Testy

Prečo milujem Hondu CB500X a F

Priznám sa, nepatrím medzi moto-profesionálov, „kolenobrúsičov“ ani jazdcov na zadnom kolese. No jazdím na motorkách aktívne a dokážem si ich užiť a samozrejme mám svojho favorita. Na vrchole môjho potravinového reťazca je napríklad Honda CRF 1000L Honda Africa Twin. Teda plnokrvný model nielen po optickej, ale aj objemovej stránke.

No aj tak si kedykoľvek, čo i len na chvíľku zajazdím na niektorej verzii modelového radu CB500, vždy sa utvrdím, že je to jedna z najlepších motoriek na trhu. A myslím to celkovo, nielen vo svojej kategórii. Kombinácia malého dvojvalcového motora a vynikajúceho podvozka je taká dobrá, že oslovi aj starších a skúsenejších motorkárov. Táto motorka vám vlezie pod kožu tak rýchlo, že už po chvíli rozmýšľajte nad tým, že by ste si ju kúpili. Najmä ak motorku využívate väčšinou v meste. Tam vynikne jej obratnosť, oceníte extrémne kamarátsky podvozok a samozrejme aj nízku spotrebu.

Hondu CB500X a F

Pritom pohľad do technických tabuliek ani zďaleka nenaznačuje porciu zábavy, ktorú vám 35 kW (47,6 k) dokáže sprostredkovať. Stačí jedna jazda v daždi a zistíte, že sa na nej ani vtedy nebojíte jazdiť. Bez problémov ju nakloníte aj v daždi, nároky ktoré kladie na jazdca akákoľvek “cé-bé päťstovka” sú minimálne. Posledným tromfom je spotreba. Pollitrový dvojvalec sa uspokojí s troma litrami benzínu na sto kilometrov. Bez ohľadu na to, či si užívate okresku, alebo sa prepletáte mestom.

A ktorú by som si vybral? Nuž mojou voľbou je jednoznačne model X, kvôli pozícii sedenia a vzhľadu dospelého endura. Z diaľky budete mať imidž už spomínanej „Afriky“ a okrem toho si v príslušenstve Hondy nájdete aj kompletný kufrový set, s ktorým sa môžete vybrať aj na expedíciu okolo Európy.

Hondu CB500X a F

A model F? Pre mňa ideál pre začiatočníčky baby, alebo osemnásťročných motorkárov s vodičským preukazom A2, ktorí si chcú vyskúšať motorku. Poloha aj výška sedadla sú v ideálnej pozícii, ovládanie ľahké a intuitívne a v prípade nového modelového ročníka pribudol aj zvuk! Áno, malý dvojvalec poteší nielen motorkárky, ale aj niektorých motorkárov svojou zvukovou stopou. Paradoxne má lepší zvuk než predsa len dospelejšie vyzerajúca X-ka. Poškuľujete po kamarátskej motorke? Myslím že nemáte nad čím váhať ;)


Technické údaje Honda CB 500F a CB 500X

Objem motora: 471 cm3
Max. výkon: 35 kW (47,6 k) pri 8 600 ot./min.
Max. krút. moment: 43 Nm pri 6 500 ot./min.
Hmotnosť: 189 kg (F) 197 kg (X)
Cena: CB500F: 5 890 eur CB500X: 6 390 eur

originalny text Priznám sa, nepatrím medzi moto-profesionálov, „kolenobrúsičov“ ani jazdcov na zadnom kolese. **No jazdím na motorkách aktívne a dokážem si ich užiť a samozrejme mám svojho favorita.** Na vrchole môjho potravinového reťazca je napríklad Honda CRF 1000L Honda Africa Twin. Teda plnokrvný model nielen po optickej, ale aj objemovej stránke.

