MOTOCYKLE

O koliesko viac / Prvá jazda s novým Piaggio MP3

Presne to som si pomyslel prepletajúc sa piatkovou poobednou parížskou zápchou. Práve som absolvoval dve kolá na kruhovom objazde pod Víťazným oblúkom. Hovorí sa, že ak sa vám to podarí, získavate pomyselný parížsky vodičák. Smerujem dole Champs Elysées k Námestiu Svornosti a žasnem nad tým, ako tolerantne sa vozidlá predo mnou rozostupujú, aby dovolili motocyklistom prejsť pomedzi ne.

Cítim sa ako súčasť živého pulzujúceho organizmu. Akoby som nasadol na vlnu, ktorá vám dovolí prejsť mestom a zosadnete z nej presne tam, kde potrebujete.

Na celý rok Piaggio

MP3 je na takéto jazdenie priam zrodené. Napriek tomu, že má vpredu dvojicu kolies, nezaberá na šírku viac priestoru ako bežné motocykle. Dvojica kolies vpredu predstavuje obrovskú výhodu. Na jednej strane možno skôr psychologickú, že s dvoma kolesami bude mať jazdec viac istoty, na strane druhej nespochybniteľný fakt, že dve styčné plochy vpredu sú viac ako jedna. To znamená viac stability najmä na mokrých cestách či šmykľavých povrchoch.

Vďaka dvojici kolies vpredu a lepšej stabilite ponúka Piaggio oveľa viac dní na jazdenie ako tradičné skútre či motocykle. Navyše, ako sme videli v parížskych uliciach, kde MP3 stretnete na každom rohu, s krycími plachtami a návlekmi na ruky zvládnete jazdiť takmer každý deň.

Tento obsah je vyhradený
pre predplatiteľov časopisu auto motor a šport

Prihláste sa do svojho účtu
alebo si objednajte online predplatné hneď teraz.

Ak ste sa už prihlásili, celý článok nájdete
v elektronickej verzii časopisu auto motor a šport č. 8/2022, strana č. 18
.