Je prekvapivé, čo všetko automobilky vyrábajú okrem áut (2. časť)

Pokračujeme v našom seriáli o tom, čo automobilky vyrábajú okrem áut. Tentokrát sa pozrieme na značky ako Peugeot, Toyota, Tesla, VW či Honda.
Vydané  Text: 

### Náradie od Peugeotu Peugeot začal s výrobou ručného náradia už v roku 1810, teda ešte pred výrobou automobilov. Dodnes môžete kúpiť vŕtačky, vrtné korunky, pílu či brúsku tejto značky. V roku 2012 predala spoločnosť svoje práva na výrobu náradia francúzskej spoločnosti MPO. Kuriozitou je tiež výroba mlynčekov na kávu a korenie, ktorá je tiež pod značkou Peugeot. ### Domáce batérie od Tesly Rovnaká technológia batérií, aká je používaná pri modeloch S a X, môže vyrábať energiu pre dom počas výpadku elektriny. Zariadenie s názvom Powerwall je bezúdržbové a elektrinu získava z mestskej energetickej siete alebo zo solárnych panelov. Plne nabitý Powerwall by mal dodávať elektrinu domu strednej veľkosti približne týždeň.
### Domy od Toyoty Japonský výrobca áut má vo svojom portfóliu napríklad aj výstavbu komfortných a luxusných domov 21. storočia v Japonsku. Svoje začiatky na trhu nehnuteľností datuje do roku 1975. Dnes ponúka tri typy domov, ktoré môžu byť postavené už za 45 dní a majú 60-ročnú záruku. ### Párky Volkswagen Najobľúbenejším produktom Volkswagenu prekvapivo nie sú autá, ale bravčové párky. Už dekády ich vyrába a používa na výrobu “Currywurst”, populárneho fast foodu v Nemecku. Currywurst je súčasťou ich závodných reštaurácii a podujatí ako napríklad autosalónov. Predávajú sa dokonca v niektorých potravinách vo Wolfsburgu, spolu s kečupom ktorý tiež vyrába Volkswagen. V roku 2015 vyrobil Volkswagen viac párkov ako áut, celkovo až 7,2 milióna v porovnaní s 5,8 miliónmi áut Volkswagen.
### Pneumatiky s dezénom v tvare V od Citroënu Prvá spoločnosť Andrého Citroëna sa špecializovala na výrobu pneumatík s ozubením v tvare V. Tie boli v porovnaní s rovno rezanými gumami tichšie a silnejšie, aj keď ich výroba si vyžadovala väčšiu precíznosť. Po ich patentovaní spustil Citroën výrobu v Rusku a Francúzsku a medzi mnohých klientov patrila napríklad aj Škoda. Logo Citroënu s dvoma ryhami má pripomínať práve éru výroby týchto pneumatík. ### Umelé orgány General Motors V roku 1952 tím vedcov a inžinierov z General Motors vyvinul prvé mechanické srdce na svete. Stroj bol schopný dočasne nahradiť ľudské srdce, resp. jeho schopnosť pumpovať krv, čím umožnil robiť operácie s otvoreným srdcom. A síce tento vynález nemá nič spoločné s autami, až nápadne sa podobá na radový šesťvalec.
### Lietadlá Honda Pod značkou Honda nájdete okrem áut aj motorky, generátory, kosačky, ale napríklad aj malé prúdové lietadlá využívané najmä biznis klientmi. Prvý oficiálny dizajn lietadiel Honda vznikol v roku 2003, odvtedy sa model HA-420 HondaJet vypracoval na najrýchlejšie, najvyššie letiace a najúspornejšie lietadlo svojej kategórie na svete.

Je prekvapivé, čo všetko automobilky vyrábajú okrem áut (1. časť)

Aj automobilky občas radi experimentujú a investujú svoj čas a peniaze do niečoho, čo by ste od nich nečakali. Autá to rozhodne nie sú.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.