Testy

Test plug-inu Peugeot 3008 Hybrid4: Reálne už za dva litre!

Slovenské príslovie hovorí, že ak dvaja robia to isté, nemusí to vždy dopadnúť rovnako. Dokonale to platí aj o autách a zvlášť, ak patria do tej istej rodiny. Napríklad skupina Groupe PSA. Patria pod ňu značky Citroën, DS, Opel a Peugeot (v abecednom poradí) a každá z nich nejakým spôsobom vyrába kompaktné SUV s plug-in hybridným pohonom.

Ten má v prípade pohonu všetkých kolies systémový výkon 221 kW (300 k) a pochádza z 1,6-litrového benzínového motora, elektromotora poháňajúceho predné kolesá a samostatného elektromotora umiestneného v zadnej náprave, ktorý poháňa zadné kolesá. Vzniká tak niečo ako elektronická štvorkolka, avšak bez priameho mechanického spojenia medzi spaľovacím motorom a zadnými kolesami.

Ďalšou zaujímavosťou je, že ak máte dostatočne nabité batérie (z bežnej domácej 220 V zásuvky získate za cca 7 hodín dojazd na takmer 60 km, zosilnenej zásuvke to potrvá 4 hodiny a zrýchlenej nástennej nabíjačke to zaberie menej ako 2 hodiny), smeruje výkon na elektromotor, ktorý roztáča zadné kolesá.

Peugeot 3008 HYbrid4 (2020, foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)

Pokles nabitia batérií a naštartovanie spaľovacieho motora znamená spustenie pohonu predných kolies. Štvorkolku si pri náročnejších prejazdoch zapnete voličom režimov na stredovej konzole. Potom leží rozdeľovanie výkonu na pleciach elektroniky a toho, koľko výkonu dokáže spaľovací motor dodať cez batérie na zadné kolesá. Teda, ak nemáte dostatočne nabité batérie.

Veľmi ľahko sa vám potom stane, že ak sa vydáte na výlet, budete sa pýtať, kde nájdete nabíjačku.

Peugeot 3008 HYbrid4 (2020, foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)

Nie, že by to spaľovací motor nezvládol, ale ak raz investujete do plug-in hybridného vozidla, bolo by hriechom, aby ste nevyužívali elektrický pohon a neznížili tak spotrebu na minimum. Ak sa tomu budete venovať dôsledne, dostanete sa na spotrebu okolo 2 l/100 km.

A keď nie? Auto si vypýta niečo okolo 7/100 km. A to sme s ním absolvovali aj zrýchlený diaľničný presun. Výslednú spotrebu teda hodnotíme ako prijateľnú. Na jej zlepšenie treba nabíjať.

Peugeot 3008 HYbrid4 (2020, foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)

Aby to nebolo iba o nabíjaní. Práve Peugeot 3008 Hybrid4 považujeme z celej rodiny za najlepšie zvládnuté a najviac uveriteľné vozidlo. Sú to ťažšie pochopiteľné pojmy, ale vysvetlíme. Keď viete, že máte pod zadnými sedadlami 13,2 kWh batériu a v zadnej náprave pokrokovú technológiu, chceli by ste, aby sa to aj nejako na aute prejavilo. A aj keď digitálnej prístrojovej doske i-Cockpit, na ktorú sa v Peugeotoch pozerá vodič, úplne neholdujeme, v tomto prípade bola akosi namieste.

Peugeot 3008 HYbrid4 (2020, foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)

Síce by sme uvítali svižnejšie reakcie, no všetky animácie mali nakoniec svoj zmysel. Keď sme už moderní, tak nech je moderné aj okolie. Ale nech si stále udržiava prehľadnosť, zrozumiteľnosť a jednoznačnosť. A to Peugeot zvládol. Aj keď klímu by sme naozaj radšej ovládali tlačidlami a nie cez dotykovú stredovú obrazovku. Lebo stačí jedna nerovnosť a nastavujete odznova.

Peugeot 3008 HYbrid4 (2020, foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)

Vnútorným priestorom sa Peugeot 3008 radí medzi to lepšie, čo segment ponúka. Vodič a spolujazdec sa nemajú na čo veľmi sťažovať. Možno vysoký vodič na nízko umiestnený volant, ale dá sa s tým žiť. Vzadu je priestoru tiež dostatočne. Na nohy aj na hlavu, akurát opierky hlavy by sa mohli vysúvať vyššie, aby netlačili do krku. Ale to je opäť pohľad z výšky 190 cm.

Peugeot 3008 HYbrid4 (2020, foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)

batožinový priestor? Veľkostne v poriadku, ešte aj potrebné káble sa zmestili pod jeho podlahu, prekvapilo iba, že operadlá zadných sedadiel sa nesklápajú do roviny.

Peugeot 3008 Hybrid4 (2020) - informačná tabuľka

Plug-in hybridné SUV

Obchodné informácie
Cena od 45 690, testované auto za 48 530 €
Značka Peugeot
Model 3008
Model - Typ HYbrid4
Model - rok výroby 2020
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 447 mm
Šírka 1 841 mm
Výška 1 624 mm
Rázvor 2 675 mm
Objem palivovej nádrže 43 l
Pohotovostná hmotnosť 1 915 kg
Maximálna hmotnosť 2 330 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 520 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 482 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 598 cm3
Najvyšší výkon 200 k
Najvyšší výkon 147 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 6 000
Najvyšší krútiaci moment 300 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 3 000
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 1,5 L
Emise 34 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 240
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 5,9

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Záverečný rezultát hovorí, že ak máte kde nabíjať, ideálne doma a z upravenej elektrickej siete a chcete týmto spôsobom šetriť planétu a jej zdroje, tak môže byť Peugeot 3008 Hybrid4 zaujímavým a príjemne dynamickým spoločníkom, ktorý ešte aj dobre vyzerá nielen zvonka, ale aj v interiéri. Zvlášť na Slovensku, pretože náš energetický mix vypúšťa minimum emisií CO2.

Klady
  • Veľký vnútorný priestor
  • spotreba s nabíjaním
  • cena príplatkov
Zápory
  • Rozsah nastavenia volantu
  • potreba vlastného nabíjania
Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Zdieľanie textilu MEWA je inteligentné, udržateľné a efektívne
Magazín

Zdieľanie textilu MEWA je inteligentné, udržateľné a efektívne

Keď chcete upraviť fotografie a poslať ich rodine, použijete aplikáciu na internete. Keď sa chcete v meste niekam rýchlo dostať, požičiate si na chvíľu elektrobicykel alebo skúter. V oboch prípadoch tak niečo zdieľate s ostatnými. Je to múdre, udržateľné a predovšetkým efektívne riešenie. Ak je to v súkromnom živote tak jednoduché a ušetríte tým čas i prostriedky, prečo by tomu malo byť inak v podnikaní?