Nissan X-Trail 2.0 DCI – Ako dopadol v dlhodobom teste (11 000 km)?
S koncom školského roka sa končí aj náš dlhodobý test Nissanu X-Trail. Za pol roka sa stal platným členom redakcie a v niektorých momentoch doslova nenahraditeľným kolegom. Prišiel však čas, aby sme mu vystavili konečné vysvedčenie.
Vydané Text: Martin Šebesta
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2018/08/e210bab79440ae3d57ea63db254cc0f1.jpg)
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2018/05/29d0a252c6a7da081bb5e1c21748427f.jpg)
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2018/02/6baeef5802300899a8454dc7d52ccac5.jpg)
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2018/02/c4b99ba7426d8f096d6d2b39133dfb91.jpg)
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2018/02/6d2d0677694c51ad1e4ea86a88cdcca5.jpg)
Skúsenosti Škantárovcov
Okrem našej redakcie jazdia na Nissanoch X-Trail aj naši úspešní deblkanoisti, bratranci Peter a Ladislav Škantárovci. Zaujímalo nás, ako majstri sveta a Európy a víťazi Olympijských hier aj svetového pohára vnímajú svoje vozidlá.![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2018/08/2ae6bb19d19a9084601f47e21769cf25.jpg)
Hodnotenie po 11 000 km
PLUSY: + Nízka nakladacia hrana batožinového priestoru + Bohatá bezpečnostná výbava už v základnej verzii + Ovládanie funkcií veľkými tlačidlami + Priestranný interiér vpredu aj vzadu + Variabilita batožinového priestoru + Jednoduché vkladanie cieľov do navigácie + Rýchle prepojenie s mobilom cez bluetooth + Dobre hrajúca audiosústava Bose + Prítomnosť náhradného kolesa + Veľmi dobrý pohľad na vozidlo vďaka kamerám + Pohon 4 × 4 dostupný už od druhej najnižšej verzie výbavy + Jednoduché ovládanie pohonu 4 × 4 + Schopnosti v teréne + Rozumné ceny príplatkov za asistenčné systémy + Po sklopení zadných sedadiel vzniká rovina bez skoku + Rozsah posúvania a sklápania zadných sedadiel + Možnosť pohodlne prevážať troch dospelých vzadu + Pohodlné čalúnenie sedadiel + Odkladacie priestory okolo vodiča + Viacero 12 V zásuviek v interiéri aj v batožinovom priestore + Schránka na okuliare v strešnej konzole + Otváranie veka batožinového priestoru kopnutím pod zadný nárazník MÍNUSY: + Turbodiera pod 1 500 ot./min. + Malé držiaky na fľaše vo dverách + Rozmiestnenie niektorých ovládacích prvkov + Radarový tempomat ani za príplatok + Ovládanie veka nádrže tiahlom pred kolenom vodiča + Kamery sa ľahko ušpinia + Automaticky sa sťahuje iba okno vodiča + Na zadné kolesá smeruje iba do 50 % výkonu + Lepším jazdným vlastnostiam v teréne by prispela uzávierka zadného diferenciálu + Málo USB portov vo vozidle + Chýba indukčné nabíjanie + Málo vešiakov v batožinovom priestore + Veko batožinového priestoru sa dá elektronicky iba zavrieť, nie zamknúť![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2018/08/13e6574c2658c993eee971327cae8aef.jpg)