TEST Seat Ibiza 1.0 TSI Style: Zvonku podobná, zvnútra odlišná. No jedna vec by ma naozaj štvala!

V segmente B si je dnes naozaj z čoho vyberať, konkurencia rastie a zákazníci sú čoraz náročnejší. To si uvedomuje aj automobilka SEAT, ktorá po troch rokoch prichádza s faceliftom ich populárneho supermini Ibiza. Má vynovená Ibiza stále čím zaujať alebo ide do boja so slepými nábojmi?
Vydané  Text: 
## Evolúcia v exteriéri Prvý pohľad na **exteriér jasne naznačuje, že nejde o žiadnu revolúciu**. Omladená Ibiza stavila na zachovanie športového dizajnu s ostrými líniami, čím len potvrdzuje aktuálny dizajnový jazyk značky. Čo je však na prvý pohľad iné sú **predné 100% Full LED svetlomety dostupné už v štandarde,** naopak za zadné LED svetlomety spolu s LED osvetlením interiéru si už priplatíte. Nové LED svetlá ponúkajú vysokú intenzitu osvetlenia do všetkých smerov, čo som ocenili najmä teraz počas jesenných mesiacov, kde každým dňom denného svetla ubúda. Prejazdy tmavými nočnými okreskami sa tak stávajú výrazne bezpečnejšími, začo dávame palec hore.
## Revolúcia v interiéri Na bezpečnosť sa dbalo aj na palube auta, kde pribudlo niekoľko nových jazdných asistentov. Ich nastavenie viete upraviť jednoducho špeciálnym tlačidlom na volante alebo na centrálnej dotykovej obrazovke, ktorá je po novom umiestená na hornej časti palubnej dosky. V základnom displeji chýba zabudovaná navigácia, čo sa výrobca rozhodol vykompenzovať **plnou podporou Apple Car Play a Android Auto, dokonca bez potreby použiť kábel.**
**Samotný displej je vsadený do úplne novej palubnej dosky z mäkčeného plastu.** Nový dizajn, ktorý je plný ostrých hrán a obsahuje výraznú stredovú lištu, svoju podobu na väčší model Leon naozaj nezaprie. Dobrý dojem z novej palubnej dosky, ktorá pôsobí výrazne modernejšie, v tomto prípade pokazili **výduchy vetrákov.** Tie v testovanom modeli vo výbave Style mali „oranžovú“ farbu, teda aspoň podľa cenníka.**Skutočný odtieň viac pripomínal zažltnutý filter na cigarete.** Aj keď sme sa snažili počas jazdy tento prvok ignorovať ako to len ide, každý opätovný pohľad na výduchy vetrákov vyvolával otázku: „prečo?“ Farba vetrákov sa mení v závislosti od úrovne výbavy, preto odporúčame pri výbere tento faktor zvážiť. Pri kritike interiéru nemôžem opomenúť ani **výplne dverí, ktoré sú vyrobené z tvrdého plastu.** Zvuk zatvorenia dverí pôsobí naozaj veľmi lacným dojmom.
Vzhľad výduchov klimatizácie sa mení v závislosti od výbavy. Neviem ako vy, no ja by som si priplatil 🙂
Vďaka bohu za klasický panel klimatizácie. Ako hovorí jedna československá klasika "jak primitivne, ale jak účinné"
## V jednoduchosti je krása Naopak za dobré dojmy treba pochváliť automobilku, ktorá sa rozhodla za **zachovanie klasického hardwarového ovládania klimatizácie.** Niekto by povedal, že toto riešenie je zastarané či neinovatívne. No dôležité je, že funguje a hlavne neodpútava zbytočne pozornosť vodiča počas jazdy. Naša Ibiza mala vo výbave klasické analógové budíky so stredovým displejom, ktorý ponúka všetky potrebné informácie pre vodiča v prehľadnej forme. Osobne mi toto riešenie plne vyhovovalo, ale pre fanúšikov najmodernejších technológií je za príplatok k dispozícií aj digitálny prístrojový štít. Celkovo musím **Ibizu pochváliť za ergonómiu na palube.** Nehrá s vami žiadnu hru na schovávačku a jednotlivé prvky výbavy sú presne na tom mieste, kde by ste ich očakávali.
Samotný interiér naďalej ponúka dostatok priestoru na to, aký zaberá auto na ceste pôdorys. Na tak malé auto je miesta dostatok vpredu aj vzadu, dokonca aj pre vysokých ľudí. K tomu miestu si prirátajte **objem batožinového priestoru 355 litrov, ktorý ostal nezmenený a naďalej patrí k jedným z najväčších v triede.**