No aj tak si kedykoľvek, čo i len na chvíľku zajazdím na niektorej verzii modelového radu CB500, vždy sa utvrdím, že je to jedna z najlepších motoriek na trhu. A myslím to celkovo, nie len vo svojej kategórii. Kombinácia malého dvojvalcového motora a vynikajúceho podvozka je taká dobrá, že oslovi aj starších a skúsenejších motorkárov. Táto motorka vám vlezie pod kožu tak rýchlo, že už po chvíli rozmýšľajte nad tým, že by ste si ju kúpili. Najmä ak motorku využívate väčšinou v meste. Tam vynikne jej obratnosť, oceníte extrémne kamarátsky podvozok a samozrejme aj nízku spotrebu.

Hondu CB500X a F

Pritom pohľad do technických tabuliek ani zďaleka nenaznačuje porciu zábavy, ktorú vám 35kW (47,6 k) dokáže sprostredkovať. Stačí jedna jazda v daždi a zistíte, že sa na nej ani vtedy nebojíte jazdiť. Bez problémov ju nakloníte aj v daždi, nároky ktoré kladie na jazdca akákoľvek “cé-bé päťstovka” sú minimálne. Posledným tromfom je spotreba. Pollitrový dvojvalec sa uspokojí s troma litrami benzínu na sto kilometrov. Bez ohľadu na to, či si užívate okresku, alebo sa prepletáte mestom.

A ktorú by som si vybral? Nuž mojou voľbou je jednoznačne model X, kvôli pozícii sedenia a vzhľadu dospelého endura. Z diaľky budete mať imidž už spomínanej „Afriky“ a okrem toho si v príslušenstve Hondy nájdete aj kompletný kufrový set s ktorým sa môžete vybrať aj na expedíciu okolo Európy.

Hondu CB500X a F

A model F? Pre mňa ideál pre začiatočníčky baby, alebo osemnásťročných motorkárov s A2-ým vodičským preukazom, ktorý si chcú vyskúšať motorku. Poloha aj výška sedadla sú v ideálnej pozícii ovládanie ľahké a intuitívne a v prípade nového modelového ročníka pribudol aj zvuk! Áno malý dvojvalec poteší nielen motorkárky ale aj niektorých motorkárov svojou zvukovou stopou. Paradoxne ma lepší zvuk než predsa len dospelejšie vyzerajúca X-ka. Poškuľujete po kamarátskej motorke? Myslím že nemáte nad čím váhať ;)

Technické údadaje:

Honda CB 500F a CB 500X

Objem motora: 471 cm3

Max. výkon: 35 kW (47,6 k) pri 8 600 ot./min.

Max. krút. moment: 43 Nm pri 6 500 ot./min.

Hmotnosť: 189 kg (F) 197 kg (X)

Cena: CB500F: 5 890 eur CB500X: 6 390 eur

Majo Bóna, Auto Motor a Šport
Ako auto-moto novinár pracujem presne dvadsať rokov a za tento čas som odjazdil prakticky všetky kategórie vrátane Peugeotu BB1, ktorý vo mne zanechal trvalé... spomienky. Maximálnou rýchlosťou, ktorou som išiel sa nechválim, lebo 314 km/h nestojí za reč. Milujem autá, ktoré majú charakter, preto som fanúšikom a aj vlastním hrdzavú poľskú fiatku :) Ak ste zvedaví na moje názory, môžete si prečítať moje články, prípadne pozrieť videá na apextv.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Magazín

Podnikaví príbuzní Elona Muska (video s titulkami)

Elon Musk pochádza z veľmi podnikavej rodiny. Možno viete, že jeho bratranci založili SolarCity a jeho brat Kimbala bol investorom či spoluzakladateľom niektorých skorších Elonovych firiem, ale čo viete o zvyšku jeho rodiny? Napríklad Elonova sestra Tosca založila „romantický Netflix“ a jeho matka je 71-ročný modelka. Za zmienku však stoja tiež Elonovi predkovia, ktorí boli prieskumníci, chiropraktici či politici.