Testy

Takto vyzerá motorka za 35 000 eur! Vyskúšali sme nádherný stroj Honda Gold Wing Tour

Prečítajte si aj:


Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Predstavovať Hondu Gold Wing cez jej technologické vymoženosti by znamenalo, že by sme vás zahltili technikou. Oveľa zaujímavejšie však je, ak technika ukáže, čo dokáže. Najlepšie počas jazdy. Takže nohu cez motocykel, poriadne sa usadiť a poďme sa zabávať!

Prvý pohľad na rozsvietenú prístrojovú dosku pre mňa znamenal krátky zmätok. Veľká obrazovka v strede, za ktorú by sa nemuselo hanbiť žiadne auto, po stranách analógový otáčkomer a rýchlomer, ktoré v autách už skoro nevidíme, úplne na krajoch malé obrazovky s aktuálnym zobrazením nastavení. Chvíľa študovania, čo sa ako používa a ako sa dostanem k základným nastaveniam.

Honda Gold Wing Tour DCT

S mojimi 190 cm a 1XX kg nebudem predsa jazdiť v nastavení podvozka pre jedného jazdca. Volím aspoň jazdec plus náklad. To, že nie je v kufroch, ktoré poskytujú celkový objem takmer 120 litrov, ale pod bundou, už nikoho trápiť nemusí. Nastaviteľný štít letí po krátkom podržaní tlačidla do najvyššej polohy. Rádio musí byť, s ním má aj jazda na motocykli úplne iný šmrnc. Dá sa síce prepojiť s Apple CarPlay, takže ak máte v prilbe komunikátor, posunie vás to na vyššiu úroveň, no ja na motocykloch túto vymoženosť cielene odmietam. Nechcem byť rušený a radšej si užívam cestu. Na zlatých krídlach Hondy Gold Wing je to neopísateľný pocit.

Honda Gold Wing Tour DCT

Maximálne pohodlie

Za vysokým štítom na vás nefúka, takže viac ako 300 km (bez problémov na jednu nádrž) som absolvoval s vyklopenou prilbou. Úplná pohoda! Prispelo k tomu aj komfortné sedadlo s vynikajúcou opierkou. O tom, že ju nepotrebujete, budete presvedčení iba do momentu, kým ju nevyskúšate. Že by mohlo byť sedadlo ešte o čosi vyššie ako 745 mm, aby som mal menší uhol v kolene? Nuž, ani mne nik nekázal toľko vyrásť.

Honda Gold Wing Tour DCT

Spiatočka je záležitosťou elektroniky, takže ju treba vyskúšať. Stlačiť pravú brzdu, tlačidlo na zmenu smeru pohybu, a mínusom, ktoré inak slúži na podraďovanie, udeliť smer pohybu. Stroj sa rozvážne pohne a vy ho dokážete pohodlne kontrolovať. Tých 390 kg pohotovostnej hmotnosti by ste najviac pocítili, ak by ste ho mali zdvíhať zo zeme, čo nikomu neprajem. Po zdvihnutí zo stojana sa s ňou manipuluje prekvapivo ľahko a to už zďaleka nemám také silné stehná ako kedysi. Šípim, že kúzlo sa skrýva v nízko uloženom ťažisku, ktorému prospieva aj motor typu boxer. Že má šesť valcov a objem 1,8 litra? Žilky dynamiky sa prebúdzajú, toto sľubuje veľa zábavy.

Honda Gold Wing Tour DCT

Len sa vezte

To sa však už motor po prvotnom hlasnom zobudení zahrial (studený zvuk vyženie všetky pavúky z garáže – aj susedovej) a nedočkavo si pýta jednotku. Dvojspojkovej prevodovke stačí stlačiť D na pravej rukoväti a o ostatné sa postará sama. Teda, môžete aj vy tlačidlami + a – na ľavej rukoväti, ale načo by ste to robili? Gold Wing je o pohode a užívaní si sveta okolo.

Kolos sa pomaly rozbieha. Zvuk motora pripomína štartovanie prúdového lietadla. Prevodové stupne sa menia takmer nebadane, informuje o tom iba číslo na displeji. Z normálneho do športového režimu je to iba jeden klik. Dažďový a ekologický režim ma za slnečného dňa nezaujímajú. Iba cesta predo mnou.

Honda Gold Wing Tour DCT

Napriek výraznej šírke sa stroj dokáže účinne prepletať aj cez mestskú dopravu. Pri ohľaduplných vodičoch som na križovatke čoskoro prvý. Športový režim už čaká. Zo zelenej dokáže Gold Wing vypáliť tak, že ďakujem za opierku. Výkon 93 kW (126 k) a krútiaci moment 170 Nm odvádzajú skvelú prácu. Po opustení mesta je priestor na pokojnejší režim.

Otáčky hneď letia nadol, prevodové stupne 7-stupňovej prevodovky nahor. Pokoj, pohoda, kvitnúce stromy, polia, jar v plnom prúde. Cesty Žitného ostrova lákajú. Napríklad aj vo dvojici. Zadné sedadlo láka tvarmi, pohodlie zvyšuje bohaté čalúnenie, opierky na ruky a vyhrievanie sedadla. To si, spolu s vyhrievaním rukovätí, môže spustiť aj vodič. Teplotné rozpätie počasia vhodného na jazdu sa tak výrazne rozširuje.

Honda Gold Wing Tour DCT

Podvozok filtruje nerovnosti viac ako ukážkovo, ak chcete, môžete sledovať prácu prednej vidlice a čudovať sa, aký malý zlomok vám prejde do riadidiel. Tuhý dvojitý hliníkový rám nepozná vlnenie a brzdy dokážu spomaľovať veľmi účinne. Ešte aj nožná brzda dostala veľmi dobré umiestnenie – radosť stláčať v turistických čižmách.

Okrem otáčania plynom a brzdenia sa nemusíte o nič starať. Dvojspojkový automat radí skvelo. Na vás je už len výber trasy a to, či pôjdete podľa toho, kde je krajšia odbočka, alebo budete dôverovať veľmi príjemnej grafike navigácie. Nech je to už akokoľvek, bude to cesta na zlatých krídlach, ktorá si vás podmaní a budete si ju chcieť vychutnávať. A že cena tohto stroja sa začína tam, kde sa už končia vozidlá strednej triedy? Musíte sa o to zaujímať? Vy si to zaslúžite. Technická vyspelosť motocykla, pohodlie, neuveriteľne ľahké ovládanie a radosť, ktorú vám takto spôsobí, za to stoja.

Technické údaje

Honda Gold Wing Tour DCT

Motor B6, 1 833 cm3

Výkon: 93 kW (126 k) pri 5 500 ot./min.

Krútiaci moment 170 Nm pri 4 500 ot./min.

Pohon zadného kolesa: kardan

Pneumatiky predná; zadná 130/70 R18; 200/55 R16 Objem nádrže: 21,1 l

Hmotnosť s plnou nádržou: 390 kg

Cena od 34 590 €

Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

OSRAM - Vidieť a byť videný
Magazín

Málo svietiš, zle vidíš alebo ako správne svietiť?

Správne osvetlenie vozidiel, najmä počas jesenných a zimných mesiacov, vedie k výraznému zvýšeniu bezpečnosti účastníkov cestnej premávky. Preto by sa každá bezpečná cesta mala začať nielen čistými sklami auta, ale aj čistými svetlometmi a v prípade potreby správnymi vodičskými okuliarmi s rovnako čistými sklami – a samozrejme kontrolou všetkých svetiel.