Magazín

Autoviny.sk v júli prekonali čítanosť 612-tisíc, padol tým nový rekord. Ďakujeme!

Zhrnutie:

  • počas júla 2020 mali Autoviny.sk 612 598 reálnych používateľov a 982 617 návštev;
  • Autoviny.sk sa tak radia medzi najčítanejšie auto-moto tituly v Slovenskej republike;
  • Autoviny.sk prirodzene rastú od začiatku roka 2020 a sledovanosť si udržiavajú predovšetkým publicistikou, poradňou a aktualitami;
  • 91,75% čitateľov je priamo zo Slovenska, čitatelia článkov u nás priemerne strávia viac ako päť minút;

Pred niekoľkými mesiacmi sme sa v redakcii rozhodli, že budeme každý mesiac zverejňovať podrobné údaje o sledovanosti webstránky www.Autoviny.sk. Sme presvedčení, že naša poctivá práca prináša ovocie aj vďaka tomu, že sme k našim čitateľom a obchodným partnertom otvorení, transparentní a nebojíme sa ukázať podrobnosti o zdrojoch návštevnosti a presných číslach.

V mesiaci júl 2020 boli Autoviny.sk znova rekordné, čím opäť potvrdili tohtoročný trend priaznivého vývoja sledovanosti a čítanosti.

Najčítanejšími článkami bola seriózna publicistika, na ktorú kladieme veľký dôraz. Sme radi, že čitatelia sa na nás obracajú so svojimi problémami a otázkami, niektoré z tém potom vyberáme do našej Poradne, ktorá má tento rok veľký úspech. Samozrejme, že významné miesto v rebríčkoch čítanosti zastávajú aj aktuality z auto-moto sveta a tiež naše autorské testy automobilov a motoriek.

Čísla za júl 2020

V júli navštívilo naše webové stránky celkovo 612 598 reálnych používateľov. Takmer polovica z nich sa v priebehu mesiaca vrátila (48,3%), takže celkový počet návštev (relácií) je 982 617. Na našom webe sa nesnažíme silou-mocou nútiť čitateľov k vyklikávaniu PV-čiek, preto máme adekvátny počet zobrazení stránok 1 307 333, čo znamená, že jeden návštevník si prečítal 1,33 článku.

Autoviny.sk, 07/2020, Google Analytics

Keby sme prepočítali túto sledovanosť v súlade s nástrojom IABmonitor online (gemiusOverNight), ktorá znižuje čítanosť o približne 20 percent, dostali by sme sa k údaju cca 490 000 RU. Pre porovnanie, podľa IABmonitor online mali v júli magazíny Pluska.sk (Autobild) čítanosť 430 257 a auto.pravda.sk 409 219 RU.

Veľmi dôležitý je údaj o priemernom čase trvanie jednej relácie, podľa Google Analytics takmer dve minúty pre celý web. Ak si ale odfiltrujeme iba články a kvízy (teda bez úvodnej stránky), tak sa priemerne strávený čas predlžuje až na 5 minút a 41 sekúnd. To znamená, že ľudia naše články reálne čítajú. Z miery okamžitých odchodov iba 9,35% vyplýva, že viac ako 90% všetkých článkov je dočítaných (používame eventy s triggermi na základe polohy).

Priemerne strávený čas na stránke Autoviny.sk, keď berieme do úvahy iba články a kvízy. Zdroj: Google Analytics
Priemerne strávený čas na stránke Autoviny.sk, keď berieme do úvahy iba články a kvízy. Zdroj: Google Analytics

Odkiaľ k nám ľudia prichádzajú?

Že nás čítajú v predovšetkým Slováci svedčí údaj o návštevnosti zo Slovenska, a to 91,75%. Na druhom mieste je Česká republika s podielom 2,27%, predovšetkým pre našu distribúciu obsahu aj pre jazykovo príbuzných susedov a témy o značkách Hyundai a Škoda, ďalšie krajiny sa potom delia o zvyšné percentá. Máme za to, že sa jedná o Slovákov žijúcich v zahraničí, preto sa jedná iba o európske krajiny. Britániu (0,4%) a Spojené štáty (0,39%).

