Test Seat Leon ST 1.2 TSI: Toto je auto pre chlapa! Bez irónie.
Nehrá sa na luxusné kombi, ale má zo všetkého trochu. Ak už nič iné, musíte oceniť jeho praktickosť a krásny dizajn.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Seat Leon ST sme otestovali vo výbave Style s 1,2-litrovým benzínovým motorom. V porovnaní s predtým testovaným Leon ST Cupra 300 bol osekaný takmer na kosť, ale hoci je cenový rozdiel priepastný, aj v takmer úplnom základe vie byť Leon pohodlný, zábavný, praktický a reprezentatívny. Skrátka také ideálne auto pre chlapa a jeho rodinku.
Kľúčové vlastnosti:
• pomerne tvrdý, ale odolným dojmom pôsobiaci interiér;• naozaj veľký kufor;
• výrazne estetický vzhľad;
• benzínový motor 1,2 TSI s optimálnymi vlastnosťami;
• základná, ale dobrá úroveň konektivity a multimédií;
Dizajn vyladený takmer do dokonalosti
Seat Leon ST nevybáča z dizajnového manuálu automobilky, jeho vzhľad je výrazne estetický, dynamický, priam športový. Netrénované oko si jeho prednú časť môže pomýliť aj s takou Ibizou, ale aj Aronou či dokonca Atecou, hoci ide o úplne odlišné modely. V testovanom aute boli inštalované Full LED svetlomety, ich cena je 1275 eur. Táto investícia sa však bez najmenších pochybností oplatí: nielen kvôli dizajnu, ale pre ich funkčnosť. Vďaka technológii LED má Leon svoj typický svetelný podpis, ešte viac podčiarkuje dynamiku vozidla a budí dojem prémiovosti a technologickej vyspelosti. Pri zapnutej smerovke sa biele svetlo LED pásov prepína do oranžovej farby, výstražné svetlá teda nie sú oddelené, ako napríklad v Mercedese triedy B.Interiér a multimédiá
Interiér už na prvý pohľad pôsobí moderne, vyvážene a hodnotne. Seat je typický tvrdšími plastmi používanými na palubovke a v interiéri, odôvodnenie nachádzam v ich vyššej odolnosti. Leon však vhodne kombinuje tvrdé materiály s tými mäkkými a poddajnými, napríklad volant je jednoducho perfektný. Tlačidlá na stredovej konzole vraj boli otestované 5-tisíc násobným stlačením, poťahy sedadiel prešli testom simulácie 20-tisícov nasadnutí a vysadnutí. Sú to pozoruhodné čísla a môj subjektívny dojem z interiéru je pozitívny.Zadná časť a kufor
Pasažieri vzadu majú k dispozícii jednoduchšie sedenie na čalúnenej lavici. Stredové sedadlo sa dá sklopiť do lakťovej opierky alebo úplne spoločne s pravým sedadlom. Ak sa sklopí toto sedadlo iba do lakťovej opierky, cez priestor kufra vznikne priezor pre uloženie dlhých predmetov, napríklad lyží. Zadní pasažieri môžu byť teda traja, pričom všetci budú mať k dispozícii pomerne dobré a pohodlné sedenie. Stredné sedadlo je síce užšie a najmenej komfortné, s jeho aktívnym využívaním však nebude problém. Krajné sedadlá majú úchytky ISOFIX, stredné sedadlo nie.Jazda a motor
Pod kapotou pracuje 1,2-litrový benzínový motor typu TSI s maximálnym výkonom 81 kW (110 koní). Vodič radí cez manuálnu 6-stupňovú prevodovku, poháňaná je predná náprava. Tento motor je vybavený systém StartStop – ak by ste ho nechceli, museli by ste sa zmieriť síce s rovnakým motorom, ale výkonovo obmedzeným na 63 kW (86 koní). V nízkych otáčkach sa motor prejavuje miernymi vibráciami, tie však do interiéru prenikajú iba slabo. Chod 1,2-litrového TSI je veľmi kultivovaný a hladký, nie je potrebné ho vytáčať, aby ste sa rozbehli. Ale keď ho vytočíte, odvďačí sa vám naozaj dlhou dodávkou výkonu a pekným zvukom, ktorý pohladí na duši každého motoristu.Praktické a pekné auto za 17-tisíc
Seat Leon ST vo verzii s 1,2-litrovým benzínovým motorom TSI a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou je podľa môjho názoru také to ideálne auto na všestranné každodenné využitie. Veď sa len na neho pozrite! Leon je krásny, pôsobí priam luxusne, nedáva navonok tušiť o svojej vnútornej výbave. Veľký kufor s dobrou variabilitou som ocenil v priebehu týždňa hneď niekoľkokrát a ani raz ma Leon nesklamal. A pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, dá sa s ním aj zabaviť a užiť si trocha z tej motoristickej vášne, i keď driftovať na parkovisku s ním určite nebudete. ### Technické údaje SEAT Leon ST 1.2 TSI **Motor**: 1.2 TSI 110 k (81 kW) Štart/Stop, 1197 ccm, benzín, 160 Nm**Pohon a podvozok**: pohon predných kolies, predná náprava nezávislá McPherson (oceľové pružiny, hydraulické tlmiče, DCC), zadná náprava polotuhá
**Rozmery (dĺžka/šírka/výška)**:4549/1816/1454 mm
**Rázvor**: 2636 mm
**Pohotovostná/maximálna hmotnosť**: 1233/1800 kg
**Brzdy**: Predné ventilované kotúčové a zadné kotúčové brzdy
**Batožinový priestor**: 587 litrov
**Objem nádrže**: 50 litrov
**Spotreba (mesto/mimo mesto/kombinovane)**: 6,1/4,2/4,9 l/100 km
**Max. rýchlosť**: 197 km/h
**Akcelerácia 0-100 km/h**: 9,9 s
**Emisie CO2**:114 g/km
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.
Cyklistika v Rakúsku
Najkrajšia a najlepšia. Cykloturistika v Rakúsku zahŕňa nížiny, hory, pamiatky aj rozprávkovú prírodu
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.
Tak vysadnite na bicykle a šliapnite do pedálov!Nový model
Nový NISSAN QASHQAI odhalený! Zmena je priam obrovská, kamery vidia aj pod podvozok
Nová verzia kompaktného SUV Qashqai sa podobá na elektromobil Ariya.
Novinkou je tiež celkom nový stupeň výbavy N-DesignTieto pneumatiky budú už čoskoro nelegálne. Máte ich aj vy?
Používate na aute pneumatiky s označením M+S? Mali by ste si dať pozor. Od októbra tohto roka nemusia byť legálne.
Dôvodom je zavedenie nového označovania. To prišlo ako odpoveď na mnohých výrobcov, ktorí symbolom M+S označovali aj pneumatiky, neprispôsobené na jazdu na snehu.Spravodajstvo
Rezort obrany vyzýva ľudí, aby nelietali dronmi nad vojenskými objektmi a infraštruktúrou
Ohrozenie letovej prevádzky môže vyústiť do trestnoprávneho stíhania a pokuty 500 €, informuje rezort obrany.
Volvo na Slovensku
Európska komisia schválila dotáciu pre Volvo, na Slovensko prinesie 3300 pracovných miest
Automobilka bude na Slovensku vyrábať až 250-tisíc vozidiel ročne.
Celkové náklady na projekt výroby elektromobilov predstavujú 1,2 miliardy eur.