Magazín

Auto, ktoré vzbudzuje rešpekt! Mitsubishi L200 sa v teréne nezastaví pred ničím:

Ak potrebujete vozidlo, ktoré svoju prácu vykoná bez zaváhania a bez ohľadu na to, či sa jedná o prevoz dreva alebo terénnu expedíciu, tak vás viac než výber farebných odtieňov alebo čalúnenie zaujímajú úplne iné vlastnosti. Chcete, aby ste sa na svoje auto vedeli spoľahnúť aj v tých najnáročnejších situáciách.

Pri rozhodovaní tak zvyčajne rozhodujú skúsenosti a dlhá história, akú ponúka aj Mitsubishi L200. Len málokto vie, že japonský pick-up má za sebou už 40-ročnú históriu, počas ktorej sa predalo viac než 4,7 milióna vozidiel. Ešte zaujímavejšie je, že veľké množstvo z predaných áut aj po rokoch brázdi naše cesty. Z toho plynie veľké ponaučenie pre automobilku, a preto ku každej modernizácii pristupuje veľmi opatrne v zmysle „čo funguje, netreba meniť.“ Aj preto Mitsubishi L200 šiestej generácie prináša kozmetické zmeny a viac praktických prvkov v podobe vyššie položenej kapoty (+40 mm) pre lepší výhľad dopredu, spodná časť nárazníkov je po novom výraznejšia a umožňuje predný nájazdový uhol plných 30° a zadný nájazdový uhol 22°. Prejazdový uhol predstavuje 24°. Širšie nášľapné prahy po bokoch zase umožňujú ľahšie nastupovanie do vozidla.

Mitsubishi L200

Medzi funkčné výhody a vynikajúce úžitkové vlastnosti novej L200 patrí fakt, že aj naďalej zostáva v kategórii „5-metrový pick-up" a nová šiesta generácia je iba o 2 cm dlhšia so zachovaným najmenším polomerom otáčania v triede iba 5,9 m, čo má pozitívny vplyv na parkovanie a manévrovanie. Ložná plocha, ktorá pojme až 1 tonu nákladu, má dĺžku 1 520 mm, čo predstavuje 29% celkovej dĺžky vozidla. Nová L200 odvezie príves s hmotnosťou 3,1 tony.

Napriek opatrnosti a veľkému dôrazu na funkčnosť nemôžeme nový pick-up označiť za sparťanský. Do popredia prichádzajú aj technológie v podobe Full LED svetlometov, vďaka ktorým bude mať vodič lepší prehľad pri prejazde terénom v noci. Navyše ich umiestnenie vysoko nad cestou pomáha chrániť pred poškodením a blatom. Lepšia je tiež úroveň vnímanej kvality interiéru vďaka lepším predným sedadlám, väčšieho použitia mäkkých materiálov, prístrojového panelu s výraznými ukazovateľmi, vylepšenými úložnými priestormi a novými USB portami vpredu aj vzadu. Nová je aj solídne spracovaná stredová konzola s lepším rozmiestnením ovládacích prvkov.

Mitsubishi L200

Nové srdce

Japonská spoľahlivosť sa tradične prenáša aj pod prednú kapotu. Vznetový motor s objemom 2,268 DI-D s výkonom 110 KW (150 koní) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm spolupracuje s novou šesťstupňovou automatickou alebo manuálnou prevodovkou. Motor spĺňa najprísnejšiu emisnú normu EURO 6d-TEMP. Za účelom zníženia emisií bol v novej L200 použitý systém čistenia výfukových plynov (SCR) so vstrekovaním močoviny (AdBlue) na zníženie úrovne emisií NOx.

Mitsubishi L200

Inovovaná konštrukcia celohliníkového štvorvalca 16v s dvoma vačkovými hriadeľmi a vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva typu common rail s novou generáciou vstrekovačov a nízkym kompresným pomerom, vyvinutá špeciálne pre novú L200, sa pýši výrazným znížením trecích síl pohyblivých dielov a zároveň zásadným zlepšením odozvy sústavy vstrekovania. To prináša nižšiu spotrebu paliva, čistejšie výfukové emisie a nižšiu mechanickú hlučnosť. Znížením hmotnosti piestov, ojníc a kľukového hriadeľa sa podarilo dosiahnuť hladšiu a lineárnejšiu akceleráciu v celom rozpätí otáčok.

Vyhrabe sa z problémov

Už viac ako 80 rokov sa automobilka Mitsubishi Motors venuje vývoju a výrobe vozidiel s pohonom 4WD. Pohon všetkých štyroch kolies a Mitsubishi L200 neodmysliteľne patria k sebe. Okrem možnosti prepínania medzi pohonom jednej alebo oboch náprav počas jazdy, dokáže (ako jediný na trhu) kombinovať stály pohon 4WD na spevnenom povrchu a zároveň stály pohon všetkých kolies 4WD (s redukciou) pre jazdu v teréne. Súčasťou systému je uzávierka medzinápravového diferenciálu, ktorá zabezpečuje mimoriadne schopnosti pri jazde v teréne.

Mitsubishi L200

Keď nie je zaradená uzávierka medzinápravového diferenciálu, L200 využíva samosvorné schopnosti medzinápravového diferenciálu Torsen LSD, ktorý je jeho súčasťou, a ktorý veľmi citlivo reguluje rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravami v režime 4H, keď prispieva k výbornej ovládateľnosti a ľahkej jazde na najrôznejších povrchoch, od kvalitného asfaltu až po ťažké terénne úseky.

Mitsubishi L200

Nechýba ani úplne nový režim "Off Road", ktorý v závislosti od jazdných podmienok umožňuje voliť z jazdných režimov GRAVEL (štrk), MUD / SNOW (bahno / sneh), SAND (piesok) a ROCK (kamene, iba v režime 4LLc), či asistent zjazdu z kopca HDC, ktorý udržuje stabilnú rýchlosť vozidla pri schádzaní zo svahu v situáciách, kedy nestačí samotné brzdenie motorom.