Odkedy pracujeme na Autovinách, jednou z našich priorít je diverzifikácia distribúcie obsahu, čo sa priaznivo podpisuje na rozmanistosti zdrojov, odkiaľ naši čitatelia prichádzajú. Na prvom mieste je, prirodzene, Facebook, ale s rozumným podielom 27,84%. Na druhom mieste sú takzvaní directi, teda čitatelia, ktorí si do prehliadača napíšu www.autoviny.sk a prichádzajú napriamo, tých bolo v júli 22,54%. O ďalšie pozície v zdrojoch sledovanosti sa ďalej delia Google vyhľadávania a Google News, Instagram, platená distribúcia v reklamných systémoch a tiež jednotlivé stránky, s ktorými spolupracujeme na distribúcii obsahu.

Priaznivý vývoj počas celého roka 2020

Autoviny.sk, 07/2020, Google Analytics

Júlová rekordná čítanosť nie je náhodná, o čom svedčí pomerne plochá krivka návštevnosti a tiež skutočnosť, že celý rok 2020 má rastúcu krivku sledovanosti bez nápadných výkyvov. Vďačíme za to pravidelným rubrikám, počtu aktualít, magazínu a, samozrejme, testom áut, motoriek a služieb, ktoré ľudia vyhľadávajú na internete sa dostanú sa tak práve k nám.

Vývoj sledovanosti titulu Autoviny.sk v roku 2020 podľa Google Analytics
Január 2020 350 121 reálnych používateľov
Február 2020 306 732 reálnych používateľov
Marec 2020 317 993 reálnych používateľov
Apríl 2020 292 920 reálnych používateľov
Máj 2020 515 921 reálnych používateľov
Jún 2020 504 699 reálnych používateľov
Júl 2020 612 598 reálnych používateľov

Facebook stránka s dosahom na milión ľudí

Facebook stránke auto motor a šport-Autoviny.sk sa dlhodobo darí oslovovať stovky tisíc Slovákov prostredníctvom svojho obsahu. V prevažnej miere stránka vydáva odkazy na články na webe Autoviny.sk, v menšej miere obsah, ktorého cieľom je podnietiť čitateľom k sledovaniu Facebook stránky.

Dosah príspevkov v období od 6. júla 20 do 2. augusta 2020 (28 dní) je 949 313 ľudí, z ktorých s príspevkami osobne interagovalo až 569 975 ľudí. Prevažná väčšina dosahu je pritom organická, čo svedčí o tom, že fanúšikovia stránky sú relevantní k obsahu, ktorí ponúkame.

5 najčítanejších článkov z júla 2020):

(články sú zoradené podľa času vydania, nie sledovanosti)

Prečítajte si aj:


Povinná výbava vozidla v roku 2020: čo už nemusíte mať v aute a čo, naopak, áno?

ERIK STRÍŽ


Koniec automobilky v Trnave, najlacnejšie auto s automatom, ako funguje Škoda v Číne, predražená alternatívna doprava | Nedeľník

ERIK STRÍŽ


TOP 5 najväčších mýtov o palive, ktorým vodiči veria aj dnes!

Redakcia (p)


Úprimne ďakujeme za vašu priazeň, vaše otázky prichádzajúce na naše e-maily, za komentáre, lajky a všetky tie interakcie, ktoré sa nám napokon ukážu ako čísla v analytike. Pre našich inzerentov sú to len čísla, no my za nimi vidíme reálnych ľudí, ktorých zaujíma náš obsah a čítajú ho.

Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému. Moje testy píšem s ohľadom na reálneho zákazníka a nie ako marketingový prospekt. Pre neho je kúpa auta významnou životnou udalosťou, ktorá ho stojí značnú časť príjmov. Preto sa často venujem praktickým záležitostiam, ako spotrebe, schopnosti motora zvládať záťaž, batožinovému priestoru či variabilite.
Kontakt: erik@striz.sk