Testy

TEST: Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G194 AWD - Voľba srdca i rozumu

Japonská automobilka nám v poslednom čase naznačuje akýsi prechod do vyššej ligy. Použitými materiálmi a kvalitou spracovania sa Mazda nebezpečne približuje k prémiovým zástupcom tejto kategórie a musíme konštatovať, že pri priamom porovnaní pôsobia niektorí konkurenti len ako chudobní príbuzní. Na rozdiel od väčšiny výrobcov Mazda na kvalitných mäkčených materiáloch v interiéri naozaj nešetrila. Nájdete ich dokonca aj na dverách vzadu, kde už konkurencia zvyčajne uprednostňuje používanie lacnejších tvrdých plastov. Zadní pasažieri tiež určite ocenia stropné rúčky, výduchy klimatizácie, vyhrievanie krajných sedadiel či dvojicu USB vstupov na nabíjanie mobilných telefónov. S pripojením mobilného telefónu nebudete mať problém ani vpredu.

TEST MAZDA CX-5 2.5 AWD (2018)

Okrem samotného nabíjania si môžete po novom premietnuť údaje či navigáciu z mobilného telefónu aj na displej infotainmentu prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto. Samotný displej umožňuje dotykové ovládanie počas státia, za jazdy budete z bezpečnostných dôvodov odkázaní na otočný ovládač pri stredovej opierke, s ktorým je však práca veľmi intuitívna. Páčila sa nám tiež prítomnosť fyzických ovládačov klimatizácie a hlasitosti rádia, väčšinu funkcií môžete ovládať aj priamo na volante. Vďaka širokým možnostiam nastavenia volantu a sedadla si polohu nájde takmer každý. Kožené predné sedadlá sú navyše vyhrievané a poskytujú dobrú oporu chrbtice a tela v zákrutách, k dokonalosti nám chýbala len nastaviteľná dĺžka sedacej časti.

TEST MAZDA CX-5 2.5 AWD (2018)

Pod kapotou nami testovaného modelu sa nachádzala vrcholná benzínová motorizácia. Atmosférický 2,5-litrový štvorvalec využívajúci technológiu Skyactiv je naladený na 143 kW (194 k), pričom krútiaci moment dosahuje 258 Nm. Ten automobilka kombinuje výhradne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá obľubuje plynulú jazdu. Za normálnych okolností radí veľmi rýchlo a bez zbytočného trhania, k miernemu zaváhaniu pri výbere správneho prevodového stupňa dochádza len pri úplnom zošliapnutí akcelerátora. Tento efekt však môžete eliminovať naladením pohonného ústrojenstva do režimu šport. Napriek vyššej prevádzkovej hmotnosti vozidla môžeme jazdné vlastnosti v zákrutách aj vďaka pohonu všetkých štyroch kolies označiť za vynikajúce. Mazda zvláda športovú jazdu bez nepríjemných náklonov karosérie a za volantom veľmi rýchlo zabudnete na to, že sedíte v pomerne veľkom SUV. A keďže ide o vozidlo s atmosférickým motorom, so zmenou jazdného štýlu sa spotreba nezvyšuje tak dramaticky ako v prípade malých prepĺňaných agregátov. Pri obzvlášť úspornej jazde po okresných cestách môžete spotrebu stlačiť pod 8 l/100 km. Mestská prevádzka alebo diaľničné tempo ju však dokážu priblížiť až k 9 l/100 km, čo môžeme aj naďalej považovať za slušnú hodnotu pri takom výkonnom vozidle s pohonom 4 x 4.

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G194 AWD - informačná tabuľka

Voľba srdca i rozumu

Obchodné informácie
Cena 37 105
Značka Mazda
Model CX-5
Model - Typ 2.5 Skyactiv-G194 AWD
Model - rok výroby 2018
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 550 mm
Šírka 1 840 mm
Výška 1 680 mm
Rázvor 2 700 mm
Objem palivovej nádrže 58 l
Pohotovostná hmotnosť 1 720 kg
Maximálna hmotnosť 2 140 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 660 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 950 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 2 488 cm3
Najvyšší výkon 194 k
Najvyšší výkon 143 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 6 000
Najvyšší krútiaci moment 258 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 4 000
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 7,2 L
Emise 164 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 195
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 9,2
.
Tabuľka Mazda CX-5 2,5 AWD

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4
Klady
  • Veľkorysá priestorová ponuka
  • kultivovaný motor
  • dizajn
  • kvalita spracovania
  • výbava
Zápory
  • Priemerná spotreba
  • tvrdší podvozok
  • vyššia cena

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie