Prečo milujem Hondu CB500X a F

Vo svete motoriek je možné všetko, dokonca aj to, že sa zamilujete do motorky s nižšou kubatúrou a výkonom. To je príbeh modelov CB 500X a CB 500 F.
Vydané  Text: 
Priznám sa, nepatrím medzi moto-profesionálov, „kolenobrúsičov“ ani jazdcov na zadnom kolese. **No jazdím na motorkách aktívne a dokážem si ich užiť a samozrejme mám svojho favorita.** Na vrchole môjho potravinového reťazca je napríklad Honda CRF 1000L Honda Africa Twin. Teda plnokrvný model nielen po optickej, ale aj objemovej stránke. No aj tak si kedykoľvek, čo i len na chvíľku zajazdím na niektorej verzii modelového radu CB500, vždy sa utvrdím, že je to jedna z najlepších motoriek na trhu. A myslím to celkovo, nielen vo svojej kategórii. **Kombinácia malého dvojvalcového motora a vynikajúceho podvozka je taká dobrá, že oslovi aj starších a skúsenejších motorkárov.** Táto motorka vám vlezie pod kožu tak rýchlo, že už po chvíli rozmýšľajte nad tým, že by ste si ju kúpili. Najmä ak motorku využívate väčšinou v meste. Tam vynikne jej obratnosť, oceníte extrémne kamarátsky podvozok a samozrejme aj nízku spotrebu.
Pritom pohľad do technických tabuliek ani zďaleka nenaznačuje porciu zábavy, ktorú vám 35 kW (47,6 k) dokáže sprostredkovať. Stačí jedna jazda v daždi a zistíte, že sa na nej ani vtedy nebojíte jazdiť. **Bez problémov ju nakloníte aj v daždi, nároky ktoré kladie na jazdca akákoľvek “cé-bé päťstovka” sú minimálne.** Posledným tromfom je spotreba. Pollitrový dvojvalec sa uspokojí s troma litrami benzínu na sto kilometrov. Bez ohľadu na to, či si užívate okresku, alebo sa prepletáte mestom. A ktorú by som si vybral? Nuž mojou voľbou je jednoznačne model X, kvôli pozícii sedenia a vzhľadu dospelého endura. **Z diaľky budete mať imidž už spomínanej „Afriky“ a okrem toho si v príslušenstve Hondy nájdete aj kompletný kufrový set, s ktorým sa môžete vybrať aj na expedíciu okolo Európy.**
A model F? Pre mňa ideál pre začiatočníčky baby, alebo osemnásťročných motorkárov s vodičským preukazom A2, ktorí si chcú vyskúšať motorku. Poloha aj výška sedadla sú v ideálnej pozícii, ovládanie ľahké a intuitívne a v prípade nového modelového ročníka pribudol aj zvuk! Áno, malý dvojvalec poteší nielen motorkárky, ale aj niektorých motorkárov svojou zvukovou stopou. **Paradoxne má lepší zvuk než predsa len dospelejšie vyzerajúca X-ka.** Poškuľujete po kamarátskej motorke? Myslím že nemáte nad čím váhať 😉

Technické údaje Honda CB 500F a CB 500X

**Objem motora**: 471 cm3
**Max. výkon**: 35 kW (47,6 k) pri 8 600 ot./min.
**Max. krút. moment**: 43 Nm pri 6 500 ot./min.
**Hmotnosť**: 189 kg (F) 197 kg (X)
**Cena**: CB500F: 5 890 eur CB500X: 6 390 eur
originalny text Priznám sa, nepatrím medzi moto-profesionálov, „kolenobrúsičov“ ani jazdcov na zadnom kolese. **No jazdím na motorkách aktívne a dokážem si ich užiť a samozrejme mám svojho favorita.** Na vrchole môjho potravinového reťazca je napríklad Honda CRF 1000L Honda Africa Twin. Teda plnokrvný model nielen po optickej, ale aj objemovej stránke. No aj tak si kedykoľvek, čo i len na chvíľku zajazdím na niektorej verzii modelového radu CB500, vždy sa utvrdím, že je to jedna z najlepších motoriek na trhu. A myslím to celkovo, nie len vo svojej kategórii. **Kombinácia malého dvojvalcového motora a vynikajúceho podvozka je taká dobrá, že oslovi aj starších a skúsenejších motorkárov.** Táto motorka vám vlezie pod kožu tak rýchlo, že už po chvíli rozmýšľajte nad tým, že by ste si ju kúpili. Najmä ak motorku využívate väčšinou v meste. Tam vynikne jej obratnosť, oceníte extrémne kamarátsky podvozok a samozrejme aj nízku spotrebu.
Pritom pohľad do technických tabuliek ani zďaleka nenaznačuje porciu zábavy, ktorú vám 35kW (47,6 k) dokáže sprostredkovať. Stačí jedna jazda v daždi a zistíte, že sa na nej ani vtedy nebojíte jazdiť. **Bez problémov ju nakloníte aj v daždi, nároky ktoré kladie na jazdca akákoľvek “cé-bé päťstovka” sú minimálne.** Posledným tromfom je spotreba. Pollitrový dvojvalec sa uspokojí s troma litrami benzínu na sto kilometrov. Bez ohľadu na to, či si užívate okresku, alebo sa prepletáte mestom. A ktorú by som si vybral? Nuž mojou voľbou je jednoznačne model X, kvôli pozícii sedenia a vzhľadu dospelého endura. **Z diaľky budete mať imidž už spomínanej „Afriky“ a okrem toho si v príslušenstve Hondy nájdete aj kompletný kufrový set s ktorým sa môžete vybrať aj na expedíciu okolo Európy.**
A model F? Pre mňa ideál pre začiatočníčky baby, alebo osemnásťročných motorkárov s A2-ým vodičským preukazom, ktorý si chcú vyskúšať motorku. Poloha aj výška sedadla sú v ideálnej pozícii ovládanie ľahké a intuitívne a v prípade nového modelového ročníka pribudol aj zvuk! Áno malý dvojvalec poteší nielen motorkárky ale aj niektorých motorkárov svojou zvukovou stopou. **Paradoxne ma lepší zvuk než predsa len dospelejšie vyzerajúca X-ka.** Poškuľujete po kamarátskej motorke? Myslím že nemáte nad čím váhať 😉

Technické údadaje:

Honda CB 500F a CB 500X Objem motora: 471 cm3 Max. výkon: 35 kW (47,6 k) pri 8 600 ot./min. Max. krút. moment: 43 Nm pri 6 500 ot./min. Hmotnosť: 189 kg (F) 197 kg (X) Cena: CB500F: 5 890 eur CB500X: 6 390 eur




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »