MBUX Hyperscreen: Mercedes ukázal ohromujúci prístrojový panel z očakávanej limuzíny EQS

MBUX Hyperscreen vyzerá fascinujúco pre svoju veľkosť, lenže za jeho vytvorením stoja oveľa hodnotnejšie pohnútky, ako len snaha prvoplánovo očariť. Prvoradá je funkcia.
Vydané  Text: 
Špičkové vizuálne a grafické vyhotovenie v novom modro-oranžovom motíve, schopnosť učiť sa od svojho majiteľa pomocou umelej inteligencie, radikálne zjednodušené ovládanie. To sú iba niektoré z kľúčových vlastností nového prístrojového a ovládacieho panela MBUX Hyperscreen, ktorý bude dostupný v pripravovanom elektrickom vozidle Triedy EQS od značky Mercedes-Benz. Nemecká automobilka usilovne pracuje na tom, aby mali jej modely výrazný náskok pred konkurenciou aj vďaka technológiám, ktoré sú doslova na dosah vodičovi a spolujazdcom. V tomto prípade aj na dosluch, kedže hlasové ovládanie zohráva v systéme MBUX jednu z kľúčových úloh. MBUX Hyperscreen vyzerá a snaží sa budiť dojem jedného obrovského kompaktného displeja, ale v skutočnosti sa jedná o systém displejov osadený v zakrivenom sklenom paneli.
Toto nové riešenie môžeme považovať za prirodzenú evolúciu zobrazovacích jednotiek, ktoré značka Mercedes-Benz vyvíja už dlhé roky. Keď automobilka v predchádzajúcej generácii Triedy S použila koncepciu spojeného prístrojového panela a centrálneho displeja, vzbudila tým veľké ohlasy a zdalo sa, že práve toto je tá správna cesta. Napriek tomu najnovšia generácia Triedy S zmenila prístup a tieto displeje oddelila, a to zásadným spôsobom. Návrat k vizuálne spojeným displejom v pripravovanej Triede EQS je tak pre mnohých prekvapením i potešením zároveň.

Nový Mercedes-Benz Triedy S: Najvyspelejšie auto súčasnosti?

Po zdanlivo nekonečnom odhaľovaní detailov o inovatívnej technike konečne môžeme vidieť novú Triedu S v plnej kráse. Investícia Mercedesu do novej vlajkovej lode bola enormná, pozrite sa s nami na to najpodstatnejšie, čo vás môže v súvislosti s novinkou zaujímať.

### Vyššia cena, viac výbavy Dôvody, prečo sa Mercedes-Benz rozhodol takto rozlíšiť konvenčnú Triedu S od elektrickej EQS, podľa všetkého spočívajú v snahe tejto automobilky v niektorých ohľadoch upustiť od unifikácie interiérov. Elektrické automobily sa totiž od tých súčasných nelíšia iba iným pohonom, ale komplente odlišnou filozofiou používania a ovládania, čomu zodpovedá aj odlišný prístup pri vývoji interiéru ako takého. Okrem toho, predpokladáme, že Trieda EQS bude v predaji figurovať s veľmi vysokými nadobúdacimi cenami, automobilka potrebuje tieto ceny obhájiť nielen vzhľadom a pohonom. Pre porovnanie, Mercedes-Benz Triedy GLC sa dá na Slovensku kúpiť od 50 490 eur, elektrická alternatíva EQC stojí už 77 508 eur. No a Trieda S v novej generácii dnes výjde na minimálne 104-tisíc eur. ### Najlepšie displeje sveta a ovládanie bez tlačidiel Pokiaľ by vás zaujímali technické detaily MBUX Hyperscreen, výrobca si tie podstatné, ako rozlíšenie a uhlopriečky, zatiaľ ponecháva pre seba. V tlačovej správe však uvádza, že displeje využívajú obrazovú technológiu OLED, ktorá je príznačná dokonalou reprodukciou čiernej farby a tým, že jednotlivé pixely doslovne svietia (na rozdiel od LCD panelov, ktoré sú len podsvietené). Homogénny lesklý povrch MBUX Hyperscreen pozostáva z troch tenkých ochranných vrstiev „Silver Shadow“ a z pohľadu vodiča a pasažiera sa má vďaka ambientnému podsvieteniu v spodnej časti zdať, že displeje vystupujú z lesklej plochy zakriveného panela. Spolujazdec má k dispozícii vlastný displej, ale výrobca vo svojej správe pripomína, že hoci bude možné obsah na MBUX Hyperscreene nastaviť do jedného zo siedmich režimov, konečná ponuka režimov sa bude líšiť v závislosti od regiónu a miestnej legislatívy. Ak na mieste spolujazdca nikto nebude sedieť, namiesto obsahu sa na tomto displeji zobrazí grafika s hviezdami. Zaujímavosťou je, že manuálne ovládače výduchov klimatizácie sú priamo zasadené do tejto lesklej čiernej plochy. Jedná sa o jediné manuálne ovládače na paneli, pretože očakávame, že všetky ostatné v Triede EQS už budú iba virtuálne.
Zo skúsenosti už dnes vieme potvrdiť, že hoci sa Mercedes-Benz aj v Triede S vydal cestou simplifikácie ovládania a redukcie tlačidiel, z hľadiska ergonómie ovládania to nie je žiadny krok späť. Systém MBUX druhej generácie skrátka vychytal všetky eventuálne nedostatky a preto nemáme obavy, či bude MBUX Hyperscreen aj prakticky použiteľný.
„MBUX Hyperscreen je aj mozgom, aj nervovým systémom auta,“ hovorí Sajjad Khan, člen predstavenstva manažmentu v Mercedes-Benz.
„Spojili sme technológie s dizajnom fascinujúcim spôsobom, ktorý zákazníkovi ponúka bezprecedentnú jednoduchosť používania. Milujeme jednoduchosť, v MBUX sme dosiahli novú úroveň,“ hovorí Gorden Wagener, šéf dizajnu v Daimler Group.
*Za poskytnutie fotografií a informácií k tomuto článku ďakujeme spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia.*

NAJLEPŠÍ Z NAJLEPŠÍCH: Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ prekonalo všetky rekordy Zeleného pekla!

Predchádzajúci rekord Porsche Panamery ostáva aj naďalej fantastický, no Mercedes ju prekonal dva roky starým modelom.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.