Nissan X-Trail 2.0 DCI – Ako dopadol v dlhodobom teste (11 000 km)?
S koncom školského roka sa končí aj náš dlhodobý test Nissanu X-Trail. Za pol roka sa stal platným členom redakcie a v niektorých momentoch doslova nenahraditeľným kolegom. Prišiel však čas, aby sme mu vystavili konečné vysvedčenie.
Vydané Text: Martin Šebesta
Skúsenosti Škantárovcov
Okrem našej redakcie jazdia na Nissanoch X-Trail aj naši úspešní deblkanoisti, bratranci Peter a Ladislav Škantárovci. Zaujímalo nás, ako majstri sveta a Európy a víťazi Olympijských hier aj svetového pohára vnímajú svoje vozidlá.Hodnotenie po 11 000 km
PLUSY: + Nízka nakladacia hrana batožinového priestoru + Bohatá bezpečnostná výbava už v základnej verzii + Ovládanie funkcií veľkými tlačidlami + Priestranný interiér vpredu aj vzadu + Variabilita batožinového priestoru + Jednoduché vkladanie cieľov do navigácie + Rýchle prepojenie s mobilom cez bluetooth + Dobre hrajúca audiosústava Bose + Prítomnosť náhradného kolesa + Veľmi dobrý pohľad na vozidlo vďaka kamerám + Pohon 4 × 4 dostupný už od druhej najnižšej verzie výbavy + Jednoduché ovládanie pohonu 4 × 4 + Schopnosti v teréne + Rozumné ceny príplatkov za asistenčné systémy + Po sklopení zadných sedadiel vzniká rovina bez skoku + Rozsah posúvania a sklápania zadných sedadiel + Možnosť pohodlne prevážať troch dospelých vzadu + Pohodlné čalúnenie sedadiel + Odkladacie priestory okolo vodiča + Viacero 12 V zásuviek v interiéri aj v batožinovom priestore + Schránka na okuliare v strešnej konzole + Otváranie veka batožinového priestoru kopnutím pod zadný nárazník MÍNUSY: + Turbodiera pod 1 500 ot./min. + Malé držiaky na fľaše vo dverách + Rozmiestnenie niektorých ovládacích prvkov + Radarový tempomat ani za príplatok + Ovládanie veka nádrže tiahlom pred kolenom vodiča + Kamery sa ľahko ušpinia + Automaticky sa sťahuje iba okno vodiča + Na zadné kolesá smeruje iba do 50 % výkonu + Lepším jazdným vlastnostiam v teréne by prispela uzávierka zadného diferenciálu + Málo USB portov vo vozidle + Chýba indukčné nabíjanie + Málo vešiakov v batožinovom priestore + Veko batožinového priestoru sa dá elektronicky iba zavrieť, nie zamknúťPokračujte na ďalší príspevok »
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?Lacná elektrická dodávka
TEST BYD ETP3: Prvý raz sme testovali čínsky BYD, je veľkým lákadlom pre firmy
Elektrické autá nemusia byť technologicky ohromujúce, aby ich zákazníci ocenili. Elektrické LCV BYD ETP3 je toho príkladom, predáva sa za menej ako 30-tisíc.
Základné údaje: 3,5 m³, 100 kW, 100 km/h a reálny dojazd presahujúci 200 km. Jednoduchšie elektrické LCV oslovuje cenou 29 990 € bez DPH.