Testy

Za volantom najmenšieho crossoveru značky Hyundai! Aké výhody prináša Bayon v porovnaní s modelom i20?

To akože Hyundai prináša na trh až teraz malý crossover? To tak celkom neplatí, pretože od roku 2017 je vstupným modelom SUV značky Hyundai model Kona. Ten však na rozdiel od mnohých iných áut tohto segmentu nepoužíva platformu malého auta s pohonom predných kolies, ale komplikovanejší základ s možnosťou pohonu všetkých kolies, hybridu či elektromobilu. Aj vďaka tomu sa Kona v roku 2020 stala najpredávanejším modelovým radom značky v Nemecku.

Avšak tým, že sa začína na výkone 88 kW (120 kW) a cenovke takmer 17 000 €, vycítil Hyundai dopyt po ďalšom crossoveri. S približne rovnakými rozmermi je nový Bayon pod svojbytnou karosériou blízkym príbuzným o 14 centimetrov kratšieho modelu i20. Rázvor a šírku majú rovnakú a na palubnej doske nevidno takmer žiadne rozdiely. Aj pozícia na dobre tvarovaných predných sedadlách je takmer rovnaká, pretože o 4 centimetre vyššia pozícia sedenia ide na vrub zvýšeného podvozka. Tým je uľahčené nastupovanie a vystupovanie pri zachovaní sedenia ako v bežnom osobnom aute.

Jazda: Hyundai Bayon (2021)

Výhľad dozadu trpí masívnymi C-stĺpikmi, tu musia pomôcť cúvacia kamera, parkovacie senzory aj sledovanie mŕtveho uhla. Ale oči sa väčšinou upierajú dopredu, kde narazia na digitálne prístroje a veľký dotykový displej v strede. Hoci obsluha nie je vďaka tomu jednoduchšia, aspoň sa základné funkcie neskrývajú v rôznych menu. Celkom konvenčne je ovládaná parkovacia brzda – mechanickou pákou. Pritom zostal priestor aj na praktické odkladacie priestory v stredovej konzole. Veď Bayon má osloviť aj zákazníkov, ktorí predtým volili model ix20 – ten výhodný mix MPV a malého auta s vysokou strechou, ktorý v roku 2019 skončil bez nástupcu.

Náhrada ix20

Výkonové spektrum od 62 do 88 kW (84 – 120 k) a štartovacia cena zaujímavo vybaveného vozidla, o ktorej na slovenskom trhu predpokladáme, že by mohla byť približne o 2 000 € nižšia ako pri modeli Kona, mieri vo veľkej miere aj na klientelu, ktorá by sa doteraz orientovala na model ix20. Posuvnú zadnú lavicu tu síce nenájdete, ale dvaja dospelí sa vzadu na za príplatok vyhrievaných krajných miestach vôbec necítia stiesnene. Na batožinu zostalo za nimi ešte 411 litrov priestoru, ak sa pod nastaviteľnou podlahou nenachádza akumulátor mild-hybridného systému, ktorý kufor zmenšuje na 334 litrov.

Jazda: Hyundai Bayon (2021)

Úložisko elektrickej energie sa dodáva k motoru 1.0 T-GDI – s výkonom 74 kW (100 k) za príplatok a s 88 kW (120 k) sériovo. S manuálnou šesťstupňovou prevodovkou to znamená elektricky ovládanú spojku, ktorú máme aj v tomto predsériovom exemplári. Preplňovaný trojvalec s priamym vstrekovaním paliva štartuje vďaka štartér-generátoru na rozvodovom remeni bleskovo a hladko. V premávke je plachtenie s vypnutým motorom možné len v eko-režime, motor sa však odpája automaticky a tak trochu náhodne, neviete si ho vynútiť. V režime Normal odpadáva táto funkcia úplne a v športovom pomáhajú pri podraďovaní medziplyny. To inak vedia len ostré verzie N. Avšak tá pre Bayon, na rozdiel od i20, i30 či Kony, nie je v pláne.

Jazda: Hyundai Bayon (2021)

Pritom však ukazuje slušný dynamický talent. Turbo-trojvalec dáva predné kolesá smelo do pohybu bez toho, aby pritom veľmi hrmotal. Napriek trochu necitlivému riadeniu sa dá viesť zákrutami svižne a aj na rozbitých cestách zostáva pokojný. Odhliadnuc od ostrých priečnych nerovností sa rušivé rázy od podvozku takmer neprenášajú k posádke. Celkovo je komfort jazdy presvedčivý rovnako ako jazdné vlastnosti. Bayon sa tak prezentuje ako atraktívne, aj keď nie celkom lacné, doplnenie k radu i20.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie