Magazín

Každý má svoje ID. Predstavujeme Volkswageny novej generácie

Elektromobily Volkswagen ID.

VW ID.3

Tu sa to všetko začalo. Aj keď ID.3 nebol prvým elektrickým modelom Volkswagenu, bol to priekopník, ktorý prvýkrát využíval modulárnu elektrickú platformu (MEB), ktorá tvorí základ pre vskutku úžasne pestrú paletu elektromobilov koncernu VW.

Model ID.3 je kompaktný elektromobil – zvonku má veľmi podobné rozmery ako VW Golf, ale vnútri vďaka elektrickej architektúre ponúka takmer toľko priestoru ako Passat. Medzi jeho silné stránky patrí aj skvelá manévrovateľnosť – priemer otáčania je iba 10,2 metra, ktorá sa dá zas pripodobniť k maličkému modelu up!. Taktiež výbava môže byť v porovnaní s tým, čo bežne nájdeme v kompaktnej triede, nadpriemerná: k dispozícii je head-up displej so systémom rozšírenej reality, špeciálne multifunkčné svetielko ID. Light a množstvo pokročilých asistenčných systémov.
Cena od 43 390 €
Dostupné verzie ID.3, Easy, Pro, Performance | 58 kWh batéria
Výkon 150 kW (204 k)
Krútiaci moment 310 Nm
Dojazd 541 - 546 km (WLTP)
Rozmery 4 264 × 1 809 × 1 537, rázvor 2 770 mm
Objem batožinového priestoru: 385 / 1 267 dm3
Nabíjanie 5 - 80 % 35 minút, max. 120 kW
Koeficient aerodynamického odporu 0,26


VW ID.4

Väčší, priestrannejší a luxusnejší. Volkswagen ID.4 priniesol do segmentu elektromobilov v prvom rade priestor, variabilitu, rozsiahle možnosti individualizácie a ešte viac ticha.

Medzi nové prvky zvýrazňujúce dizajn, ale zároveň šetriace energiu, patria štýlové OLED zadné svetlomety. ID.4 dokáže plnohodnotne nahradiť veľké rodinné auto, a to nielen vďaka veľkému dojazdu, ale aj vďaka schopnosti ťahať príves až do hmotnosti 1 200 kg. Materiály v kabíne sú na vyššej úrovni a aj keď mnohé z nich vyzerajú ako vysoko kvalitná koža, v skutočnosti sú to šikovne recyklované ekologické materiály. Lepšie je aj odhlučnenie kabíny. Všestranná využiteľnosť, vynikajúce Matrix LED svetlá IQ.Light a pokročilé asistenčné systémy spolu s ekologickou produkciou zaujali aj 90 porotcov z 24 krajín, ktorí ID.4 zvolili za Svetové auto roka 2021.



ID.4 Pro
77 kWh batéria
Výkon: 128 kW (174 k)
Krútiaci moment: 235 Nm
Dojazd: 521 km (WLTP)
ID.4 Pro Performance
77 kWh batéria
Výkon: 150 kW (204 k)
Krútiaci moment: 310 Nm
Dojazd: 521 km (WLTP)
ID.4 GTX
77 kWh batéria
Výkon: 220 kW (299 k)
Krútiaci moment: 310 + 162 Nm
Pohon: 4 × 4
Dojazd: 479 km (WLTP)
Rozmery: 4 584 × 1 852 × 1 612, rázvor 2 771 mm
Objem batožinového priestoru: 543/1 575 dm3
Nabíjanie 5 – 80 %: 29 minút, max. 135 kW (GTX: 38 minút)
Koeficient aerodynamického odporu: 0,28
Cena od: 46 690 €

VW ID.5

Keď sa praktická stránka spája s emóciami a športovým duchom. Volkswagen ID.5 prináša do sveta elektromobilov atraktívnu karosériu typu SUV-kupé, pričom nijako neobmedzuje komfort ani priestor pre pasažierov. A pozrite na ten aerodynamický spojler!

Hlavnou výhodou modelu ID.5 v porovnaní s ID.4 je jeho aerodynamika. Nižší koeficient odporu vzduchu znamená vyšší dojazd, najmä vo vyšších rýchlostiach. Model ID.5 je dostupný výlučne s najväčšou batériou, takže nemá problém s dlhými trasami. Ako prvý doniesol do rodiny ID až 135 kW nabíjanie aj vďaka novej generácii softvéru, ktorá sa však postupne cez bezdrôtové aktualizácie dostáva spätne do všetkých ostatných modelov rodiny ID. Pre vybrané modely teda bude dostupné aj rýchlejšie nabíjanie.



ID.5 Pro
77 kWh batéria
Výkon: 128 kW (174 k)
Krútiaci moment: 235 Nm
Dojazd: 515 km (WLTP)
ID.5 Pro Performance
77 kWh batéria
Výkon: 150 kW (204 k)
Krútiaci moment: 310 Nm
Dojazd: 515 km (WLTP)
ID.5 GTX
77 kWh batéria
Výkon: 220 kW (299 k)
Krútiaci moment: 310 + 162 Nm
Pohon: 4 × 4
Dojazd: ešte nie je dostupný<
Rozmery: 4 599 × 1 852 × 1 607, rázvor 2 771 mm
Objem batožinového priestoru: 549/1 561 dm3
Nabíjanie 5 – 80 %: 29 minút, max. 135 kW (GTX: 38 minút)
Koeficient aerodynamického odporu: 0,26 (GTX: 0,27
Cena od: 49 890 €

VW ID.Buzz

Hatchback, SUV... čo ešte chýba? Predsa poriadne MPV! A ak vám niekto povie, že MPV nemôže mať štýl, určite ešte nevidel nový Volkswagen ID. Buzz!

ID. Buzz ukazuje, kam až siahajú možnosti platformy MEB. V podstate je na ňu možné postaviť akúkoľvek karosériu. Prečo nie takú, ktorá uvezie 7 ľudí a má posuvné zadné dvere? Volkswagen ID. Buzz sa svojím dizajnom inšpiroval pôvodným Volkswagenom Transporter, ktorý mnohí volali familiárne „Bus“. Dvojfarebné lakovanie karosérie, štýlové hliníkové disky, neskutočne útulný interiér a najnovšie technológie. ID. Buzz sa stal kultom ešte pred tým, než sa dostal do predaja. Mimochodom, k dispozícii je aj ako úžitková verzia ID. Buzz Cargo, do ktorej sa zmestia dve europalety.

Cena od ešte nebola stanovená
Dostupné verzie ID.Buzz Pro, 77 kWh batéria
Výkon 150 kW (204 k)
Krútiaci moment 310 Nm
Dojazd 423 km (WLTP)
Rozmery 4 712 × 1 985 × 1 937, rázvor 2 988 mm
Objem batožinového priestoru: 1 121/2 205 dm3
Nabíjanie 5 - 80 % 35 minút, max. 170 kW
Koeficient aerodynamického odporu 0,285 (Cargo: 0,29)



Jedinečné riešenia ID.

IQ. Drive – Travel Assist: Tento systém umožňuje čiastočne autonómnu jazdu najmä na diaľniciach, ale vďaka využívaniu GPS a precíznych mapových podkladov dokáže vozidlo autonómne viesť aj mimo diaľnic. Systém využíva kamery a radary, ktorými sleduje pruhy, krajnice, dopravné značky a toto všetko konfrontuje s mapami. Auto je tak schopné prispôsobovať nastavenú rýchlosť autu pred ním, aktuálnym dopravným predpisom, ale aj profilu cesty (to znamená, že auto pribrzdí pred ostrejšou zákrutou). Pre maximálne pohodlie využíva systém aj kapacitné snímače vo volante, aby nerobil vodičovi falošné poplachy, ak slabo drží volant.

Húfové dáta: Systémy, ktoré sa spoliehajú najmä na kamery, sú závislé na dostatočnej viditeľnosti a dobre značenej infraštruktúre. Volkswagen ID.5 však k tomu pridáva húfové dáta: teda dáta o danom úseku cesty, ktoré sú anonymne odosielané na cloudové úložisko vždy, keď tade prejde kompatibilné auto. Môžu to byť rôzne referenčné body, značky, čiary, čokoľvek. Keď sa potom na daný úsek dostane auto počas zlej viditeľnosti, alebo na ceste chýbajú čiary, dokáže na navigáciu v pruhu využiť húfovú inteligenciu z cloudu. Táto funkcia je nadstavba systému Travel Assist.

Automatické predchádzanie: Ďalšia novinka, ktorú priniesol softvér 3.0 a prezentuje sa na modeli ID.5: pri zapnutom systéme Travel Assist dokáže auto samé vykonať predbiehací manéver. Vodič musí len zapnúť smerovku. Auto si pomocou senzorov overí, či je vedľajší pruh voľný a začne predbiehať.

Parkovanie s pamäťovou funkciou: Ak máte komplikovaný vjazd na dvor alebo do garáže, oceníte novú funkciu v podobe pamäte parkovacieho manévra. Je to nadstavba inteligentného parkovacieho asistenta, ktorý dokáže sám zaparkovať, vyparkovať alebo dokončiť začatý parkovací manéver. Pamäťová funkcia ukladá do pamäte posledných 50 metrov jazdy a dokáže ich vycúvať po tej istej dráhe na centimeter presne.
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Indian Scout Rogue (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)
MOTO

Zlý chlapec. Test Indian Scout Rogue

Pohľad do slovníka hovorí, že rogue má v slovenčine viacero významov, no ani jeden nie je veľmi pozitívny. Azda najjemnejšie by sa to dalo preložiť ako nezbedník. To by sedelo na človeka. No ako je to v prípade, pokiaľ takto označíte motocykel?