Test Opel Astra Sports Tourer: Stále výborná!

Facelift Oplu Astra nepochybne prospel a hoci nejde o revolučné zmeny, dokázalo nás toto solídne kombi opäť nadchnúť. Testovali sme verziu s novým motorom 1,4 Turbo a novou prevodovkou CVT.
Vydané Text: 
Vedeli ste, že to bude už 30 rokov, čo sa začala vyrábať prvá Astra F? A že sa predáva takmer na celom svete aj pod názvami ako Verano, Optima či Viva? Prebrala štafetu po modeli Kadett E a stala sa jedným z typických predstaviteľov nižšej strednej triedy. Aktuálna generácia s päťročným dizajnom prekonala zub času minuloročným faceliftom, ktorý jej doprial estetické vylepšenia, ale aj zlepšenie aerodynamiky s rekordným koeficientom 0,25 Cd.
Pod kapotou sa objavili nové motory. Vyvíjal ich Opel a preto nás počas testu zaujímali asi najviac. Vlastne kompletný facelift modelu mali na starosti inžinieri z Rüsselsheimu. Nami testovaná verzia Sports Tourer s benzínovým motorom 1.4 TURBO s maximálnym výkonom 107 kW (145 k) a prevodovkou s variabilnou zmenou prevodu CVT má azda všetko, čo priemerný Slovák chce a potrebuje. Od veľkého batožinového priestoru a komfortu po dobrú dynamiku na čele s priaznivou spotrebou. O prevodovke CVT sa dajú viesť diskusie, ale s benzínovým trojvalcom spolupracuje príkladne. Mimochodom, Astra ju neponúka k žiadnemu inému motoru. Zdá sa, že výrobca našiel recept na vyladenie variátora, pretože nepúšťa motor do zbytočne vysokých otáčok a na potrebu rýchlej akcelerácie reaguje svižne. Motor citeľne zaberá od 1 500 otáčok za minútu a v nich sa drží počas celej jazdy. Manuálne radenie siedmich stupňov je možné posunutím páky prevodovky doľava. Kombi má vyvážené jazdné vlastnosti, riadenie je skôr tuhšie, podvozok sprostredkováva citlivejší kontakt s vozovkou, dynamická jazda je pre auto rovnako prijateľná ako tá pokojná. Výtlky na cestách budete radšej obchádzať, pretože ich budete cítiť. Je to daň za tuhšie a športovejšie naladenie podvozka. V každom prípade, jazdné vlastnosti Opla sú oveľa lepšie, ako by ste predpokladali.
### Poriadok musí byť Z pohľadu vodiča sa stretávame s príjemne tuhými sedadlami a interiérom v čiernom vyhotovení. Skôr konzervatívny vzhľad prednej časti interiéru ladí s grafickým spracovaním digitálneho tachometra a multimediálneho systému zobrazenom na centrálnom displeji.
Pevné sedadlá poskytujú telu dobrú oporu, výhľad z vozidla je dostatočný a hoci tu nenachádzame luxus, poteší precízny finiš a dobrá ergonómia kokpitu. Ak si priplatíte zopár tisíc, dostanete aj masážne sedadlá, nezávislé kúrenie či bezdotykové otváranie piatych dverí. Priestor na posunutie zážitkov vyššie tu existuje, ale budete si musieť priplatiť. Napríklad aj vo výbave Elegance si priplácate napríklad i za parkovaciu kameru. To by sme však už považovali za samozrejmosť.
Zadní pasažieri majú veľkorysý priestor na nohy i hlavy a naozaj pohodlné sedadlá, i keď sa bavíme skôr o pekne čalúnenej lavici. Majú k dispozícii dva nabíjacie USB konektory a 12 V zásuvku, chýbajú však výduchy klimatizácie. Operadlá sedadiel možno sklopiť jednotlivo, prípadne z kufra pomocou páčok v pomere 60:40. Ešte aj bez sklopenia zadných sedadiel je kufor v Astre kombi pôsobivý, po ich sklopení priam úchvatný. V testovanej výbave nám však chýbali háčiky na tašky a sieťky na uloženie menších predmetov. Astru Sports Tourer so spomínaným motorom sme v rámci úspornej jazdy dokázali stlačiť na 6,1 l/100 km, priemer v rámci testu sa ustálil na 7,5 litra benzínu na sto kilometrov. Po tisícke najazdených kilometrov to považujeme za veľmi príjemný výsledok redakčného testu. [CAR id=17058]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.