Magazín

Starý Renault Megane nekončí! Bude sa naďalej predávať so spaľovacími motormi popri elektrickom nástupcovi

Aké sú z vášho pohľadu najväčšie výhody nového modelu Renault Megane E-Tech Electric?

Medzi hlavné lákadlá vozidla patrí jeho dizajn a proporcie, čo nám umožnilo použitie novej elektrickej platformy. Vďaka tomu sa kolesá posunuli do rohov karosérie, technológia pohonu umožnila vytvorenie úplne novej palubnej dosky a vďaka veľkej batérii sa môžeme spoľahnúť na dojazd 470 km so schopnosťou nabíjať výkonom 130 kW. Popri tom vznikol aj veľký vnútorný priestor. Okrem príťažlivého vzhľadu sme pracovali aj na jazdných vlastnostiach, ktoré majú vodiča potešiť, z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 7,4 sekundy. Veľa potešenia poskytne aj veľmi presné riadenie. Vzadu máme viacprvkovú nápravu, čo, spolu s nízkym ťažiskom, poskytuje veľmi dobré jazdné vlastnosti. Okrem toho využívame rozhranie Open R Link na základe softvéru Android, čo prinesie nové zážitky na palube vrátane hlasového ovládania vozidla.

Ste na niektorú z technológií zvlášť hrdý?

Takých máme viac. No ak by som mal vyzdvihnúť jednu, tak by som povedal, že ide o teplotný manažment batérie, ktorý dokáže minimalizovať rozdiel v dojazde v lete a v zime. To zabezpečuje teplotné čerpadlo novej generácie, ktoré zvýšilo svoju účinnosť o 30 %. Okrem toho máme kvapalinové chladenie batérie aj motora. Máme systém, ktorý dokáže odoberať teplo z batérie aj z motora a vykurovať ním interiér. Vďaka tomu menej pracuje teplotné čerpadlo a zároveň potrebuje menej energie z batérie. Hrdý som aj na špeciálny systém odhlučnenia pomocou peny medzi batériou a interiérom.

Znamená to, že tento model Megane už nebude mať spaľovací motor?

Táto platforma neumožňuje použitie spaľovacieho motora. Niekoľko rokov však budú popri sebe existovať aktuálny Megane so spaľovacím a hybridným motorom ako aj tento nový, plne elektrický Megane.

Do akej kategórie radíte nový Megane E-Tech Electric?

Z nášho pohľadu je to hatchback. Na výšku meria 1,52 metra a ak sa na neho pozriete zozadu, nájdete spoločné prvky s aktuálnym modelom Megane so spaľovacím motorom. Ešte aj svetlá výška je rovnaká ako majú modely so spaľovacím motorom. V ponuke budú dve veľkosti batérie. Základom bude batéria s kapacitou 60 kWh a dojazdom 470 km, pod ňou bude ešte 40 kWh batéria s dojazdom 300 km. Vozidlo príde na trh v marci.

Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Vybrané články

  1. 1

    25 testov áut a veľké porovnanie zimných pneu v novembrovom auto motor a športe