Test plug-inu Peugeot 3008 Hybrid4: Reálne už za dva litre!

Plug-in hybridné vozidlá chcú predstavovať kompromisné riešenie medzi spaľovacími motormi a tlakom na čo najnižšie, najlepšie žiadne, emisie v mestách. Zisťovali sme, ako sa s týmto zadaním vyrovnal Peugeot.
Vydané  Text: 
Slovenské príslovie hovorí, že ak dvaja robia to isté, nemusí to vždy dopadnúť rovnako. Dokonale to platí aj o autách a zvlášť, ak patria do tej istej rodiny. Napríklad skupina Groupe PSA. Patria pod ňu značky Citroën, DS, Opel a Peugeot (v abecednom poradí) a každá z nich nejakým spôsobom vyrába kompaktné SUV s plug-in hybridným pohonom. Ten má v prípade pohonu všetkých kolies **systémový výkon 221 kW (300 k)** a pochádza z 1,6-litrového benzínového motora, elektromotora poháňajúceho predné kolesá a samostatného elektromotora umiestneného v zadnej náprave, ktorý poháňa zadné kolesá. Vzniká tak niečo ako elektronická štvorkolka, avšak bez priameho mechanického spojenia medzi spaľovacím motorom a zadnými kolesami. Ďalšou zaujímavosťou je, že ak máte dostatočne nabité batérie (z bežnej domácej 220 V zásuvky získate za cca 7 hodín dojazd na takmer 60 km, zosilnenej zásuvke to potrvá 4 hodiny a zrýchlenej nástennej nabíjačke to zaberie menej ako 2 hodiny), smeruje výkon na **elektromotor, ktorý roztáča zadné kolesá**.
Pokles nabitia batérií a naštartovanie spaľovacieho motora znamená spustenie pohonu predných kolies. Štvorkolku si pri náročnejších prejazdoch zapnete voličom režimov na stredovej konzole. Potom leží rozdeľovanie výkonu na pleciach elektroniky a toho, koľko výkonu dokáže spaľovací motor dodať cez batérie na zadné kolesá. Teda, ak nemáte dostatočne nabité batérie. Veľmi ľahko sa vám potom stane, že ak sa vydáte na výlet, budete sa pýtať, kde nájdete nabíjačku.
Nie, že by to spaľovací motor nezvládol, ale ak raz investujete do plug-in hybridného vozidla, bolo by hriechom, aby ste nevyužívali elektrický pohon a neznížili tak spotrebu na minimum. Ak sa tomu budete venovať dôsledne, dostanete sa na spotrebu okolo 2 l/100 km. A keď nie? **Auto si vypýta niečo okolo 7/100 km**. A to sme s ním absolvovali aj zrýchlený diaľničný presun. Výslednú spotrebu teda hodnotíme ako prijateľnú. Na jej zlepšenie treba nabíjať.
Aby to nebolo iba o nabíjaní. Práve Peugeot 3008 Hybrid4 považujeme z celej rodiny za najlepšie zvládnuté a najviac uveriteľné vozidlo. Sú to ťažšie pochopiteľné pojmy, ale vysvetlíme. Keď viete, že máte pod zadnými sedadlami 13,2 kWh batériu a v zadnej náprave pokrokovú technológiu, chceli by ste, aby sa to aj nejako na aute prejavilo. A aj keď **digitálnej prístrojovej doske i-Cockpit**, na ktorú sa v Peugeotoch pozerá vodič, úplne neholdujeme, v tomto prípade bola akosi namieste.
Síce by sme uvítali svižnejšie reakcie, no všetky animácie mali nakoniec svoj zmysel. Keď sme už moderní, tak nech je moderné aj okolie. Ale nech si stále udržiava prehľadnosť, zrozumiteľnosť a jednoznačnosť. A to Peugeot zvládol. Aj keď klímu by sme naozaj radšej ovládali tlačidlami a nie cez dotykovú stredovú obrazovku. Lebo stačí jedna nerovnosť a nastavujete odznova.
**Vnútorným priestorom** sa Peugeot 3008 radí medzi to lepšie, čo segment ponúka. Vodič a spolujazdec sa nemajú na čo veľmi sťažovať. Možno vysoký vodič na nízko umiestnený volant, ale dá sa s tým žiť. Vzadu je priestoru tiež dostatočne. Na nohy aj na hlavu, akurát opierky hlavy by sa mohli vysúvať vyššie, aby netlačili do krku. Ale to je opäť pohľad z výšky 190 cm.
A **batožinový priestor**? Veľkostne v poriadku, ešte aj potrebné káble sa zmestili pod jeho podlahu, prekvapilo iba, že operadlá zadných sedadiel sa nesklápajú do roviny. [CAR id=17082]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »