považovali za najzaujímavejšie.

Dlhodobý test pokračuje s vedomím, že Tucson sa naozaj postará o váš komfort – doma, na nabíjačke, aj pri šoférovaní.

Prečítajte si aj:


Dlhodobý test Hyundai Tucson PHEV N Line: Štýl na N-tú

Juraj Hrivnák


Hyundai Tucson PHEV N Line - informačná tabuľka

Plug-in hybridné kompaktné SUV v športovej estetickej úprave

Obchodné informácie
Cena verzia od 38 690 € / 45 690 € za testovaný model
Značka Hyundai
Model Tucson
Model - Typ PHEV
Model - rok výroby 2022
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 510 mm
Šírka 1 865 mm
Výška 1 650 mm
Rázvor 2 680 mm
Objem palivovej nádrže 42 litrov l
Pohotovostná hmotnosť 1 924 kg
Maximálna hmotnosť 2 415 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 558 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 721 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 598 cm3
Najvyšší výkon 180 + 91 k elektromotor k
Najvyšší výkon 132,4 + 66,9 kW elektromotor kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 5 500
Najvyšší krútiaci moment 265 + 195 Nm elektromotor Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1500-4500
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 1,4 L
Emise 31,4 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 191
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 8,2
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

František Dibarbora a Tomáš Holý vo filmoch v časoch svojej najväčšej slávy.
Magazín

35 rokov od tragédie: Františkovi Dibarborovi sa stal osudným Prístavný most v Bratislave. Tomáš Holý prišiel o život len ako 21-ročný.

Niekedy je za autonehodou celý životný štýl motoristu, inokedy je to len nešťastná zhoda náhod, počas ktorej prídu o život nevinní ľudia bez ohľadu na to, čo predtým robili alebo akí boli. Hercov, ktorí tragicky zomreli v dôsledku autonehody a ktorých si svet dodnes pamätá ako legendárnych umelcov, je viac, v našom regióne sa najčastejšie spomína na Františka Dibarboru, ale aj na českého herca Tomáša Holého.