Testy

Aké technológie ukrýva Citroën C5 Aircross? Vyskúšali sme jeho multimediálny systém!

S heslom Comfort Class SUV môžeme vzhľadom na naše skúsenosti s týmto autom súhlasiť, pointou nášho testu však bude užívateľské rozhranie. Francúzi v tomto prípade stavili na maximálnu digitalizáciu a nechystajú sa z nej upustiť. Reálne to znamená, že sa s klasickými ovládačmi prakticky nestretnete a naprázdno vyjdete aj so zbierkou CD nosičov a DVD.

Citroen C5 Infotainment

To všetko je už však minulosťou a Citroën to vie, preto sa snažia staviť na digitálnu dobu. Príkladom je ConnectedCAM Citroën, ktorý vám umožňuje robiť zábery za jazdy, prípadne aj na parkovisku či na mieste s dobrým výhľadom a zdieľať to prostredníctvom aplikácie na sociálnych sieťach. A to je presne to, čo moderný a najmä mladý vodič potrebuje. Navyše veľký osempalcový ovládací dotykový displej patrí do základného vybavenia, a tak sa na niektoré funkcie môžu vodiči tešiť bez toho, aby si za to museli priplácať. Schopnosť zrkadlenia telefónu je však k dispozícii od verzie Feel, ak si chcete túto funkciu priplatiť, zatíte si 300 eur.

Citroen C5 Infotainment

Takisto sú USB výstupy v základnom vyhotovení, tu však vyslovujeme kritiku smerom k ich počtu. Kým inde sú štandardom štyri výstupy, tu ich dostanete iba dva, ku cti Citroënu však slúži to, že ich nájdete vpredu aj vzadu. Apple Carplay funguje bezchybne a v podstate vám poskytne asi najaktuálnejšiu navigáciu. Príplatok za vstavaný navigačný systém predstavuje 1 200 až 300 eur, v závislosti od úrovne vybavenia. Najvyšší stupeň má aj internú pamäť s kapacitou 8 GB.

Citroen C5 Infotainment

Posledným odporúčaným príplatkom je CITROËN Connect Box. Ten zahŕňa lokalizovanú asistenciu, ktorá v prípade nehody automatický privolá pomoc, prípadne vás spojí s centrálnym pultom asistenčnej služby. Využíva na to vstavaný mikrofón, reproduktor a súčasťou systému je aj karta SIM. Za tento bezpečnostný prvok zaplatíte 350 eur.

Majo Bóna
Ako auto-moto novinár pracujem presne dvadsať rokov a za tento čas som odjazdil prakticky všetky kategórie vrátane Peugeotu BB1, ktorý vo mne zanechal trvalé... spomienky. Maximálnou rýchlosťou, ktorou som išiel sa nechválim, lebo 314 km/h nestojí za reč. Milujem autá, ktoré majú charakter, preto som fanúšikom a aj vlastním hrdzavú poľskú fiatku :) Ak ste zvedaví na moje názory, môžete si prečítať moje články, prípadne pozrieť videá na apextv.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Škoda Felicia oslavuje. Toto jej jej 25-ročná história

Pred 25 rokmi, 17. októbra 1994, sa v meste Mladá Boleslav rozbehla sériová výroba modelu ŠKODA FELICIA. Bol to prvý model ŠKODA vyvinutý po vstupe koncernu Volkswagen do tradičnej českej automobilky. Zbieral triumfy na športovom poli a významne zabodoval u zákazníkov: do roku 2001 vzniklo v závodoch Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí viac než 1,4 miliónov vozidiel ŠKODA FELICIA, vrátane verzie FELICIA COMBI, PICKUP, VANPLUS a FUN.
image
Magazín

TOP 5 rekordov Toyoty Land Cruiser

Silné terénne autá toho zvládnu veľa. Ďaleké expedície, náročné preteky, dokonca aj prácu v bani. Sú to výzvy, ktoré ich preveria. Tu je päť zaujímavých rekordov Toyoty Land Cruiser.