Prvá jazda s Honda E: Toto je nová legenda
Technologicky nabitý elektromobil nás nesmierne oslovil pre svoje jazdné vlastnosti.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
- nejedná sa o prototyp alebo koncept, ale sériovo predávaný model;
- pohon je výlučne elektrický bez možnosti konfigurácie s benzínovým či naftovým motorom;
- automobil má už v základnej výbave plnú bezpečnosť Honda Sense a digitálne vonkajšie spätné zrkadlá, vo výbave Advance je digitálne aj vnútorné spätné zrkadlo;
- poháňa sa výlučne zadná náprava;
- predná náprava je typu MacPherson, zadná je tiež MacPherson (veľmi netradičná kombinácia);
- v základnej výbave je aj panoramatická strecha, adaptívny tempomat a digitálny prístrojový panel, LED svetlá a automatická klimatizácia;
- výbava Advance obsahuje aj kompletne automatický parkovací systém Pilot Honda, sledovanie mŕtveho uhla, 230V elektrickú zásuvku, vyhrievaný volant a prémiový audiosystém. Verzia Advance+ ponúka navyše 17-palcové disky kolies.
- cena v základnej výbave (100 kW) 34 990 eur;
- cena výbavy Advance (113 kW) 37 990 eur;
- začiatok predaja na Slovensku už v auguste.
Prvé dojmy
Prvý kontakt s Hondou E je suma sumárom veľmi pozitívny. Dokonca ďaleko predčil moje očakávania, pretože som bol pripravený skôr na nápadný elektromobil s retro imidžom, ktorý bude po stránke materiálového vyhotovenia interiéru, ale aj jazdných vlastností, mierne zaostávať za konkurenčnými modelmi. V skutočnosti bol pravdou opak a po prvých desiatkach kilometroch som dokonca presvedčený, že si Honda E získa srdcia aj zarytých odporcov elektromobility. Okrem toho sa japonská značka ukázala v trocha novom svetle. Pri nasadnutí do auta ma hneď zaujala palubná doska a celý zvyšok interiéru. Drevený dekor asi nikdy nebol v žiadnom aute tak pútavý, ako práve v Honde E. Najmä pre rozsiahlosť jeho použitia a tiež povrchovú úpravu. Na rozdiel od dekoračných prvkov imitácie dreva z iných áut je riešenie od Hondy matné a s hmatateľnou textúrou, takže pôsobí prirodzene a dajme tomu, že aj „eko“.- Digitálne vnútorné spätné zrkadlo zobrazuje obraz na ploche zrkadla, teda si vyžaduje, aby ste očami zaostrili na pomerne krátku vzdialenosť. Pri pohľade do späťáku však automaticky zaostrujem do veľkej vzdialenosti, takže som obraz spočiatku videl dvojmo.
- Bočné spätné kamery majú síce široký uhol záberu, ale vodič prirodzene počas jazdy pohybuje hlavou, aby jemne zmenil uhol pohľadu na zrkadlo a videl tak viac do niektorého zo smerov. Pri kamere a displeji toto nemá zmysel a mne osobne to najmä pri parkovaní spôsobovalo diskomfort.
Jazdný výkon
Honda E používa namiesto páky prevodovky iba tlačidlá, podobne ako Honda CR-V. Je to elegantné a šikovné riešenie, na ktoré si zvyknete veľmi rýchlo, hoci spočiatku budete automaticky rukami hľadať páku prevodovky. Po nasadnutí do Hondy E vám stačí vytlačiť brzdový pedál, stlačiť tlačidlo START, stlačiť tlačidlo režimu D a uvoľniť parkovaciu brzdu. Následne už iba stláčate akceleračný pedál a brzdu.Tešíme sa na test pre auto motor a šport
V augustovom čísle časopisu auto motor a šport nájdete kompletný redakčný test elektromobilu Honda E od jedného z mojich kolegov, v ktorom sa dozviete viac o priemernej týždennej spotrebe energie, ako aj praktickom potenciáli vozidla. Časopis bude v predaji od pondelka 13. júla 2020, tak si ho určite nezabudnite kúpiť. [GALLERY id=30774]
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024