Prídavné diaľkové svetlá

Vedeli ste, že zápis do veľkého technického preukazu nie je potrebný?
Vydané  Text: 

Nemáte dostatok svetla na ceste, horšie vidíte, jazdíte prevažne po opustených cestách alebo sa chystáte na dobrodružnú dovolenku so stanom prípadne karavanom? Skúste zvážiť inštaláciu prídavných diaľkových svetiel. Ponúkajú vysoký výkon a všestranné použitie. Ak potrebujete osvietiť vozovku a okolité prostredie intenzívnejším svetlom, spravidla nepomôže inštalácia iných svetelných zdrojov do súčasných svetlometov. Ideálnym riešením je preto inštalácia prídavných diaľkových svetiel **[OSRAM LEDriving driving lights](https://www.osram.sk/am/campaigns/ledriving-working-and-driving-lights/index.jsp)**, ktoré sú pri zohľadnení lokálnej legislatívy schválené aj pre prevádzku na verejných komunikáciách a **disponujú homologizáciou ECE** (R7, R10, R112). Viac svetla znamená lepší výhľad aj viditeľnosť, a teda zvýšenú bezpečnosť.
Prídavné diaľkové svetlá sú k dispozícii v mnohých tvaroch a výkonnostných variantoch. Najčastejšie sa stretnete s tzv. lightbarom, úzkym pretiahnutým LED pruhom s príkonom od 35 do 140 W, v závislosti od jeho dĺžky. Možno voliť ale aj okrúhle, prípadne väčšie obdĺžnikové verzie. Všetky verzie vynikajú značkovými a vysoko výkonnými LED diódami a majú dlhú životnosť presahujúcu 5000 hodín.
Telá diaľkových svetiel sú otrasu vzdorné a vďaka najvyššiemu stupňu ochrany IP67/IP69K sa nemusíte báť ani preniknutiu vody alebo prachu. Všetka elektronika, vrátane chladenia a tepelnej poistky, je integrovaná, svetlá preto stačí iba podľa legislatívnych požiadaviek pripevniť, pripojiť na zdroj 12/24V napätia a môžete začať svietiť. **Zápis do veľkého technického preukazu nie je potrebný**. Biele a silné LED svetlo s farebnou teplotou 6000 K tak môžete mať k dispozícii doslova v priebehu niekoľkých málo minút. A to na diaľku, aj na blízko, v práci alebo vo voľnom čase, na tmavých cestách na vidieku, lesných cestách, na ceste aj mimo nej. > Prejdite na oficiálne stránky [OSRAM LEDriving driving lights](https://www.osram.sk/am/campaigns/ledriving-working-and-driving-lights/index.jsp)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.