Aktuálna generácia modelu Santa Fe si ma získala svojou odvahou, pretože v segmente takýchto veľkých áut siaha väčšina konkurentov po bezpečnom a overenom dizajne bez výstrelkov. Nebol som síce obdivovateľ, no rozhodne som bol fanúšik. Facelift to zmenil a Santa Fe si ma získalo kompletne na svoju stranu. Pekné a prefíkane riešené delené predné svetlomety s denným svietením prechádzajúcim akoby popod nárazník u mňa spôsobili to, že som padol do kolien. A detaily ako špeciálne 20-palcové kolesá a luxusne spracovaný interiér testovacieho modelu s balíkom Luxury Pack vo mne len prehĺbili pozitívny dojem. Odvaha je luxus, na ktorý nemá každý, ale Hyundai túto hru hrá a vychádza mu to.

Viac, viac, viac
Nová generácia popracovala popri dizajne aj na interiéri. Santa Fe dostalo novú, vyvýšenú stredovú konzolu, z ktorej vyčnieva iba otočný volič jazdných režimov (v závislosti od výbavy tri alebo štyri na cestu a tri do terénu). Prevodovku ovládate tlačidlami. Spracovanie všetkých ovládačov je veľmi pekné a kvalitné, chválim aj použité materiály. Testované auto malo dokonca tmavý semišový strop. Dojem je stopercentný.

Viac je aj asistenčných systémov na palube. Z tých zaujímavých spomeňme predchádzanie kolízii pri odbočovaní doľava, adaptívny tempomat, asistent poloautonómnej jazdy na diaľnici, sledovanie bdelosti vodiča, upozornenie na ľudí/zvieratá na zadných sedadlách aj so snímačmi pohybu či špeciálne kamery snímajúce objekty v mŕtvom uhle.
K dispozícii je špičkový audiosystém Krell, online navigácia s 10,25-palcovým displejom a podpora konektivity so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. K tomu, samozrejme, aj bezdrôtové nabíjanie.

Diesel alebo hybrid
V ponuke sú zatiaľ dve motorizácie. Prvou je 2,2-litrový štvorvalcový diesel s výkonom 148 kW (202 k) a s krútiacim momentom až 440 Nm. Ten je spriahnutý s novou 8-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou a poháňa všetky štyri kolesá. Druhým variantom je benzínový hybrid, ktorý ako spaľovací motor využíva novú jednotku 1.6 T-GDi vybavenú inovatívnym systémom variabilnej dĺžky otvorenia ventilov. Kombinovaný výkon tohto motora s elektromotorom je 169 kW (230 k). Tento model využíva klasický 6-stupňový automat s hydromeničom. Neskôr pribudne do ponuky aj plug-in hybrid.

Prvé dojmy
Hyundai Santa Fe je majestátne auto, ktoré zároveň myslí aj na praktickú stránku. Má posuvné a polohovateľné zadné sedadlá a k dispozícii je aj ako sedemmiestne SUV. Prvá zoznamovacia jazda s hybridným modelom zanechala dobré dojmy. Podobne ako v Sorente mi je aj pri hybridnom Santa Fe záhadou, prečo využíva auto pri bežnej jazde iba také malé percento kapacity batérie, a prečo napriek slušnému výkonu elektromotora (44 kW/ 60 k a 265 Nm) aj pri veľmi jemnej akcelerácii hneď zapína spaľovací motor. Možno to bolo len chladným počasím a potrebou vykúriť veľkú kabínu luxusného SUV. Santa Fe jazdí príjemne. Je dobre odhlučnené, s komfortne naladeným podvozkom, ktorý toho však v zákrutách zvládne oveľa viac, než som vzhľadom na zimné obutie, vysoké ťažisko a hmotnosť auta čakal. Záplava tlačidiel na stredovej konzole si vyžaduje trochu zvyku na orientáciu, na druhej strane je to však vždy lepšie, než potrebné pokyny loviť na dotykovom displeji. Verím, že s trochou času by som Santa Fe dokázal ovládať poslepiačky. Prvý dojem je teda fajn a teším sa, až sa mi Santa Fe dostane do rúk znova a tento raz na dlhšie.