Prekvapením bola dokonale presná kulisa radenia. Jednotlivé rýchlosti dokonale zapadali na svoje miesto.
## Podvozok rýchlejší ako motor Samozrejme koncernový trojvalec 1.0 TSI z vás rozhodne, ani v najvýkonnejšej verzii**s výkonom 110 koní (81 kW) a 200 Nm,** pretekára nespraví (rozvážači pizze by určite namietali). Agregát dá o sebe okamžite vedieť jemne nekultivovaným voľnobehom, naopak milo prekvapí dobrým odhlučnením a hladkým chodom pri jazde. Určite nejde o motor, ktorý obľubuje vysoké otáčky, lebo mu v nich trochu dochádza dych. Avšak svojím **prekvapivo silným záťahom najmä v nízkom spektre otáčok umožňuje obiehanie aj na vyšších prevodových stupňoch.** Samotný agregát je na vzdory svojmu malému objemu vcelku pružný, za čo môže aj **6-stupňová manuálna prevodovka** so vskutku krátkym sprevodovaním. Nás, ako aj iných fanúšikov manuálnej prevodovky, určite poteší veľmi **presná kulisa radenia.** Kratšie sprevodovanie sa prejaví na spotrebe na diaľnici, kde sa nám podarilo hýbať priemerne v rozmedzí 6.2 – 6.5 l/100 km, naopak mimomestskú premávku zvládala bravúrne s priemernou spotrebou na úrovni 5.3 l/100km.
Faceliftovaná Ibiza pôsobí na cestách na nerozoznanie od predchodcu
Keď teda hovoríme o pohybe, príjemným prekvapením bolo pre mňa **vyvážené naladenie podvozku.** Každodenné prepletanie sa mestskou premávkou je pre neho rutinou, netrieska do karosérie a zvládne aj väčšie nerovnosti bez žiadnych veľkých ovácií. Po tom, ako opustíte hranice mesta, zistíte, že **pri dynamických prejazdoch je náklon karosérie minimálny** a podvozok pôsobí veľmi stabilne. **Ibiza preukazuje teda na okreskách hravosť a výbornú obratnosť.** Jedinou slabinou podvozku je sekcia krátkych vlnoviek za sebou, kde začína karoséria bojovať s jemným roztrasením. Každopádne zvolený kompromis medzi zachovaním komfortu v meste a udržaním stabilnej karosérie mimo mesta sa mi naozaj páčil. ## Odhlučnenie si zaslúži vlastnú kapitolu To, že Ibiza určite nebola primárne určená na diaľnice potvrdzuje **tvrdá lakťová opierka** no hlavne absolútne **podpriemerná kvalita odhlučnenia od vozovky.** Hluk od kolies najmenej vnímať práve v mestskej premávke, čo jasne značí, kde sa bude Ibiza pohybovať veľkú časť svojej existencie. **No ako náhle vyrazíte mimo mesta hluk je naozaj neignorovateľný**, na spolujazdca musíte zvyšovať hlas a dobré dojmy z jazdy to značne utlmuje. O to viac je to sklamaním, keďže odhlučnenie od motora, jeho výkon a práca samotného podvozku sú mimo mesta bezproblémové.

TECHNICKÉ ÚDAJE

 

SEAT Ibiza Style 1.0 TSI 6st.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Motor

Preplň. benzínový R3, 999 cm3

Výkon

Inzercia

Inzercia

81 kW (110 k) pri ot./min.

Krútiaci moment

Inzercia

Inzercia

200 Nm pri 2 000 – 3 000 ot./min.

Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 195/55 R16.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Batožinový priestor

355/ – dm³

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Rozmery: 4 059 × 1 780 × 1 444 mm, rázvor 2 548 mm, pohotovostná/celková hmotnosť: 1 176 kg / 1 555 kg, objem nádrže 40 l.

Najvyššia rýchlosť

195 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

10,3 s

Spotreba (WLTP)

5,1 – 5,4 l/100 km

Emisie CO

116 – 123

Cena/testované auto

15 340 € / 16 413 €

Konkurenti:

Škoda Fabia, Renault Clio, Hyundai I20





Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂





Pokračujte na ďalší príspevok »