Testy

Týmto autom mení Hyundai všetky pravidlá hry! Opäť dokázali, že vedia robiť veci veľkolepo

Posledný diel nášho seriálu s modelom IONIQ 5 venujeme samotnej jazde. O svoje postrehy sa tentokrát podelí redaktor časopisu Auto motor a šport, Juraj Hrivnák:

Prvá plná akcelerácia je dosť šokujúca, pretože nič okolo vás nenapovedá tomu, že by Ioniq 5 vedel vystreliť na stovku za 5,2 sekundy. A jeho pružné zrýchlenie ohúri ešte viac. Držím palce čomukoľvek na benzín, aby to s Ioniqom držalo krok v bežnej premávke. Chcete sa zabávať? Hyundai vám dovolí úplne deaktivovať stabilizáciu.

Test Hyundai Ioniq 5 (2021) | Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 10/2021

Na mokrom povrchu sú teda divoké pretáčavé šmyky vzdialené len pár centimetrov od špičky vášho chodidla. Najmä v športovom režime posiela Hyundai citeľne viac výkonu dozadu. Udržať ho v šmyku tak trochu pripomína tanec s medveďom, ale prečo by ste vlastne s medveďom mali tancovať? Vyskúšali sme, zasmiali sme sa, a teraz vážne.Ioniq 5 vám práve vďaka prebytku výkonu dáva riadnu porciu sebavedomia najmä na diaľnici a pri predbiehaní, kde iným elektromobilom už dochádza šťava. Hyundai týmto netrpí. Navyše je aj na pomery elektromobilov úžasne odhlučnený. Nevydáva žiadne pazvuky a z jeho spracovania srší vynikajúca kvalita. Na dobrých cestách ma prekvapila vysoká priľnavosť a výborné jazdné vlastnosti. Hyundai dokonca siahol po poriadnych pneumatikách Michelin Pilot Sport miesto nebezpečných ekologických pukov, ktoré obetujú bezpečnosť za pár kilometrov dojazdu navyše. V zákrutách bol preto vynikajúci. To však platilo len na kvalitnej ceste.

Test Hyundai Ioniq 5 (2021) | Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 10/2021

Len čo sa povrch trochu vlnil, ukázalo sa, že Ioniq 5 má trochu problém ukočírovať vlastnú hmotnosť a auto sa rado dalo vyhodiť zo stopy do takej miery, že aj na rovnej ceste s poprepadávanými krajnicami bolo potrebné robiť korekcie volantom, aby sa auto udržalo v priamom smere. Podvozok bol síce naladený komfortne, ale zladenie prednej a zadnej nápravy mohlo byť lepšie, pretože auto si niektoré nerovnosti „posielalo“ spredu dozadu a pôsobilo napriek dlhému rázvoru trochu nepokojne. Nič strašné, ale vidím tam priestor na zlepšenie. Mimochodom, podobnú charakteristiku má z nejakého dôvodu väčšina áut s batériou v strede.

Test Hyundai Ioniq 5 (2021) | Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 10/2021

Prešpekulovaný

Inak bola jazda s novým elektrickým Hyundaiom príjemná. Na dlhších trasách mi trochu chýbala stredová konzola, o ktorú by som si mohol oprieť koleno, ale po zvýšení sedáka sa tento problém takmer vytratil. Taktiež som mal vyššie očakávanie od svetiel. Ich výkon bol priemerný. Ale dojazd! Bez akéhokoľvek obmedzovania som vedel na jedno nabitie spraviť vyše 360 kilometrov. V úspornom režime by som isto pokoril aj hranicu 400 km.

Test Hyundai Ioniq 5 (2021) | Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 10/2021

Vďaka novému vysokoúčinnému tepelnému čerpadlu by mal byť Ioniq 5 použiteľný aj v zime pri nízkych teplotách. Veľmi sa mi páčilo ovládanie rekuperácie páčkami pod volantom. Ioniq 5 ponúka najlepší systém, s akým som sa kedy stretol. Ponúka všetko: funkciu i-Pedal, kde auto takpovediac ovládate iba plynovým pedálom, potom tri stupne klasickej rekuperácie, plus plachtenie a ešte aj tri stupne inteligentnej rekuperácie, ktorá mení intenzitu brzdenia v prípade, že napríklad dobiehate pomalšie auto. Medzi režimami sa prepínate jednoducho a intuitívne páčkami pod volantom.

Test Hyundai Ioniq 5 (2021) | Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 10/2021

Veľmi sa mi páčila funkcia maximálnej rekuperácie pri podržaní ľavej páčky. Ak ste ju podržali až do zastavenia, auto komfortne zabrzdilo a zostalo stáť. Po rozbehu bol aktívny ten režim rekuperácie, ktorý ste mali nastavený pred tým. Takto dobre to nemá vymyslené nikto iný. Skvelé audio, odhlučnenie a komfort som si spolu s pohľadmi okoloidúcich užíval plnými dúškami.

Prečítajte si aj:


Hyundai IONIQ 5 spája estetiku a funkčnosť! Toto sú detaily, ktoré neponúka žiadne iné auto na trhu:

Peter Orosz


Hyundai opäť predbehol konkurenciu! Takúto technológiu nemá nikto iný:

Peter Orosz


Elektromobilita a bezpečnosť? Toto auto zbúra vaše doterajšie predstavy

Peter Orosz


Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4,5

Hyundai Ioniq 5 je jedno z najzaujímavejších áut, v akých som kedy jazdil. Je za ním kopec dobrých a reálne využiteľných nápadov, úsilia a čerešničkou je skvelý dizajn. Jeho cena je vzhľadom na to, čo ponúka, veľmi férová.

Klady
  • Dizajn
  • Priestor
  • Kvalita
  • Reálny dojazd
  • Výkon
  • Nabíjanie
Zápory
  • Podvozok si nerozumie s horšími cestami
  • niet si kde oprieť koleno
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Vybrané články

  1. 1

    25 testov áut a veľké porovnanie zimných pneu v novembrovom auto motor a športe

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie