Testy

Test Opel Astra Sports Tourer: Stále výborná!

Vedeli ste, že to bude už 30 rokov, čo sa začala vyrábať prvá Astra F? A že sa predáva takmer na celom svete aj pod názvami ako Verano, Optima či Viva? Prebrala štafetu po modeli Kadett E a stala sa jedným z typických predstaviteľov nižšej strednej triedy. Aktuálna generácia s päťročným dizajnom prekonala zub času minuloročným faceliftom, ktorý jej doprial estetické vylepšenia, ale aj zlepšenie aerodynamiky s rekordným koeficientom 0,25 Cd.

Test Opel Astra Sports Tourer Elegance 1.4 TURBO CVT (foto: PANER pre auto motor a šport)

Pod kapotou sa objavili nové motory. Vyvíjal ich Opel a preto nás počas testu zaujímali asi najviac. Vlastne kompletný facelift modelu mali na starosti inžinieri z Rüsselsheimu. Nami testovaná verzia Sports Tourer s benzínovým motorom 1.4 TURBO s maximálnym výkonom 107 kW (145 k) a prevodovkou s variabilnou zmenou prevodu CVT má azda všetko, čo priemerný Slovák chce a potrebuje. Od veľkého batožinového priestoru a komfortu po dobrú dynamiku na čele s priaznivou spotrebou.

O prevodovke CVT sa dajú viesť diskusie, ale s benzínovým trojvalcom spolupracuje príkladne. Mimochodom, Astra ju neponúka k žiadnemu inému motoru. Zdá sa, že výrobca našiel recept na vyladenie variátora, pretože nepúšťa motor do zbytočne vysokých otáčok a na potrebu rýchlej akcelerácie reaguje svižne. Motor citeľne zaberá od 1 500 otáčok za minútu a v nich sa drží počas celej jazdy. Manuálne radenie siedmich stupňov je možné posunutím páky prevodovky doľava. Kombi má vyvážené jazdné vlastnosti, riadenie je skôr tuhšie, podvozok sprostredkováva citlivejší kontakt s vozovkou, dynamická jazda je pre auto rovnako prijateľná ako tá pokojná. Výtlky na cestách budete radšej obchádzať, pretože ich budete cítiť. Je to daň za tuhšie a športovejšie naladenie podvozka. V každom prípade, jazdné vlastnosti Opla sú oveľa lepšie, ako by ste predpokladali.

Poriadok musí byť

Z pohľadu vodiča sa stretávame s príjemne tuhými sedadlami a interiérom v čiernom vyhotovení. Skôr konzervatívny vzhľad prednej časti interiéru ladí s grafickým spracovaním digitálneho tachometra a multimediálneho systému zobrazenom na centrálnom displeji.

Test Opel Astra Sports Tourer Elegance 1.4 TURBO CVT (foto: PANER pre auto motor a šport)

Pevné sedadlá poskytujú telu dobrú oporu, výhľad z vozidla je dostatočný a hoci tu nenachádzame luxus, poteší precízny finiš a dobrá ergonómia kokpitu. Ak si priplatíte zopár tisíc, dostanete aj masážne sedadlá, nezávislé kúrenie či bezdotykové otváranie piatych dverí. Priestor na posunutie zážitkov vyššie tu existuje, ale budete si musieť priplatiť. Napríklad aj vo výbave Elegance si priplácate napríklad i za parkovaciu kameru. To by sme však už považovali za samozrejmosť.

Test Opel Astra Sports Tourer Elegance 1.4 TURBO CVT (foto: PANER pre auto motor a šport)

Zadní pasažieri majú veľkorysý priestor na nohy i hlavy a naozaj pohodlné sedadlá, i keď sa bavíme skôr o pekne čalúnenej lavici. Majú k dispozícii dva nabíjacie USB konektory a 12 V zásuvku, chýbajú však výduchy klimatizácie. Operadlá sedadiel možno sklopiť jednotlivo, prípadne z kufra pomocou páčok v pomere 60:40. Ešte aj bez sklopenia zadných sedadiel je kufor v Astre kombi pôsobivý, po ich sklopení priam úchvatný. V testovanej výbave nám však chýbali háčiky na tašky a sieťky na uloženie menších predmetov.

Astru Sports Tourer so spomínaným motorom sme v rámci úspornej jazdy dokázali stlačiť na 6,1 l/100 km, priemer v rámci testu sa ustálil na 7,5 litra benzínu na sto kilometrov. Po tisícke najazdených kilometrov to považujeme za veľmi príjemný výsledok redakčného testu.

Opel Astra Sports Tourer Elegance 1.4 TURBO CVT (facelift 2019) - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena od 18 490 € | testovaný model 32 318 €
Značka Opel
Model Astra
Model - Typ Sports Tourer
Model - rok výroby 2019
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 702 mm
Šírka 1 809 mm
Výška 1 510 mm
Rázvor 2 662 mm
Objem palivovej nádrže 48 l
Prevádzková hmotnosť 1 452 kg
Maximálna hmotnosť 1 910 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 540 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 630 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 3
Objem valcov 1 342 cm3
Najvyšší výkon 145 k
Najvyšší výkon 107 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 5 000 - 6 000
Najvyšší krútiaci moment 236 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 500 - 3 500
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 5,1 L
Emise 131 - 139 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 210
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 10,1

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 3

Nie, nová Astra nie je úplne nová, je to v podstate podarený facelift, ktorý pripraví tento bestseller na poslednú fázu modelového života, kým sa nepredstaví nový model. Pointou faceliftu sa stal nový motor a prevodovka, ktoré odvádzajú svoju robotu veľmi dobre, je úsporný a prevodovka nás dokázala prekvapiť. Jazdne uspokojí, hoci nenadchne. Proste Opel Astra Sports Tourer 1,4 CVT Sports Tourer je vynikajúci univerzál s talentom splniť každú úlohu, ktorú mu pridelíte.

Klady
  • priestranný interiér;
  • pohodlné sedadlá;
  • vyvážené jazdné vlastnosti;
  • priaznivá spotreba.
Zápory
  • tuhšie naladenie tlmičov;
  • zvukový prejav motora;
  • chýba športový jazdný režim.
Erik Stríž - auto motor a šport
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie