Testy

Aké technológie ukrýva Citroën C5 Aircross? Vyskúšali sme jeho multimediálny systém!

S heslom Comfort Class SUV môžeme vzhľadom na naše skúsenosti s týmto autom súhlasiť, pointou nášho testu však bude užívateľské rozhranie. Francúzi v tomto prípade stavili na maximálnu digitalizáciu a nechystajú sa z nej upustiť. Reálne to znamená, že sa s klasickými ovládačmi prakticky nestretnete a naprázdno vyjdete aj so zbierkou CD nosičov a DVD.

Citroen C5 Infotainment

To všetko je už však minulosťou a Citroën to vie, preto sa snažia staviť na digitálnu dobu. Príkladom je ConnectedCAM Citroën, ktorý vám umožňuje robiť zábery za jazdy, prípadne aj na parkovisku či na mieste s dobrým výhľadom a zdieľať to prostredníctvom aplikácie na sociálnych sieťach. A to je presne to, čo moderný a najmä mladý vodič potrebuje. Navyše veľký osempalcový ovládací dotykový displej patrí do základného vybavenia, a tak sa na niektoré funkcie môžu vodiči tešiť bez toho, aby si za to museli priplácať. Schopnosť zrkadlenia telefónu je však k dispozícii od verzie Feel, ak si chcete túto funkciu priplatiť, zatíte si 300 eur.

Citroen C5 Infotainment

Takisto sú USB výstupy v základnom vyhotovení, tu však vyslovujeme kritiku smerom k ich počtu. Kým inde sú štandardom štyri výstupy, tu ich dostanete iba dva, ku cti Citroënu však slúži to, že ich nájdete vpredu aj vzadu. Apple Carplay funguje bezchybne a v podstate vám poskytne asi najaktuálnejšiu navigáciu. Príplatok za vstavaný navigačný systém predstavuje 1 200 až 300 eur, v závislosti od úrovne vybavenia. Najvyšší stupeň má aj internú pamäť s kapacitou 8 GB.

Citroen C5 Infotainment

Posledným odporúčaným príplatkom je CITROËN Connect Box. Ten zahŕňa lokalizovanú asistenciu, ktorá v prípade nehody automatický privolá pomoc, prípadne vás spojí s centrálnym pultom asistenčnej služby. Využíva na to vstavaný mikrofón, reproduktor a súčasťou systému je aj karta SIM. Za tento bezpečnostný prvok zaplatíte 350 eur.

Majo Bóna, Auto Motor a Šport
Ako auto-moto novinár pracujem presne dvadsať rokov a za tento čas som odjazdil prakticky všetky kategórie vrátane Peugeotu BB1, ktorý vo mne zanechal trvalé... spomienky. Maximálnou rýchlosťou, ktorou som išiel sa nechválim, lebo 314 km/h nestojí za reč. Milujem autá, ktoré majú charakter, preto som fanúšikom a aj vlastním hrdzavú poľskú fiatku :) Ak ste zvedaví na moje názory, môžete si prečítať moje články, prípadne pozrieť videá na apextv.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Magazín

Podnikaví príbuzní Elona Muska (video s titulkami)

Elon Musk pochádza z veľmi podnikavej rodiny. Možno viete, že jeho bratranci založili SolarCity a jeho brat Kimbala bol investorom či spoluzakladateľom niektorých skorších Elonovych firiem, ale čo viete o zvyšku jeho rodiny? Napríklad Elonova sestra Tosca založila „romantický Netflix“ a jeho matka je 71-ročný modelka. Za zmienku však stoja tiež Elonovi predkovia, ktorí boli prieskumníci, chiropraktici či politici.