Testy

Test Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid: Auto pre skutočný život

Dnes musí byť všetko vybavené okamžite a tento trend nezjemnil ani obávaný koronavírus. Práve naopak! Pracovné záležitosti sa u nás teraz riešia výhradne cez internet a denne mi do niekoľkých mailových schránok pristane viac ako 20 pracovných mailov, nechýba hŕstka telefonátov či videokonferencií. Práci sa však nevyhnem ani na iných komunikačných platformách ako Messenger, Instagram, Whats App, Linked In či iMessage.

Až som na konci dňa plného odpisovania rád, že nemusím využívať internetovú zoznamku. Určite by mi do niekoľkých minút po prihlásení vyskočila správa o tom, že „kolega Juraj má záujem o stretnutie vo vašom okolí“.

Pamätáte sa, ako nám hovorili, že nové technológie zjednodušujú život? Mám pocit, že spôsobili presný opak a dnes vykonávame za rovnaký čas viac práce ako kedykoľvek predtým. Mojím útočiskom pred pracovnou realitou sa preto stali autá.

Pri šoférovaní predsa nemôžete odpisovať a keby vám chcel niekto zavolať cez Bluetooth, vždy sa viete vyhovoriť na zlý telefónny signál.

TEST: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 4WD

A ak to s digitálnou očistou za volantom myslíte naozaj vážne, neexistuje lepší kandidát ako testované Suzuki Vitara Hybrid. Interiér totiž zdobia krásne ručičkové ukazovatele pred vodičom, veľký panel klimatizácie s fyzicky prítomnými ovládačmi a za absolútny zásah do čierneho považujem jednoduché analógové hodiny s elegantným podsvietením.

Takmer všetky elementárne funkcie auta tu môžete ovládať klasickými tlačidlami, čo je štatisticky rýchlejšie a bezpečnejšie ako cez dotykový displej. Tomu sa síce nevyhnete ani v Suzuki, no keďže svojou funkcionalitou a prevedením mi pripomínal skôr automobilové Tamagoči, nebál som sa prílišného odpútavania pozornosti od toho najdôležitejšieho – jazdy.

TEST: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 4WD

Slovom „purizmus“ v automobilovej brandži nálepkujeme prevažne ultimátne šoférske vozidlá, no v určitom zmysle do tohto vymedzenia zapadá aj Vitara.

Pri šoférovaní totiž získavate pocit akéhosi mechanického prepojenia s vozidlom. Je to trochu ako zo starej školy, kde ste za volantom pánom vy a auto do riadenia zasahuje len minimálne.

TEST: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 4WD

O mild-hybridnej technike pod kapotou prakticky netušíte, v tichosti sa stará o rekuperáciu energie späť do batérií, ktorú neskôr elektromotor v tandeme so spaľovacím motorom využije pri rozbiehaní sa z križovatky alebo silnejšom zrýchlení. Aj vďaka tomu sa inžinierom podarilo stlačiť spotrebu pod 6 litrov benzínu na 100 km.

Benzínový preplňovaný štvorvalec 1.4 Boosterjet s priamym vstrekovaním navyše vládze aj na diaľnici, kde už však do kabíny preniká väčšie množstvo aerodynamického hluku. Kompaktnému crossoveru najviac vyhovujú okresky či ľahký terén, kde má s pohonom všetkých štyroch kolies náskok pred konkurenciou.

Inzercia:

Alkohol za volant nepatrí!

Pivo je alkoholický nápoj a za volant nepatrí, ale v nealkoholickej verzii si ho vychutnať môžete bez obáv aj ako vodič.

Pitie „zlatého moku“ v tom správnom množstve je pre náš organizmus prínosné. Niektorí odborníci dokonca tvrdia, že pivo je zdravšie než voda, no samozrejme s mierou. Vo veľkom množstve všetko škodí.

Bohatú ponuku rôznych chutí ponúka napríklad pivo Birell, ktoré sa ako jediné nealkoholické pivo varí neprerušeným procesom ako pri klasickom pive za prispenia unikátnych kvasiniek. Neprechádza žiadnymi chemickými ani fyzikálnymi úpravami a výsledkom je dokonalá plná a príjemná horká chuť piva. Svetlý Birell obsahuje max. 0,5% alkoholu, čo je množstvo, ktoré metabolizmus zdravého dospelého človeka okamžite spracováva.

U nealkoholického piva môže vzniknúť falošná pozitivita dychovej skúšky, ale museli by ste fúkať veľmi krátko po jeho vypití. Spôsobuje to malé množstvo alkoholu v ústnej dutine, no netreba sa obávať. Alkohol max. do 5 minút po vypití vyprchá a ako už preukázala nejedna štúdia, konzumáciou nealkoholického piva Birell nie je možné dosiahnuť v krvi akúkoľvek koncentráciu alkoholu. Nie je preto žiadny dôvod, aby sa ním šoféri pred jazdou nemohli osviežiť.

Zopár postrehov navyše:

  • Jednoduchý interiér poteší spracovaním aj robustným prevedením. Pri radiacej páke nechýba volič režimov 4 × 4
  • Asistenčným systémom sa Vitara úplne nevyhla. Vodiča však pri jazde neotravujú
  • Nielen na papieri, ale aj v skutočnosti má benzínový agregát veľmi nízku kombinovanú spotrebu
  • Zadné veko už začína pripomínať chladničku s magnetkami, potešia však LED zadné svetlomety

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 4WD - informačná tabuľka

Malé SUV s pohonom všetkých kolies a mild-hybridným pohonom

Obchodné informácie
Cena 21 850/23 150 € (testovaný model)
Značka Suzuki
Model Vitara
Model - Typ 1.4 Boosterjet Hybrid 4WD
Model - rok výroby 2020
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 175 mm
Šírka 1 755 mm
Výška 1 610 mm
Rázvor 2 500 mm
Objem palivovej nádrže 47 l
Prevádzková hmotnosť 1 245 kg
Maximálna hmotnosť 1 770 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 375 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 120 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 373 cm3
Najvyšší výkon 129 k
Najvyšší výkon 95 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 5 500
Najvyšší krútiaci moment 235 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 2 000- 3 000
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 6,2 – 6,4 L
Emise 140 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 190
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 10,2

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Suzuki Vitara patrí k najobľúbenejším autám na Slovensku. Hybridná sústava pomáha novému modelu plniť prísnejšie emisné normy, v praxi však neprináša výrazné zmeny ani úsporu paliva. Aj naďalej si však zachováva povesť robustného a praktického auta na každý deň.

Klady
  • Spotreba
  • Dizajn
  • LED Svetlomety
  • 4x4
  • Cena
Zápory
  • Horšie materiály v interiéri
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Bicykel, cyklista, ilustračné foto
Magazín

Povinná výbava cyklistov? Zákon poľavuje, ale bezpečnosť má byť na prvom mieste!

Zimy sa skracujú, čo neteší deti, ktoré čakajú na sneh, ale pre vodičov áut, motoriek a aj pre cyklistov to znamená možnosť jazdiť bezpečnejšie. Špeciálne cyklisti by však mali venovať najmä v jesennom a zimnom období ešte väčší dôraz na technický stav svojich bicyklov a bezpečnostnú výbavu. Zatiaľ čo zákon medzičasom mierne poľavil z povinností cyklistov, je stále na každom jednom človeku dôrazne zvážiť, čo by si predsa len mal na cesty vziať. Prilba už dávno nie je hanba, vesta je dôkazom zodpovednosti a zamyslieť sa nad nepovinnou výbavou tiež má zmysel.